مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

یکی از مهم ترین مسائل افراد دارای فرزند خردسال پاک کردن انواع ردهای وسایل نقاشی از روی فرش می باشد. بلد بودن این که چگونه فرش خود را در این موارد قالیشویی کنیم از آن جا که این حادثه ها در خانه ای که کودک در آن زندگی می کند زیاد اتفاق می افتند، بسیار مفید است. پس بیایید با هم به بررسی روش قالیشویی یکی از این موارد بپردازیم.

چگونه فرش را از مداد شعمی پاک کنیم؟

لکه های مداد شمی در فرش یکی دیگر از حقایق تلخی هستند که در صورتی که بچه دارید با آن مواجه هستید. البته اصلا نگران نباشید، چون روش های مختلفی وجود دارند که به کمک آن ها می توانید تلاش کنید و مداد شعمی را از روی فرشتان پاک کنید. اولین روش از یک محلول ساده مایع ظرف شویی برای قالیشویی فرشتان استفاده می کند. گزینه دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که از یک اتو برای انتقال مداد شعمی از فرش به یک حوله تمیز استفاده کنید. در صورتی که این لکه نسبتا سرسخت بود، یک محلول قالیشویی که می توانید در هر مغازه ای آن را پیدا کنید ممکن است مفیدتر واقع شود و لکه را به راحتی از بین ببرد.

استفاده از صابون مایع ظرف شویی

مداد شعمی اضافی را با استفاده از یک چاقوی کند جدا کنید.

با استفاده از یک چاقوی کره به عنوان مثال می توانید این کار را انجام دهید. در صورتی که مداد شعمی نرم است (و به راحتی جدا نمی شود)، پس در این صورت یک قطعه یخ را در یک کیسه فریزر بپیچید و آن را در نزدیکی مداد شعمی نگه دارید. این یخ مداد شعمی را سفت کرده و جدا کردن و پاک کردن را برای شما آسان می سازد. از یک جارو برقی برای تمیز کردن قطعات مداد شعمی ای که از روی فرش جدا کرده اید استفاده کنید.

صابون مایع ظرف شویی را با آب ترکیب کنید.

یک چهارم قاشق چایخوری مایع ظرفشویی ملایم را با یک لیوان آب داغ ترکیب کنید. از یک قاشق برای هم زدن مواد با هم تا زمانی که خوب ترکیب شده اند استفاده کنید.

این محلول را روی یک قسمت کوچک امتحان کنید.

برای قالیشویی، ابتدا این محلول را به یک نقطه کور و کوچک و دور از دید اعمال کنید. به محلول حداقل به مدت یک دقیقه اجازه استراحت روی فرش را بدهید. از یک پارچه تمیز و خیس برای پاک کردن ناحیه استفاده کنید. دنبال هر نوع نشانه از رنگ و رو رفتگی یا لکه بگردید. در صورتی که قسمتی را کم رنگ یا دارای لکه یافتید، سپس از روش دیگری استفاده کنید.

همیشه تمامی محصولات و روش ها را روی ناحیه کوچکتری از فرش پیش از اعمال آن به ناحیه اصلی امتحان کنید.

محلول را به لکه بزنید.

این کار را با ریختن محلول روی ناحیه مورد نظر تا زمانی که کل ناحیه تحت پوشش قرار گرفته انجام دهید. به محلول حداقل به مدت پنج دقیقه اجازه استراحت دهید. زمانی که محلول کاملا در فرش نشست، شروع به خشک کردن آن با یک پارچه یا دستمال تمیز و خشک کنید. آن قدر آن را خشک کنید تا مداد شعمی کاملا از بین برود.

لکه را نسابید و آن را محکم خشک نکنید.

این کار می تواند باعث شود رنگ عمیق تر از قبل وارد فرشتان فرو برود و از بین بردن و جداسازیش سخت تر شود. این کار همچنین می تواند الیاف فرشتان را از بین ببرد.

ناحیه را با آب بشویید.

زمانی که لکه کامل مداد شعمی جدا شد، ناحیه مورد نظر را با یک پارچه تمیز خشک کنید. تا زمانی که محلول از فرش جدا شود این کار را تکرار کنید. سپس، این ناحیه را با یک پارچه کاملا خشک در ناحیه مورد نظر خشک کنید. ناحیه را زمانی که این نقطه کاملا خشک شد جاروبرقی بکشید تا سطح فرش به حالت قبلی خود برگردد.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/179/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA+%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A/

  • ۹۸/۰۲/۱۹
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی