مرجع اطلاعات

۳۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شش چیز که هنگام انتخاب یک شرکت قالیشویی مناسب باید دنبالشان بگردید

چگونه یک قالیشویی مناسب پیدا کنیم؟

در طی سال ها، با بسیاری افراد مواجه می شویم که دچار شوک شده اند و خیلی ناراحت یا مضطرب هستند و می گویند که پس از دریافت خدمات شرکتی که قالیشویی انجام می دهند راضی نبوده اند و این شرکت نتایجی که قولش را داده بود است را عملی نتوانسته بکند. همیشه بسیار اعصاب خرد کن است که بشنویم یک شرکت قالیشویی پول مشتری ای را که به آن ها در نگهداری از تعلقاتش اعتماد کرده است را گرفته است و تنها فرش آن ها را به نقطه اولیه بازگردانده است و از این افراد دزدی کرده است و آن ها را مضطرب و ناراحت ساخته است.

معمولا مردم نمی خواهند پول بیش از حدی را صرف خدمات قالیشویی کنند و این کاملا قابل درک است. نتیجه آن هم این است که آن ها سراغ ارزان ترین شرکت قالیشویی می روند و این تنها باعث می شود مجبور شوند خدماتی گران تر را بعدا دوباره استفاده کنند و این برای آن ها سود که هیچ بلکه پر از ضرر هم خواهد بود.

چیزی که جالب توجه است این است که از آن جا که اکثریت مردم هیچ گونه تجربه ای با شرکت هایقالیشویی ندارند، مطمئن نیستند که هنگام جست و جوی یک شرکت قالیشویی قابل اعتماد باید دنبال چه چیزهایی بگردند. به همین دلیل است که ما لیستی از چیزهایی که باید هنگام انتخاب یک قالیشوییمناسب در منطقه خود به آن ها توجه کنید را برای شما فراهم ساخته ایم...
هر جا و هر زمان دنبال یک شرکت قالیشویی مناسب بودید، هرگز و به هیچ وجه این شش مورد را فراموش نکنید و آن ها را ملاک خود قرار دهید:

اول

آیا کارکنان این قالیشویی به طور حرفه ای آموزش دیده اند؟ از پرسش این سوال خجالت نکشید. مطمئن باشید که در صورتی که به شکل حرفه ای تعلیم دیده باشند با رضایت کامل حتی مدرک های خود را هم حاضر خواهند بود به شما نشان دهند.

دوم

آیا این شرکت بیمه است؟ این یکی بسیار بسیار مهم است. حتما دریابید که آیا این قالیشویی بیمه هست یا خیر و جویا شوید که آیا خطر و معالجه بخشی از پوشش دهی این حیطه می باشد یا خیر. در صورتی که خیر، این شرکت قالیشویی برای خدمت رسانی به تعلقات مناسب نیست و باید جای دیگری به دنبال یک قالیشویی مناسب بگردید.

سوم

آیا در اینترنت مروری بر تجربه های قبلی آن ها موجود است؟ در صورتی که این شرکت قالیشویینظرسنجی ها و مرورهایی بر تجاربش در اینترنت موجود دارد که از طریق مشتری های قبلی خود نوشته شده اند، ارزش این را دارد که به آن ها نگاهی بیندازید. بیشتر شرکت های خوب یک صفحه فیسبوک یا اینستاگرم دارند و یا یک صفحه تجاری گوگل و یا وبسایتی که می توانید برای بررسی نظرات به آن رجوع کنید.

چهارم

این شرکت قالیشویی از چه تجهیزاتی استفاده می کند؟ یک خدمات قالیشویی حرفه ای نیاز به تجهیزات حرفه ای قالیشویی دارد. در وبسایت آن ها به دنبال عکس هایی از ماشین های بزرگ و هم سایز چرخ های مرکزهای خرید بگردید. یک ماشین سبک وزن که به راحتی قابل حمل است قرار نیست برای یکقالیشویی کامل و دقیق مناسب باشد.

پنجم

آیا این شرکت لباس فرم دارد؟ تمامی شرکت های خوب به خود افتخار می کنند و روی چیزهایی مانند لباس فرم و یا برند گذاری وسیله هایشان فکر می کنند.

ششم

آیا آن ها تضمین به همراه پس دادن کامل پولتان ارائه می کنند؟ قالیشویی ای که به خدمات خود ایمان دارد همیشه به گونه ای کار خود را تضمین خواهد کرد. هیجان زده نشوید و شرکتی را برنگزینید که به ازای دریافت پول کمتر کارش را تضمین نخواهد کرد. این کار می تواند منجر به هزینه بیشتر برای استخدام شرکت بهتر برای انجام دوباره همان کار شود.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/157/%D9%BE%D9%8A%D8%AF%D8%A7+%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

خرید فرش با اجناس، رنگ ها و طرح های مختلف می تواند بخش جذابی از خرید لوازم خانه برای صاحبان خانه به حساب بیاید. فرش کردن کف خانه نسبت به سایر روش های کف سازی بهترین گزینه است و کف خانه تان راگرم نگه می دارد و به آن رنگ و طرح می بخشد.

محافظت از فرشتان در برابر کثیفی ها، لکه ها و آسیب های روزانه می تواند به افزایش عمر فرشتان کمک کند. با این که نگهداری از فرش هایتان ممکن است یک چالش برایتان محسوب شود، ما به شما کمک خواهیم کرد که تا سال ها فرش هایی داشته باشید که نو به نظر می رسند!

در اینجا به روش هایی برای حفظ ظاهر و افزایش عمر فرش هایتان خواهیم پرداخت:

نواحی پر رفت و آمد خانه را فرش نکنید

وقتی که می خواهید در باره این که کدام بخش های خانه فرش داشته و کدام بخش ها را باید فکر دیگری به حالشان کرد تصمیم بگیرید، در نظر بگیرید که در کدام ن.احی خانه رفت و آمد بیشتری صورت می گیرد. فرش کردن اتاق خواب ها و اتاق نشیمن باعث صمیمانه تر شدن فضا و بهبود سیستم گرمایشی خانه تان خواهد شد؛ ولی فرش کردن ناحیه جلو درب اصلی خانه تان معمولا فکر چندان خوبی نیست چرا که خاک و گل معمولا در این ناحیه فراوان است.

مرتب جارو بکشید

ممکن است که درباره این که کسی با فرش های کثیف وارد خانه تان نشود خیلی سرسخت باشید، اما متاسفانه باز هم نمی شود جلو ورود مقداری خاک و گل به خانه را گرفت. البته که گذشته از کثیفی که کفش ها به خانه تان وارد می کنند باید گرد و غبار موجود در هوا را نیز که میان الیاف فرشتان فرو خواهد رفت را در نظر گرفت.

از مهمترین گام های نگهداری از فرش هایتان جارو کشیدن دقیق و مرتب است. جارو کشیدن کثیفی ها را از فرشتان خارج می کند و باعث کمتر شدن چشمگیر میزان مواد آلرژی زا داخل فرش ها خواهد شد.

هرچه فرش هایتان را بیشتر جارو کنید، بهتر به نظر خواهند رسید. نواحی پر تردد بایستی هفته ای دو الی سه بار و نواحی کم تردد باید هفته ای یک بار دقیق و اصولی جارو کشیده شوند.

از محافظ فرش استفاده کنید

علاوه بر جارو کشیدن زود به زود، مهم است که به فرش هایتان اسپری محافظت از فرش نیز بزنید؛ به خصوص پس از قالیشویی حرفه ای. این که لایه محافظ فرش ترمیم شود بسیار مهم است. خاصیت ضد لکه فرش از طریق یک لایه محافظ به دست می آید و این لایه در طول زمان از بین می رود.

هیچ وقت از اسپری محافظی که تا به حال از آن استفاده نکرده اید به صورت ناگهانی روی کل فرش استفاده نکنید؛ ابتدا روی قسمت کوچکی از فرش (ترجیحا نقطه ای که در دید نیست) اسچری را امتحان کنید و سپس آن را به سایر قسمت های فرش بزنید.

لکه هایی که به وجود می آیند را فورا قالیشوییکنید

هرچقدر هم که حواستان جمع باشد، هر از گاهی چیزی روی فرشتان خواهد ریخت. در این مواقع مهم است که به جای مضطرب شدن صحیح و سریع عمل کنید. یادتان باشد که هیچ وقت نباید هیچ لکه ای را بسابید؛ این کار باعث تخریب الیاف فرش، پخش شدن لکه و ثابت شدن رنگ آن روی فرشتان خواهد شد. پس از ایجاد شدن لکه روی فرش باید با پارچه ای خیس آن را به آرامی بفشارید و پس از که لکه کاملا جذب پارچه شد آن قسمت از فرش را جارو بکشید.

از قالیشویان حرفه ای کمک بگیرید

البته که نگهداری روزانه از فرش هایتان واجب است، اما این نگهداری روزانه به معنی این نیست که قرار نیست به قالیشویان حرفه ای نیاز پیدا کنید. همه فرش ها برای حفظ ظاهر و کیفیت باید هر از گاهی به صورت حرفه ای قالیشویی شوند. برای شست و شوی عمیق فرشتان به دنبال یک شرکت مناسبقالیشویی در شهرتان بگردید!

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/156/%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF%D8%AA%D8%A7%D9%86/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

انجام پایان نامه

تا حالا با خود فکر کرده اید هنگام انجام پایان نامه چه چیز را بگویید و چه چیز را خیر؟ تا به حال از خود پرسیده اید که هنگام ارائه پیش زمینه برای مخاطب خود به عنوان مثال چه جملاتی کارآمد تر هستند و چه چیزهایی فاقد ارزش خواهند بود؟ پس بد نیست مقاله زیر را مرور کنید تا شاید انجام پایان نامه برای شما تبدیل به یک کابوس نشود و بدانید هدف چیست و دارید چکار می کنید.

  • از کلمات پرسشی همچون چگونه، چرا و کدام (عوامل/ موقعیت ها) و غیره استفاده کنید.
  • برخی سوالات بسته هستند و تنها جواب های محدود/ مشخص را می طلبند. برخی دیگر یک بحث را راه می اندازند و تعابیر مختلفی را پیش رو قرار می دهند.

پرسشی که به این صورت "چه...؟" شروع می شود سوالی بسته تر از پرسش سوالی با "چگونه" یا "از چه طریق" می باشد. پرسش "چرا" به این معناست که شما به دنبال عوامل رخداد یک پدیده هستید. مطالعه این قبیل مسائل به صورت روش شناسی نیازمند زمان زیادی است.

با خیال راحت سوال های نیمه بازی طرح کنید که اجازه تشکیل بحث هایی درباره قالب و موضوع کلیانجام پایان نامه تان را می دهند. به عنوان مثال "از چه طریق...؟"؛ "چگونه می توانیم |یک پدیده بخصوص| را درک کنیم؟

سعی کنید سوال تحقیقاتی مختلف خود را به صورت یک سوال کلی فشرده کنید و در آن جای دهید- و یا شاید چند زیر سوال مشخص بیشتر (دو یا سه تا سوال معمولا کافی هستند).

چاپ مقاله در روزنامه

زاویه خود را پیدا کنید. این چاپ مقاله به چه دلیل برای شما منحصر به فرد است؟ صدای شما چیست و از چه ناحیه ای است؟ این سوالات به شما کمک خواهند کرد تا چاپ مقاله ای خبری و منحصر به فرد تهیه کنید و چیزی حاصل شود که تنها شما می توانستید آن را بنویسید.

  • حتی اگر دارید یک داستان یا موضوع محبوب را پوشش می دهید که دیگران هم در مورد آن می نویسند، دنبال زاویه ای بگردید که این را مخصوص شما می سازد.
  • آیا تجربه ای شخصی دارید که به این موضوع مرتبط باشد؟ شاید کسی را می شناسید که یک متخصص است و می توانید با او مصاحبه کنید.

با مردم مصاحبه کنید. هنگام نوشتن یک مقاله خبری، مصاحبه با مردم و پیدا کردن یک منبع دست اول درباره موضوعتان می تواند ارزشمندترین چیزی باشد که می توانید به آن حتی فکر کنید! و هر چند که دستیابی به مردم و گشتن به دنبال فرد مناسب می تواند بسیار دشوار باشد اما این کار می تواند به طور عظیمی معتبر بودن و قدرت چاپ مقاله تان را تحت تاثیر قرار دهد.

  • مردم معمولا دوست دارند در مورد تجربه های شخصی خودشان صحبت کنند مخصوصا اگر این تجارب جایی مثل درون چاپ مقاله خبری شما آورده شوند که دیگر هیچ. به دنبال افراد بگردید و این کار را با استفاده از تماس های تلفنی، ایمیل یا حتی شبکه های اجتماعی انجام دهید و از افراد بپرسید که آیا اجازه دارید با آن ها مصاحبه کنید یا خیر.
  • زمانی که وقت مصاحبه با مردم می رسد باید یک سری قوانین اندک را حتما رعایت کنید: خودتان را یک خبرنگار تصور کنید. ذهنتان را باز نگه دارید. نظر شخصی ندهید و فاصله خود را حفظ کنید. هر چند که ممکن است تشویق شوید که سوالاتی بپرسید یا به حرف های دیگران گوش کنید اما هرگز یادتان نرود که شما برای قضاوت در این موقعیت قرار نگرفته اید.
  • اطلاعات مهم مصاحبه تان را ضبط کنید و بنویسید و در کاری که دارید انجام می دهید و دلیلی که دارید این مصاحبه را انجام دهید روراست و واضح باشید.

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/155/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D9%84%D9%8A+%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85+%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+%D9%88+%DA%86%D8%A7%D9%BE+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

باربری کاری پر دردسر و طاقت فرساست. اما نگران نباشید! باربری شهرک غرب با ارائه بهترین خدمات باعث از بین رفتن بخشی از فشار شدید ناشی از اسباب کشی شما خواهد شد. برای راحتی شما، باربری شهرک غرب لیستی از توصیه هایی برای شما تعیین کرده است که کار اسباب کشی را برایتان راحت تر خواهند ساخت. پس اگر هدف جا به جایی دارید یا در این پروسه هستید نگران نباشید. مطالب و مقالات هفتگی باربری شهرک غرب در رابطه با این موضوع را مطالعه کنید تا با رعایت کردن چند توصیه ساده کارتان راحت و خیالتان آسوده شود.

درباره شرکت های باربری حرفه ای تحقیق کنید و به دنبال آن ها در اینترنت بگردید

تحقیق هرگز کار مفرحی نیست. جستجوگرهایی مثل گوگل و امثال آن شما را با انتخابات فراوان خود در شرکت های باربری گیج خواهند کرد و قدرت انتخاب را از شما می گیرند و این کار را تبدیل به یک کابوس می کنند چون شما هرگز نمی دانید کدام یک از این تبلیغات واقعا "بهترین" است. کدام شرکت باربری برای من بهتر است؟ این سوال سختی است که تنها خود شما به آن می توانید دست پیدا کنید اما نگذارید فشار به شما غلبه کند و سعی کنید اولین رتبه بندی چهار ستاره ای را که به چشمتان می خورد را انتخاب نکنید.

یک شرکت باربری یک تنه می تواند تجربه کامل اسباب کشی شما را تبدیل به یک رویا یا یک کابوس کند، پس این بسیار مهم است که انتخاب درستی انجام دهید. هر چه تلاش بیشتری در پیدا کردن یک شرکت معروف با خدمات مشتری عالی پیش از شروع اسباب کشی داشته باشید، تنش و فشار وارد بر شما در روز اسباب کشی کمتر خواهد شد.
این یک حقیقت است که بسیاری از مردم وجود دارند که ادعا می کنند که یک "شرکت باربری" هستند اما در اصل یک فرد هستند که یک کامیون دارند و دنبال به جیب زدن پول اضافه تر هستند.
حتما حتما لیست خدمات شرکت را مطالعه کنید. در مورد قوانین پس گرفتن پول یا هر نوع راه حل هنگام صدمه دیدن وسایل خود هم تحقیق کنید. به عنوان مثال، برخی از شرکت های باربری از بلند کردن و نقل مکان دادن اشیایی که در جعبه نیستند خودداری می کنند. این در حالی است که برخی دیگر توقع پرداخت کامل چند هفته زودتر از اسباب کشی را دارند.
به طور کل پیش از شروع اسباب کشی در مورد جزئیات همه چیز تحقیق کنید تا با اتفاقات ناخواسته روز اسباب کشی مواجه نشوید. حتما دنبال مطمئن ترین شرکت های باربری بگردید و قیمت ها را مقایسه کنید.
یکی از بهترین انتخابات شما می تواند شرکت باربری شهرک غرب باشد. این شرکت باربری با ظرافت کامل وسایل شما را جا به جا خواهد کرد و شما در حداقل فشار و حداکثر آسوده خاطری در روز اسباب کشی به خانه جدید خود نقل مکان خواهید کرد.

روز مناسب برای اسباب کشی خود را پیدا کنید.

باربران مد نظر خود را حداقل یک ماه زود تر از اسباب کشی خود استخدام کنید تا بتوانید متناسب با آن برنامه ریزی کنید. در صورتی که برنامه ای انعطاف پذیر دارید، با تاریخ های مناسب اسباب کشی بازی کنید و سعی کنید ارزان ترین زمان از ماه را اولویت خود قرار دهید و آن را برای انجام کارهای خود و استخدام شرکت باربری مد نظر برگزینید.
شرکت های باربری روزهای آخر هفته در شلوغ ترین حالت خود قرار دارند پس در صورتی که قادر هستید، از هم همه روز پنج شنبه بپرهیزید و اسباب کشی خود را به روز یکشنبه منتقل کنید. در این صورت حتی ممکن است تخفیف چشم گیری هم گیرتان بیاید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/154/%DA%A9%D9%85%D9%8A+%D8%A8%D9%8A%D8%B4%D8%AA%D8%B1+%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF+%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D9%8A+%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%8A%D8%AF/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

پروتئین بخشی اساسی از روند فیتنس است و مکمل های پروتئینی نقشی مهم در عضله سازی و کاهش وزن ایفا می کنند.
شیک های پروتئین می توانند جایگزین یک وعده غذایی کامل باشند و تهیه آن ها مدت زمان خیلی کوتاهی از وقت شما را خواهد گرفت. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که در زمان هایی که وقت کمی دارید به جای روی آوردن به فست فود سراغ وعده غدایی کامل و سالمی بروید. البته، اگر شیک پروتئینی که معمولا مصرف می کنید ترکیب پودر مکمل بدنسازی پروتئین و آب و یخ باشد، ممکن است اوضاع کمی حوصله سربر شود.

در اینجا چند طرز تهیه ذکر خواهیم کرد که این مشکلتان را به کلی حل خواهند کرد! تنها کاری که لازم است بکنید آن است که مواد ذکر شده در هر یک را داخل مخلوط کن بریزید و آن ها را با هم ترکیب کنید. در صورت لزوم می توانید خودتان میزان مایعجات موجود در دستورالعمل را کم یا زیاد کنید. بلافاصله پس از تهیه شیک پروتئین، آن را مصرف کنید.

شیک قهوه وانیل

  • نصف پیمانه شیر بادام وانیلی
  • نصف پیمانه قهوه سیاه دم کرده سرد شده
  • دو اسکوپ پودر مکمل بدنسازی پروتئین با طعم وانیل
  • یک مشت یخ

شیک موز و بادام

  • نصف یک موز
  • یک پیمانه شیر بادام یا آب
  • ده عدد بادام
  • یک اسکوپ پودر مکمل پروتئین با طعم وانیل
  • یک مشت یخ

شیک کافه موکا

  • نصف پیمانه شیر بادام
  • نصف پیمانه قهوه سیاه دم کرده سرد شده
  • دو اسکوپ پودر مکمل بدنسازی پروتئین با طعم شکلات
  • یک قاشق چایخوری پودر کاکائو
  • یک مشت یخ

شیک سانی مورنینگ

  • یک پرتقال پوست گرفته شده، بدون هسته
  • یک پیمانه شیر بادام
  • دو اسکوپ پودر مکمل پروتئین فاقد طعم
  • یک مشت یخ

شیک کرمی پرتقالی

  • نصف موز یخ زده
  • نصف پیمانه ماست یونانی
  • یک پیمانه آب پرتقال تازه
  • دو اسکوپ پودر مکمل بدنسازی پروتئین با طعم وانیل
  • یک مشت یخ

شیک نعنایی

  • نصف موز یخ زده
  • یک پیمانه شیر بادام یا آب
  • دو اسکوپ پودر مکمل پروتئین با طعم شکلات
  • یک قاشق چایخوری پودر کاکائو
  • یک چهارم قاشق چایخوری عصاره فلفل نعنا
  • چهار برگ نعنا تازه

شیک توت

  • یک و نیم پیمانه آب یا شیر بادام
  • دو اسکوپ پودر مکمل بدنسازی پروتئین با طعم وانیل
  • 8 عدد تمشک
  • 4 عدد توت فرنگی
  • 12 عدد شاه توت
  • یک مشت یخ

شیک وانیل توت فرنگی

  • یک و نیم پیمانه آب یا شیر بادام
  • دو اسکوپ پودر مکمل پروتئین با طعم وانیل
  • یک مشت یخ
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • نصف موز یخ زده
  • سه توت فرنگی یخ زده

شیک چیزکیک تمشک

  • یک و نیم پیمانه آب یا شیر بادام
  • دو اسکوپ پودر مکمل بدنسازی پروتئین با طعم وانیل
  • 15 عدد تمشک یخ زده
  • دو قاشق غذاخوری خامه ترش کم چرب

شیک چیزکیک کره بادام زمینی

  • یک پیمانه آب یا شیر بادام
  • دو اسکوپ پودر مکمل پروتئین با طعم شکلات
  • یک قاشق چایخوری پودر کاکائو
  • یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • یک مشت یخ

شیک کرم شکلات

  • یک پیمانه آب یا شیر بادام
  • دو اسکوپ پودر مکمل بدنسازی پروتئین با طعم شکلات
  • یک قاشق چایخوری پودر کاکائو
  • دو قاشق غذاخوری خامه ترش کم چرب

شیک انبه شاه توت

  • نصف پیمانه انبه خرد شده تازه یا یخ زده
  • یک چهارم پیمانه شاه توت تازه یا یخ زده
  • یک پیمانه آب یا شیر بادام
  • دو اسکوپ پودر مکمل پروتئین با طعم وانیل

شیک کره بادام زمینی و مربا

  • نصف موز یخ زده
  • یک پیمانه آب یا شیر بادام
  • دو قاشق غذا خوری کره بادام زمینی
  • نصف پیمانه توت فرنگی یخ زده
  • دو اسکوپ پودر مکمل بدنسازی پروتئین با طعم وانیل
  • یک مشت یخ

شیک موز و عسل

  • یک و نیم پیمانه آب یا شیر بادام
  • یک موز یخ زده
  • یک چهارم پیمانه ماست یونانی ساده
  • دو اسکوپ پودر مکمل پروتئین با طعم وانیل
  • یک قاشق چایخوری عسل

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/153/%DA%86%D9%86%D8%AF%D9%8A%D9%86+%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1+%D8%AA%D9%87%D9%8A%D9%87+%D8%B4%D9%8A%DA%A9+%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A6%D9%8A%D9%86/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

ظرفیت بالا بردن تاور کرین بسته به عوامل مختلفی می باشد.

محدودیت بلند کردن وزن از پایه تاور کرین شروع می شود. همه و هر بخشی از تاور کرین ظرفیت بالا بردن بار تاور کرین را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

برای یک تاور کرین معمولی طول ماکسیمم پشتیبانی نشده- دویست و شصت و پنج فوت (هشتاد متر)، حداکثر کشش- دویست و سی فوت (هفتاد متر)، حداکثر توان بالابری- هجده تن متریک (نوزده و هشت دهم تن)، سیصد تن متر. وزنه های تعادلی- شانزده و سه دهم تن متریک (بیست تن) می باشد.

در صورتی که طول تاور کرین بیش از دویست و شصت و پنج فوت می باشد، حتما حمایت قوی به نوعی مورد نیاز است. این ممکن است برخی سیم های فولادی باشند که از تیرک تاور کرین به قسمت های مختلف ساختمان ثابت شده اند. وزن ماکسیممی که یک تاور کرین می تواند آن را بلند کند هجده تن متریک می باشد.

هر چند که میزان وزنی که باید بالا برود با افزایش فاصله از مرکز تاور کرین کاهش می یابد و این وضع ادامه می یابد. پس همیشه بهتر است بارها را بالا ببریم و این کار را در حالتی انجام دهیم که در نزدیک ترین حالت خود به مرکز باشند.

عامل سیصد تن متر دز فهم محدودیت بار کارآمد است. این لجظه قرار داشتن بار در بالای مرکز تاور کرین می باشد. پس
لحظه= بار* فاصله

یک محدوده سیصد تن متری می تواند به صورت باری تعبیر شود که ده تن وزن دارد و با فاصله سی متر از مرکز تاور کرین بالا برده شده است. پس لحظه حدود مرکز تاور کرین به این صورت خواهد بود:

10 تن* 30 متر= 300 تن متر

هشدارهایی برای استفاده از تاور کرین با توجه به بار در حال بالابری

کلید محدوده بار ماکسیمم

این کلید به همراه تجهیزات دیگرش فشار کابل را اندازه گیری می کند و در نتیجه به محدوده بار ماکسیمم اجازه نمی دهد میزان هجده تن را رد کند و پس از این موتور را نقل مکان داده و هشدارها و زنگ های صوتی و تصویری ایجاد می کند.

کلید محدوده لحظه بار

این کلید محدوده به همراه لوازم جانبیش رتبه گیری لحظه-بار (تن متر) را بررسی می کند و تضمین می کند که این رتبه بندی فراتر از محدوده قید شده نرود و این عدد زمانی است که موتور کشش و موتورهای متقاطع با زنگ خطرها و هشدار های صوتی و تصویری متوقف می شوند.

به طور کلی هر تاور کرینی ظرفیت بار ایمن خود را دارد پس طبق ظرفیت بار ایمن شما قادر خواهید بود تشخیص دهید که آیا تاور کرین برای حمل بار ایمن هست یا لزوما و نتیجتا خیر و پیش از بالا بردن بار باید محدوده ای برای بالا رفتن بار تعیین شود و تمامی مدارک سوم شخص تاور کرین باید تعیین شوند و این لزوما برای اثبات مناسب بودن تاور کرین معتبر است. پیش از بالا بردن بار یک بازرس باید به همراه دو ریگر در مکان قرار بگیرد و این بسته به استاندارد می باشد و دنده های بالابری ای را که بازرسی شده و در پروسه بازرسی قابل تایید دنبال شده و پیروی شده را تضمین کند و این تنها با کمک یک لیست امکان پذیر است. این فرد باید این را تضمین کند که اپراتور تاور کرین به اندازه کافی برای انجام این کار مناسب است و تنها راه فهم این موضوع چک کردن گواهی نامه یا تصدیق وی می باشد. در نهایت باید تمامی قوانین و استانداردهای بالا بردن طبق ملزومات قراردادی باشند و با آن تطابق داشتته باشند و تمام کارها با رعایت قوانین پروژه یا کشور مربوطه انجام شوند.

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/152/%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7+%DA%86%D9%87+%D9%85%D9%8A%D8%B2%D8%A7%D9%86+%D8%A8%D8%A7%D8%B1+%D9%85%D9%8A+%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF+%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF+%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF+%D9%88+%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%8A+%DA%A9%D9%87+%D8%A8/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

اگر در طول یک یا دو سال گذشته فرش خریده باشید ممکن است به این فکر افتاده باشید که کی وقت آن خواهد رسید که فرش هایتان را به دست قالیشویان حرفه ای بسپارید. ممکن است هنگام خرید فرش فروشنده بهتان گفته باشد که اولین قالیشویی فرشتان را تا حد ممکن به تعویق بیندازید چرا کهقالیشویی باعث سریع تر کثیف شدن فرشتان خواهد شد. آیا این موضوع درست است؟

رویکردی قدیمی برای تکنولوژی قدیمی

این باور که پس از آن که فرشتان برای اولین بار قالیشویی کردید فرش بیش از قبل به خود کثیفی جذب خواهد کرد و از آن پس باید زود به زود فرشتان را تمیز کنید، ریشه در روش های قدیمی قالیشویی دارد. در آن زمان برای قالیشویی از حجم زیادی از مواد شیمیایی و آب جهت تمیز کردن فرش استفاده می شد. این استفاده زیاد از مواد شیمیایی و شوینده ها باعث می شد که این مواد به طور کامل از میان الیاف فرش پاک نشوند و فرش با وجود مقداری مواد شیمیایی در الیافش خشک شده و سپس مورد استفاده قرار بگیرد. این مواد شیمیایی در جذب کثیفی های اطراف فرش و تبدیل کردن فرش به اسفنجی که کثیفی ها را در خود جمع می کند عالی بودند.

این مشکل از آنجایی شروع شد که تجهیزات قدیمی قادر به بیرون کشیدن کامل مواد شوینده و آبکشی مورد نیاز نبودند. برای همین هم مواد شوینده چسبناک در فرش باقی می ماندند و کثیفی ها را جذب خود می کردند. به همین دلیل است که هنوز هم این باور که قالیشویی باعث سریع کثیف شدن فرش خواهد شد رایج است.

آسیب های قالیشویی بی کیفیت

این اتفاق هنوز هم ممکن است با سپردن فرشتان به قالیشویی بیفتد، خصوصا اگر سراغ قالیشویی هایی بروید که "تخفیف" های بالا می دهند. این شرکت های قالیشویی از مواد نامرغوب، تجهیزات نامناسب و ارزان قیمت و نیروی کمکی غیر حرفه ای استفاده می کنند.
معمولا افرادی که برای این شرکت ها کار میکنند کارگرانی هستند که به صورت ساعتی و غیر قراردادی کار میکنند و هیچ آموزشی مرتبط با قالیشویی ندیده اند. البته که پس از تمام شدن کار و تحویل گرفتن فرشتان احتمالا فرشتان ظاهر مناسبی خواهند داشت، ولی احتمالا بیش از چند روز یا هفته طول نخواهد کشید تا فرشتان کثیف تر از قبل بشود.

مزایای قالیشویی باکیفیت

در طول این چندین سال گذشته تحولات زیادی در صنعت قالیشویی رخ داده است. امروزه شرکت های قالیشویی باکیفیت ممکن است نسبت به قبل نرخ های گران تری داشته باشند، ولی در عوض به جای آسیب زدن به فرش هایتان آن ها به صورت کامل از شوینده های به کار رفته پاک می کنند. حتی اگر مقداری ناچیز از مواد شوینده در فرشتان باقی بماند نیز، جای نگرانی نیست چرا که مواد شوینده با کیفیت امروزی به گونه ای طراحی شده اند که پس از خشک شدن به جای چسبناک بودن و جذب کردن کثیفی ها به فرشتان، به صورت غیر چسبناک خشک می شوند و به راحتی با جارو کشیدن به صورت کامل از فرش خارج خواهند شد.

البته همه شرکت ها قالیشویی صرفا به خاطر گران بودن قابل اعتماد نیستند. سراغ شرکت هایی بروید که معتبرتر و شناخته شده هستند. یک قالیشویی با کیفیت فرشتان را آماده سازی و شست و شو خواهد کرد و سپس با استفاده از آب داغ و دستگاه های مکنده حرفه ای آن را آبکشی می کند. این باعث خواهد شد که فرشتان تمیز، نرم و فاقد مواد زائد باشد. به علاوه قالیشویی حرفه ای باعث بهتر شدن هوا خانه تان خواهد شد و مواد آلرژی زا را از شما و خانوادتان دور نگه خواهد داشت.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/151/%D8%A2%D9%8A%D8%A7+%D9%88%D9%82%D8%AA+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D8%AA%D8%A7%D9%86+%D9%81%D8%B1%D8%A7+%D8%B1%D8%B3%D9%8A%D8%AF%D9%87%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

با مراقبت و نگهداری مداوم، شما می توانید به راحتی عمر فرش هایتان را تا چندین برابر افزایش دهید. در این مقاله به نکاتی خواهیم پرداخت که به شما کمک خواهند کرد که فرش هایتان را به نحو احسنت نگهداری کنید.

جارو کشیدن به قاعده

  • این که فرشتان را مدام جارو بکشید (به خصوص قسمت هایی که رفت و آمد بیشتری رویشان صورت می گیرد) بسیار مهم است. جارو کشیدن باعث حفظ ظاهر مناسب فرش و طولانی شدن عمر آن می شود.
  • در یک هفته اول پس از تحویل گرفتن فرشتان از قالیشویی هر روز آن را جارو بزنید. پس از یک هفته می توانید جارو کشیدن نقاط کم تردد را به هفته ای یک بار کاهش دهید، اما سعی کنید چند بار در هفته نقاط پرتردد را جارو بکشید.
  • جارو را روی قسمت های کم تردد سه بار بکشید و روی قسمت های پر تردد فرش بین پنج تا هفت بار.
  • جارو را ابتدا بر خلاف جهتی که الیاف فرش به آن سمت خمیده شده اند بکشید تا از چسبیدن الیاف به هم جلوگیری و با فاصله انداختن میان آن ها کثیفی های بینشان را بیرون بکشید.
  • بار آخر کشیدن جارو آن را در جهت اولیه الیاف بکشید تا فرش یک دست شود.

نوع جاروبرقی

  • حتما از جارو برقی با کیفیتی استفاده کنید.
  • جاروهایی که دارای سیستم میکرو فیلتر هستند به خوبی ریزترین ذرات را نیز (مثل ذرات آلرژی زا) بیرون می کشند و مانع خارج شدن آن ها از کیسه جارو می شوند.
  • در هنگام جارو کشیدن فرشتان از سر درست جارو استفاده کنید. استفاده از سر برس دار باعث پرزدار شدن فرشتان خواهد شد.
  • برای فرشتان از درجه درست مکش استفاده کنید.
  • قدرت مکش جارو وقتی که کیسه آن نیمه پر باشد به مقدار قابل ملاجظه ای کاهش می یابد.
  • توصیه می شود که فیلتر و کیسه جارو را مدام تعویض کرده یا در صورت امکان بشورید.

قالیشویی فرش

  • با توجه به میزان تردد روی فرش هایتان، باید بین هر 12 تا 18 ماه یک بار به صورت حرفه ایقالیشویی شوند.
  • قالیشویی فرش باید ترجیحا از روش بخارشویی انجام بگیرد و حتما توسط افراد حرفه ای باشد.
  • شامپو زدن، انواع دیگر روش های خانگی قالیشویی و یا حتی استفاده از ماشین های قالیشوییخانگی به هیچ وجه توصیه نمی شوند.

تمیزکردن لکه ها

  • هنگامی که چیزی روی فرشتان میریزد مهم ترین نکته عکس العمل سریع شماست و این که تجازه ندهید ماده ریخته شده جذب الیاف فرشتان بشوند.
  • مایعات (به خصوص اگر داغ باشند) باید به سرعت پاک شوند. این که اجازه دهید سرد یا خشک بشوند باعث می شود که لکه ای که ایجاد می کنند سخت تر پاک شود.
  • با مراقبت با فرش برخورد کنید. روش های نامناسب پاک کردن لکه می توانند باعث ایجاد لکه ها دائمی، خراب شدن رنگ فرش و یا خراب شدن الیاف و جنس فرش بشوند.
  • با هر نوع لکه ای باید متناسب با نوع آن برخورد کرد. با توجه به چیزی که روی فرشتان ریخته (چربی، قهوه، خون و...) روش مناسب را در پی بگیرید.
  • استفاده از شوینده ها و سفید کننده ها غلیظ یا نامناسب برای جنس فرشتان می تواند منجر به خراب شدن دائمی رنگ یا جنس فرشتان بشود.

راه هایی برای محافظت از فرش هایتان

  • با کفش بیرون روی فرشتان راه نروید.
  • چنان که امکان مورد قبلی برایتان وجود ندارد، حتما جلوی ورودی خانه پادری پهن کنید.
  • زیر پایه اسباب و اثاثیه خانه لایه ای محافظ قرار دهید. اسباب و اثاثیه را هر از گاهی جا به جا کنید که فشار زیادی به هیچ نقطه ای از فرش وارد نشود.
  • اجازه ندهید که فرش ها طولانی مدت در معرض نور آفتاب قرار بگیرند و پرده ها تمام مدت باز نگذارید.

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/150/%D8%AA%D9%88%D8%B5%D9%8A%D9%87+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%8A+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D8%AA%D8%A7%D9%86/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

فرش های تمیز و نرم احساس خوبی به آدم می دهند. بر عکس آن ها فرش هایی هستند که رویشان چربی، ادرار سگ یا گربه، قهوه و سایر چیزهای ناخوشایند دیگر ریخته شده. ممکن است اوضاع فرشتان به قدری بد شده باشد که به فکر این افتاده باشد که به کلی فرشتان را عوض کنید. قبل از این که درست به چنین کاری بزنید، شاید بخواهید که این مقاله را بخوانید تا بفهمید چطور می توانید آسیب های وارد شده به فرشتان را جبران کنید.
در اینجا به ابزار، لوازم و تکنیک هایی خواهیم پرداخت که برای تمیز کردن لکه های بدمنظره و بوهای نامطبوع از فرشتان به آن ها نیاز خواهید داشت. همینطور، خواهید آموخت که پس از این که لکه ای روی فرشتان ایجاد شد چطور می توانید با عکس العمل سریعتان صدمات ناشی از آن را به حداقل برسانید.

روش ابتدایی لکه زدایی

در پاک کردن و قالیشویی لکه های ایجاد شده روی فرشتان، هر چه سریع تر عکس العمل نشان دهید بهتر است. اگر سرعتتان بالا باشد، ممکن است حتی بتوانید از ایجاد شدن لکه به کلی جلوگیری کنید. پس هر وقت لکه ای دیدید سریعا درست به کار شوید.
ابتدا، اگر چیز قابل برداشتنی وجود دارد آن را با چنگال یا قاشق جدا کنید. حواستان باشد که زیادی به فرش فشار وارد نکنید؛ شما نمی خواهید که لکه بیشتر به الیاف فرشتان نفوذ کند. سپس با پارچه ای مرطوب به آرامی به فرشتان ضربه بزنید. از پارچه ای نخی و رنگ روشن استفاده کنید و آن را به آرامی به لکه فشار دهید. این کار ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد؛ صبور باشید.
پس از آن که دیگر چیزی جذب پارچه نشد، با محلول لکه زدا فرش را آماده سازی کنید. شوینده ای انتخاب کنید که مناسب فرشتان باشد. در آخر فرش را با آب سرد آبکشی کنید و دوباره با پارچه ضربه بزنید تا خشک شود. ممکن است لازم باشد این کار را چندین بار تکرار کنید.

قالیشویی ادرار حیوانات خانگی

سگ ها و گربه ها حیواناتی دوست داشتنی هستند اما می توانند کارهای اعصاب خورد کنی انجام دهند: مثل تخلیه مثانه شان روی فرش های شما. چنین لکه هایی می توانند برای سلامت شما و خانواده تان خطرناک باشند و احتیاج به رسیدگی مخصوص دارند. هرگز روی لکه ادرار حیوانات از ماشین های بخارشویی استفاده نکنید: حرارت بالا احتمالا باعث ماندگار شدن لکه و بو آن خواهد شد.
توصیه می شود که قبل از هر روشی به سراغ روش ابتدایی بروید. ادرار را تا حد ممکن جذب پارچه ای رنگ روشن و مرطوب کنید. سپس از لکه زدا مخصوص حیوانتان استفاده کنید. یادتان باشد که به جای مالش لکه آن را با ملایمت فشار دهید تا بیشتر پخش نشود. این کار را چندین بار تکرار کنید تا لکه به کلی پاک شود.
فراموش نکنید که بعضی وقت ها، ضروری است که از کمک قالیشویان حرفه ای استفاده کنید.

از شر بوهای نامطبوع راحت شوید

برای راحت شدن از دست بوهای بد، ابتدا پارچه ای خیس را روی محلی که منشا بو است قرار دهید. سپس با پارچه ای خشک محل را نسبتا خشک کنید. حالا روی محل مورد نظر جوش شیرین بریزید. پس از 30 دقیقه جارو بکشید. اگر بویی باقی مانده بود، باز هم تکرار کنید.

قالیشویی استفراغ

چه منشا آن انسان، سگ و یا گربه باشد، استفراغ بدترین و ناخوشایندترین اتفاقی است که می تواند برای فرشتان بیفتد. در پاک کردن این لکه مهمترین نکته سرعت بالاست. ابتدا قسمت های که ممکن است را از فرش جدا کنید. فراموش نکنید که فشار دادن زیاد لکه باعث فرو رفتن بیشتر آن در فرش می شود. سپس با استفاده از روش پارچه خیس و خشک و همینطور مواد شوینده، مثل بخش قبلی لکه راقالیشویی کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/149/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1+%D9%84%DA%A9%D9%87+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B3%D8%B1%D8%B3%D8%AE%D8%AA+%D8%B1%D8%A7+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%DA%A9%D9%86%D9%8A%D9%85/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

نکاتی در مورد باربری

هنگام اسباب کشی قطعا کارهایی را انجام می دهیم و کارهایی را نمی دانیم که نباید انجام دهیم که باعث می شوند این کار بسیار دشوارتر از چیزی که در عمل هست به نظر برسد. خیلی اوقات بد نیست که به اینترنت سر بزنیم و به توصیه های مردم سری بزنیم و تجارب آن ها را بشنویم و در صورت مناسب بودن آن ها، این کارها را در اسباب کشی خود نیز اعمال کنیم. باربری شهرک غرب لیستی از نکاتی که می تواند ما را به باربری و اسباب کشی آسان تری هدایت کند تهیه کرده است. پس معطل چه هستید؟ اگر اسباب کشی را شروع کرده اید یا برنامه جا به جایی دارید، هر کاری دارید زمین بگذارید و به مطالعه این مقاله بپردازید. شاید با رعایت کردن این کارها بتوانید در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید!

وسایلی که برایتان ضروری یا قابل استفاده نیستند را به خیریه ببخشید.

حتما زمان بگذارید و سازمان خیریه ای که برایتان مناسب است را پیدا کنید. این کار علاوه بر این که بار شما را در فرایند باربری و اسباب کشی سبک می کند، باعث خیر و ثواب شما نیز می شود. خیریه مناسب و مد نظر خود را برگزینید و با آن ها تماس بگیرید. خیلی از خیریه ها آماده دریافت هر نوع وسیله (شامل مبلمان) هستند و آن را به دست افراد نیازمند می رسانند و برای این کار هیچ نوع هزینه ای دریافت نمی کنند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که اشیای مورد نظرتان را در کارتن قرار دهید و پس از شنیدن زنگ در، آن ها را تحویل فرد مشغول در سازمان خیریه دهید.
افراد نکوکار سازمان های خیریه وسایل شما را دریافت خواهند کرد و به خیریه نزدیک شما که خودتان برگزیده اید ارسال خواهند کرد.

وسایلی که قصد فروششان را دارید را کنار بگذارید.

احتمالا شما اشیای کمی در دست دارید که دیگر آن ها را نمی خواهید اما بدتان نمی آید با فروش آن ها مقداری پول در جیب خود داشته باشید. در صورتی که در چنین وضعیتی هستند، این اشیا را کنار بگذارید و فکر کنید و ببینید کجا می توانید آن ها را بفروشید.
در صورتی که این وسایل مذکور مبلمان هستند، مغازه های خاصی وجود دارند که می توانید به آن ها سر بزنید و مبلمان خود را بفروشید تا هنگام باربری دچار مشکل نشوید. در صورتی که این اشیا لباس هستند هم می توانید به لباس فروشی های محلی خود سر بزنید و ببینید آیا لباس های شما را می خرند یا خیر.
برای اشیای خاصی مانند کیف پول دست دوم یا کلاه های سیسمونی خود می توانید وارد سایت های اینترنتی بشوید که این تیپ اشیا را می توانید در آن ها به راحتی بفروشید.
زمانی که تکلیف همه چیز را معلوم کردید، تاریخی روی تقویم خود مشخص کنید تا به نزدیک ترین محل دست دوم فروشی سر بزنید یا توضیحاتی نوشتاری برای اشیایی که برنامه فروش اینترنتی و آنلاین آن ها را دارید تهیه کنید و این موارد را با عکس مناسب در سایت آپلود کنید.
باربری شهرک غرب برای شما هر هفته مطالب و نکاتی برای اسباب کشی آسان تر تهیه خواهد کرد تا علاوه بر آسوده خاطری هنگام سپردن بارهایتان به این باربری، از نظر اسباب کشی و یا چیدن وسایلتان در خانه جدید هم خیالی آسوده تر و زمان بیشتری داشته باشید تا هم کمتر تحت فشار قرار بگیرید و هم هیجان خانه جدید و شیرینی آن برای شما تلخ نشود و تجربه ای دلنشین به همراه باربری شهرک غربکسب کنید. پس حتما هر هفته به نکات اسباب کشی و جا به جایی باربری شهرک غرب سر بزنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/148/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF+%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D9%8A/

  • کیانا وکیلی