مرجع اطلاعات

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بخش دوم: شست و شوی اکستنشن دوختی

گام اول:

موهایتان را با مرطوب کننده آماده سازی کنید. اکستنشن‌ها چربی پوست سرتان را که جذب موهای طبیعی‌تان می‌شوند را جذب نمی‌کنند؛ این باعث می‌شود که خیلی خشک شوند و در طول شست و شو بشکنند. پس قبل از شامپو زدن، با روغن مو اکستنشن ها را چرب کنید. بهتر است که این کار را از یک ساعت قبل از شست و شو انجام داده و با کلاه حمام روی موهایتان را بپوشانید تا روغن به خوبی جذب اکستنشن‌ها بشود.

گام دوم:

موهایتان را آلوده‌زدایی کنید. با آلوده‌زدایی از شر مواد شیمیایی و کثیفی‌های روی موهایتان خلاص می‌شوید. با این گام از شوره زدن سرتان جلوگیری خواهید کرد. برای آلوده‌زدایی یک بطری اسپری را با نیمی آب و نیمی دیگر سرکه سیب پر کنید. تکه تکه به سرتان اسپری کنید و ماساژ دهید. روی خود اکستنشن دوختی هم چند بار اسپری کنید. بگذارید پنج دقیقه بماند و بعد با آب گرم آبکشی کنید. لازم نیست که هر بار که به حمام می‌روید این کار را تکرار کنید؛ ماهی یک بار کافی است.

گام سوم:

شامپو مناسب انتخاب کنید. در بازار شامپوهایی که مخصوص اکستنشن هستند یافت می‌شود. با این حال، از نظر بیشتر آرایشگران هر شامپوی ملایمی مناسب است. بعضی دیگر پیشنهاد می‌کنند که با اکستنشن‌هایتان مثل موهای آسیب دیده و خشک رفتار کنید و از شامپوهای مرطوب کننده استفاده کنید. مثل موهای طبیعیتان، یافتن این که کدام محصول از همه مناسب‌تر است ممکن است نیازمند امتحان کردن چندین محصول مختلف باشد.

گام چهارم:

به موهایتان شامپو بزنید. قبل از شامپو زدن موهایتان را کاملا خیس کنید. مقداری شامپو را میان موهایتان پخش کنید. شامپو را روی ریشه موهایتان ماساژ دهید. برای جلوگیری از گره خوردگی و شکستگی موهایتان، این کار را حتما با ملایمت و دقت انجام دهید. سرتان را با آب گرم بشورید. این کار را میتوانید در حمام یا سینک انجام دهید. زمان‌هایی که موهایتان را آلوده‌زدایی می‌کنید، می‌توانید از شامپو به کلی استفاده نکنید.

گام پنجم:

از نرم کننده استفاده کنید. مرطوب نگه داشتن اکستنشن باعث میشود که عمری طولانی‌تر داشته باشد. مرطوب کنننده دلخواه خود را برای 15 الی 20 دقیقه بگذارید روی سرتان بماند، سپس به خوبی با آب بشوریدش.

گام ششم:

موهایتان را خشک کنید. یا اجازه دهید دهید با هوا خوردن خشک شوند و یا از سشوار کلاهی استفاده کنید. ‌میتوانید از سشوار معمولی هم استفاده کنید، اما این کار ممکن است باعث آسیب دیدن اکستنشن دوختی بشود. روی ریشه‌های موهایتان تمرکز کنید. از خشک شدن موهای طبیعی متصل به اکستنشن اطمینان کامل حاصل کنید؛ موهای مرطوب زیر اکستنشن میتوانند منجر به رشد قارچ یا عفونت‌های باکتریایی شوند.

گام هفتم:

به اندازه کافی تکرار کنید. به طور کلی پیشنهاد می‌شود موهای اکستنشن دوختی و طبیعیتان را یک الی دو هفته یک بار بشورید. شست و شوی زیاد باعث شکستگی موهای اکستنشن و کاهش عمرشان می‌شود. اما به طور کلی نشستنشان هم باعث آسیب خوردن موهای طبیعیتان می‌شود و میتواند غیر بهداشتی باشد.

بخش سوم:شست و شو اکستنشن کراتینه

گام اول:

شامپو مناسب انتخاب کنید. از آنجایی که میخواهید از آسیب زدن به اتصال کراتینی این نوع اکستنشنجلوگیری کنید، انتخاب شامپوی مناسب برای این نوع اکستنشن خیلی مهم است. سعی کنید حتما از شامپویی استفاده کنید که مخصوص اکستنشن باشد. اگر این برایتان مقدور نیست، از شامپویی ملایم و مرطوب کننده استفاده کنید. از استفاده از شامپوهای حاوی سولفات یا سیلیکون خودداری کنید. سولفات باعث خشک شدن اکستنشن‌ها و سیلیکون باعث جدا شدنشان می‌شود.

گام دوم:

موهایتان را خیس کنید. میتوانید این کار را در حمام یا سینک انجام دهید. انگشتانتان را میان موهایتان حرکت دهید تا از خیس بودن کاملشان و گره نداشتنشان مطمئن شوید.

گام سوم:

به موهایتان شامپو بزنید. موهای طبیعی و اکستنشن ها را مثل همیشه شامپو بزنید. شامپو را کف سرتان ماساژ دهید و تا ساقه و پایین موها بروید. شامپو را با آب گرم بشورید.

گام چهارم:

موهایتان را با نرم کننده مرطوب کنید. اکستنشن ها با چربی طبیعی پوست سرتان مرطوب نمیشوند. پس حتی اگر به طور معمول از نرم کننده استفاده نمیکنید، پس از اتصال اکستنشن‌ها حتما این کار را انجام دهید.

گام پنجم:

با آب گرم بشورید. آب داغ ممکن است به اکستنشن ها آسیب بزند، و آب سرد نمیتواند به خوبی موهایتان را پاک کند. پس از این که کارتان تمام شد موهایتان را با حوله بپوشانید. به موهایتان اجازه دهید که خودشان در مجاورت با هوا خشک شوند.

گام ششم:

شست و شو را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید. اگر بیش از این موهایتان را بشورید عمر اکستنشن‌ها کم خواهد شد. اگر به صورت معمول کمتر از این موهایتان را میشورید، برای حفظ رطوبتشان از ماسک مو خارج از حمام استفاده کنید. اگر موهای طبیعیتان چرب هستند، میتوانید برای کمتر کردن تعداد دفعات شستن از شامپو موهای خشک استفاده کنید.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/32/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%85%D9%88+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%85+(%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA+%D8%AF%D9%88%D9%85)/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

زمانی که سرتان را بالا می برید و به آسمان نگاه می کنید، امکان ندارد بوم تاور کرین هایی که افق های شهری را احاطه کرده اند به چشمتان نخورد. افق شهرهای آمریکای شمالی هم با تاور کرین هایی که به سختی مشغول کار در پروژه های متعدد هستند تزئین شده اند.
ACTTTowerCrane50 سالیانه مربوط به مجله امریکن کرین و ترانسپورت که شامل 23 شرکت می شود، دقیقا 158 واحد از سال 2017 و به اندازه 300 واحد از سال 2016 تا به حال رشد یافته است.
تغییرات قابل توجهی امسال در ACTTowerCrane50 رخ داده اند.
ACTTowerCrane50 در سال های 2016 و 2017 تغییرات قابل توجهی پیدا کرد مخصوصا پس از این که جرثقیل های مکسیم کرین ورکس AmQuip، کوست کرین و اسکس کرین رنتال را به خود جذب کرد. این قضیه بود که باعث شد مکسیم به شماره 2 صعود پیدا کند؛ جایی که به مدت دو سال اخیر در آن قرار داشته است. در سال 2018، جالب توجه ترین تغییر رتبه در تاور کرین های استافورد رخ داد که از رتبه چهاردهم به هفت صعود پیدا کرد. امروز این شرکت 65 تاور کرین دارد و این در مقایسه با 32 واحدی است که در 2017 داشته است.
از سال 2016، تعداد افرادی که توسط ACTTowerCrane50 استخدام شده اند دو هزار و دویست و شش نفر افزایش داشته است. امسال، با نه هزار و دویست و شصت و چهار کارکن، آینده برای صنعت تاور کرین در فضایی که بازار از خود بهبود مداوم نشان می دهد، روشن به نظر می رسد.
نیروی کار مسن و شکاف مهارتی بخش تاور کرین را که از سال گذشته تا به امروز 896 کارمند رشد داشته است تحت تاثیر قرار نمی دهد.
تجهیزات مورو هنوز در لیست عظیمی که شامل ششصد و شصت و شش تاور کرین می شود جایگاه اول خود را حفظ کرده است. در مورو نیز افزایش کوچکی در تعداد واحدها نسبت به سال 2017 با ششصد و پنجاه و هشت واحد به چشم می خورد. تجهیزات مورو رتبه شماره یک را در ACTTowerCrane50 از زمان آغاز کارش در سال 2005 حفظ کرده است.
جایگاه دوم باز هم به مکسیم کرین ورکس با سیصد و پنجاه واحد و 33 تاور کرین افزایش از سال 2017 تعلق دارد. به صورت تخمینی برای پنج رتبه اول، رتبه سوم به بیگ کرین اند ریگینگ و رتبه چهارم به آل ارکشن با به ترتیب دویست و ده و نود و چهار تاور کرین تعلق می گیرد. جایگاه شماره پنجم به پی اند جی آرکومت با 93 تاور کرین تعلق دارد. تمامی شرکت هایی که درون این لیست قرار دارند نسبت به همین تاریخ در سال گذشته، تعداد تاور کرین های خود را افزایش داده اند.
از جهت این که کدام جرثقیل ها بیشترین ظرفیت را در این لیست دارد، جی اف لوما در صدر جدول قرار می گیرد. فاوکو M1280D لوما ظرفیتی به اندازه نود و شش تن متریک دارد. تاور کرین های دیگری که ظرفیت بالایی دارند شامل لیبر 710HC-L با ظرفیت شصت و چهار تن متریک، ولف 12508 با ظرفیت 60 تن متریک و ترکس کمدیل CTT721 با ظرفیت 40 تن متریک می شوند.
مجله امریکن کرینز اند ترانسپورت نظرسنجی سالانه ACTTowerCrane50 را در اواخر ژوئن 2018 ارسال کرده است. فرم های نظرسنجی تا تاریخ دوازدهم ژولای زمان داشته اند. اما شما می توانید در هر زمانی از سال فرم نظرسنجی درخواست کنید و آن را نیز ارائه کنید.
امسال تیم ACT تلاشی بیش از پیش انجام داد تا بتواند تعداد شرکت های ACTTowerCrane50 را افزایش دهد. 91 شرکت که از این که تعداد یک یا بیشتر تاور کرین داشتند اطمینان کامل حاصل بود مورد بررسی قرار گرفتند. تنها مشکل این است که بسیاری از این شرکت ها نمی دانند که ارزش پر کردن این فرم های نظرسنجی و ارائه و ثبت اطلاعاتشان چقدر ارزشمند است.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/31/%D8%B1%D8%B4%D8%AF+%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

تمیز کردن فرش‌هایتان، مثل تمیز کردن معمول سایر سطوح نیست؛ هر فرشی باید سالانه، یا نهایتا هر 18 ماه یک بار، به صورت حرفه‌ای قالیشویی شود. حتی اگر مدام فرش‌ها را جارو میزنید، باز همقالیشویی به افزایش عمرشان و همینطور به بهبود حال و هوای اتاق ها و کمتر کردن خطر آلرژی کمک می‌کند.

اشتباهات متداول در قالیشویی به دست خودتان!

بهترین کار این است که فرش‌های خود را به دست قالیشویان حرفه‌ای بسپارید. با این حال، برخی از مردم برای صرفه‌جویی مالی ترجیح می‌دهند خودشان فرش‌هایشان را تمیز کنند. با این که تمیز کردن فرش به دست خودتان خیلی ارزان‌تر تمام میشود، اما تقریبا هیچ‌وقت به اندازه قالیشویی حرفه‌ای موثر نیست و همینطور نیازمند وقت و کار زیاد می‌باشد. همینطور، در این روش، احتمال این که به فرشتان آسیب بزنید خیلی زیاد است.
نسبت به آسیب‌هایی که ممکن است با تمیز کردن فرش به دست خودتان، یا با سپردن فرش‌هایتان به قالیشویان کم تجربه، به فرش ها وارد شود، آگاه باشید:

  • شامپو زدن بیش از حد
  • خیس کردن بیش از حد
  • تماس فرش‌های خیس با اثاثیه خانه

شامپو زدن بیش از حد به فرش ها، یا قادر نبودن به آبکشی کامل فرش ها بعد از شامپو زدن، مشکلاتی است که وقتی خودتان فرش‌هایتان را تمیز می‌کنید، قابل جلوگیری نیستند. این بزرگ ترین دلیلی است که حتی اگر دوست دارید همه جور کارها را خودتان به دست خودتان در خانه انجام دهید، در زمینه شست و شوی فرش باید هر از گاهی از کمک متخصصین بهره بگیرید. چنانچه این کار را نکنید، روی هم جمع شدن انبوهی از مواد شوینده پس از هر بار شست و شوی فرش‌هایتان باعث میشود که سرانجام فرشتان تبدیل به وسیله‌ای شود که عملا باکتری ها و کثیفی را به خود جذب می‌کند! همینطور، زمانی که فرشی به این وضعیت برسد، دیگر حتی اغلب متخصصین نیز نمیتوانند کاملا تمیزش بکنند!
بیش از حد خیس کردن فرش ها، زمانی اتفاق میفتد که آب زیادی جذب زیر فرش میشود. بعضی از مواد شوینده اگر بیش از حد در تماس با آب باشند، میتوانند باعث از بین رفتن رنگ فرش‌هایتان شوند. بعضی از فرش‌ها در این حالت آب میروند و از زمین بلند می‌شوند! اگر قسمت زیرین فرش خیس شود، خشک کردنش کار خیلی سختی خواهد بود. این مشکل میتواند منجر به رشد قارچ و کثیفی در فرش‌هایتان بشود.
آخرین فاجعه‌ای که ممکن است برای فرش‌هایتان رخ بدهد، آن است که وقتی هنوز خیسند با سایر اسباب و وسایل خانه تماس داشته باشند. اغلب وسایل چوبی، چنانچه با سطح خیسی تماس داشته باشند، باعث لکه دار شدن سطح خیس خواهند شد. اکثر وسایل خانه پایه‌های فلزی دارند. تماس این پایه های فلزی با فرش باعث زنگ زدن فلز و به جا ماندن لکه روی فرش میشود. اغلب کسانی که خودشان فرش‌هایشان را تمیز میکنند با این مشکل مواجه خواهند شد.

روش‌های حرفه‌ای تمیز کردن فرش

یکی از روش‌های شست و شوی حرفه‌ای فرش خشک‌ شویی است. البته این روش واقعا "خشک" نیست، بلکه فرآیندی است که در آن میزان رطوبت وارد شده به فرش کنترل می‌شود. در این روش میزانی دقیق از رطوبت که برای تمیز کردن لازم است به فرش وارد می‌شود، ولی با این حال فرش خشک باقی می‌ماند. برای کسانی که خودشان فرش‌هایشان را تمیز میکنند این روش به روش "خشک" معروف است؛ ولی ابزارآلات مورد استفاده قالیشویان حرفه‌ای بسیار تخصصی تر و دقیق‌تر از کاری است که از پس هیچ کسی در خانه بر بیاید. با این که مواد شوینده مورد استفاده در هر دو حالت یکی است، وقتی خودتان به روش خشک فرشتان را تمیز می‌کنید، نمیتوانید میزان این مواد و طرز جذب شدنشان به فرش را کنترل کنید.
ادامه دارد...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/30/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%DA%A9%D9%87+%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF+%D8%AF%D8%B1+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D9%85%D8%B1%D8%AA%DA%A9%D8%A8+%D8%B4%D9%88%D9%8A%D8%AF!/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

استفاده از اکستنشن مو روشی برای تغییر دادن مدل موهایتان است. با اکستنشن می‌توانید موهای خود را بلند و پرپشت تر نشان دهید. اکستنشن مو سه نوع اصلی دارد: اکستنشن کلیپسی، که با گیره ای کوچک به موهایتان متصل می‌شود؛ اکستنشن دوختی که در نزدیکی پوست سرتان به موهایتان دوخته می‌شود؛ اکستنشن‌های کراتینه که تعدادی تار مو هستند که با چسب به پوست سرتان متصل می‌شوند. به جز اکستنشن کلیپسی، اتصال اکستنشن مو معمولا بسیار زمان‌بر بوده و اگر توسط یک آرایشگر حرفه‌ای انجام شود، هزینه بالایی نیز خواهد داشت. برخلاف باور عموم، امکان شست و شوی اکستنشن بدون تخریب آن وجود دارد. با این روش می‌توانید در پول و وقت خود صرفه جویی کنید!

بخش اول: شست و شوی اکستنشن کلیپسی

گام اول:

اکستنشن ها را جدا کنید. از مزایای اکستنشن کلیپسی این است موقت هستند و جدا کردن و اتصالشان در خانه کاری ساده است. جدا کردن اکستنشن‌ها کارتان را خیلی راحت‌تر می‌کند. همیشه قبل از شنا یا حمام اسکتنشن‌های کلیپسی را از سرتان جدا کنید چرا که آب می‌تواند باعث زنگ زدن فلز کلیپس اکستنشن شود.

گام دوم:

در صورت لزوم گره‌های اکستنشن را باز کنید. مثل موی طبیعی، بهتر است قبل از شستن اکستنشن گره‌هایش را باز کنید. با یک شانه دندانه پهن از قسمت کلیپس و در جهت پایین مو اکستنشن را شانه کنید. احتمال خشک شدن اکستنشن‌ها وجود دارد و در صورتی که به هم گره خورده باشند، ممکن است نیازمند مراقبت ویژه باشند. اگر نمی‌توانید وقتی که اکستنشن‌ها خشکند گره‌هایشان را از هم باز کنید، با اسپری باز کننده گره کمی مرطوبشان کنید و دوباره تلاش کنید. اگر همچنان گره‌ها از هم باز نمی‌شوند، باید به کلی خیسشان کرده و نرم کننده مو بهشان زده و بعد شانه بزنید.

گام سوم:

محیط شست ‌و شو را آماده کنید. سینک یا تشتی کوچک و تمیز را پر از آب گرم کنید. از استفاده از آب داغ بپرهیزید چرا که اکستنشن ‌ها را خراب می‌کند. البته که آب خیلی سرد هم کثیفی‌ها و شامپو را به خوبی از اکستنشن‌ها پاک نمی‌کند.

گام چهارم:

اکستنشن‌ها را خیس کنید. اکستنشن را از قسمت کلیپسی نگه دارید و بدون آن که قسمتی که در دست دارید وارد آب بشود، بقیه اکستنشن را در آب فرو ببرید. با شانه دندانه درشت شانه‌اش کنید تا مطمئن شوید کامل و یک دست خیس شده.

گام پنجم:

به اکستنشن شامپو بزنید. شامپویی ملایم و مرطوب کننده انتخاب کنید که فاقد سولفات باشد. از زیر کلیپس تا پایین موها را به آرامی و با کمک دست شامپویی کنید. در صورتی که بازهم موها به هم گره خوردند، دوباره از شانه دندانه درشت استفاده کنید. شامپو را همانطور که در موهای طبیعیتان پخش می‌کنید به اکستنشن بزنید. تفاوت اصلی در خشک‌تر بودن و ظرافت اکستنشن است. اگر اکستنشن کاملا خیس باشد احتمال این که شامپو باعث گره خوردنش بشود کمتر است.

گام ششم:

با آب گرم اکستنشن را آب بگیرید. اول در ظرف آب فرو ببریدش تا جای ممکن به آرامی فشارش دهید. سپس اکستنشن را زیر شیر آب گرم نگه دارید.

گام هفتم:

نرم کننده بزنید. از نرم کننده‌ای سبک و مرطوب کننده استفاده کنید. تمرکز نرم کننده را روی مرکز مو بگذارید. دوباره با آب گرم آب کشی کنید. آب اضافه را با فشار دادن آرام اکستنش به یک حوله بگیرید.

گام هشتم:

اجازه دهید اکستنشن خشک شود. کلیپس اکستنشن را به جای متصل کنید تا اکستنشن‌ها صاف و مرتب خشک شوند. اصلا از سشوار استفاده نکنید چرا که باعث تخریب موهای اکستنشن می‌شود.

بخش دوم: شست و شوی اکستنشن دوختی

گام اول:

موهایتان را با مرطوب کننده آماده سازی کنید. اکستنشن‌ها چربی پوست سرتان را که جذب موهای طبیعی‌تان می‌شوند را جذب نمی‌کنند؛ این باعث می‌شود که خیلی خشک شوند و در طول شست و شو بشکنند. پس قبل از شامپو زدن، با روغن مو اکستنشن ها را چرب کنید. بهتر است که این کار را از یک ساعت قبل از شست و شو انجام داده و با کلاه حمام روی موهایتان را بپوشانید تا روغن به خوبی جذب اکستنشن‌ها بشود.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/29/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86+%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%85%D8%A7%D9%86+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A%D9%85+%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

در چند دهه اخیر طراحی تاور کرین ها پیشرفت کرده و روش های نوینی برای استفاده از آن ها پیشنهاد شده است. در مقایسه با قبل آگاهی از خطرات کار با آن ها افزایش یافته و در نتیجه استانداردهای امنیتی بسیار بالاتری برای قانون گذاری و همچنین برای ادراک عمومی مورد نیاز است.
تمام این ها منجر به مورخ شدن استانداردها و دستورالعمل های این کار شده و مروری بر این قوانین برای اطمینان از ارائه راهنمایی موثر توسط آن ها روی کارکرد حال حاضر در صنعت مورد نیاز است.
سه عامل اصلی در تغییرات اخیر وجود دارد: اولین تغییر مربوط به تغییراتی است که در قانون گذاری رخ داده است و این شامل معرفی عملیات بلند کردن و قوانین تجهیزات مربوط به آن می باشد. دومین تغییر به تغییراتی که در عملکرد و شیوه کار با تاور کرین رخ داده است اشاره دارد و سومین مورد مربوط به نیاز به راهنمایی دقیق تر و با جزئیات بیشتر در مدیریت و اجرای روند نصب می باشد.
در نهایت سندی تولید شد که تعداد صفحات آن از 18 به 96 تغییر پیدا کرد. بخشی از دلیل تغییر تعداد صفحات از آن جهت بوده که نسخه جدید بخش اول مشمول اطلاعات عمومی نسخه اولیه می باشد و بخش دیگر آن مربوط به افزوده شدن موارد جدید می باشد که به مسائلی چون نصب، جداسازی و تغییرات با جزئیات می پردازد.
در قسمت های مختلف این سند، تاکید بسیاری روی نیاز به برنامه ریزی موثر برای تمامی عملیات و همچنین انجام کار توسط افرادی که شایستگی انجام این کار را دارند و کاملا آموزش دیده اند دارد. بخشی از این روند برنامه ریزی مربوط به شرح کامل و با جزئیات روش ها برای اطمینان از ارزیابی کامل تمامی خطرات احتمالی و همچنین انجام معیارهای مراقبتی مناسب می شود.
تقریبا غیر ممکن است که تمامی تغییرات و موارد اضافه شده به استانداردها و قوانین را در یک مقاله کوتاه بگنجانیم ولی برخی از آن ها که برای صاحبان و کارکنان تاور کرین مهم تر است را گردآوری کرده ایم. این تغییرات شامل موارد زیر می شوند:

  • تنظیماتی باید انجام شوند که پرسنل را از تاور کرین در صورت رخداد حوادث نجات دهد.
  • نگهداری کپسول های آتش نشانی در اتاق های تاور کرین دیگر پیشنهاد نمی شوند و این از آن جهت می باشد که فضای بسته آن ها می تواند مصرف کننده را در خطر خفگی قرار دهد.
  • تاور کرین ها باید با آنومتر (بادسنج) یا دیگر دستگاه های نظارتی سرعت باد اندازه گیری و متناسب شوند.
  • از دستگاه های ضد برخورد به عنوان کمکی مناسب برای راننده های جرثقیل در مکان های چند جرثقیلی یاد می شوند ولی "نباید منحصرا روی آن ها به جای سیستم کاری امن حساب کرد. این موارد شامل تعدیل کننده جرثقیل، احتیاط راننده و همچنین ارتباطات میان جرثقیلی با استفاده از رادیوهای ضد برخورد می شوند."
  • راهنمایی به خصوصی در زمینه حفاظت در صورت رخداد رعد و برق ارائه شده و در این زمینه علاوه بر این، اشاره هایی نیز به نسخه قبلی یافت می شود.
  • مشکلات مربوط به ساعت کاری رانندگان تاور کرین ها به عهده گرفت شده است و این با راهنمایی کامل در مورد تعداد حداقل رانندگان مورد نیاز برای یک عملیات متوالی تک شیفتی با تعداد مشخصی تاور کرین در محل ساخت و ساز امکان پذیر شده است.

این خلاصه کوتاه تنها به بخش های مهمی از تغییراتی اشاره داشت که در استانداردها و قوانین در سال های اخیر رخ داده است. شدیدا به افرادی که در این زمینه علاقمند هستند و به دنبال نصب ایمن و استفاده از تاور کرین ها هستند، پیشنهاد می شود که کپی نسخه کامل سند را تهیه کرده و با دقت کامل مطالعه کنند. این کار می تواند منجر به نجات زندگی یک فرد شود.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/28/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%8A%D9%86+%DA%A9%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%A7+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

ممکن است روی فرش کرم رنگتان قهوه ریخته باشد، یا فرزندتان با مداد شمعی‌هایش به جان فرش افتاده، یا حتی مشکلتان گرد و غبار و کثیفی است که فرش در طول زمان به خود گرفته: در هر حال همه‌ی فرش‌ها به هر از گاهی رسیدگی احتیاج دارند. چیزی که باعث می‌شود خیلی ها قالیشویی را به تعویق بیندازند جا به جا کردن اثاثیه و مدت زمان طولانی خشک شدن فرش‌ها است، اما لزومی ندارد که تمیز کردن فرش کار سختی باشد. در این جا به چند نکته در رابطه با تمیز کردن سریع و بدون دردسر فرش و از بین بردن لکه‌های سرسخت و بوهای زننده می‌پردازیم.

روش‌های امتحان شده تمیز کردن فرش

تمیز کردن فرش با استفاده از پودر

استفاده از پودر روشی عالی است. بهترین روش استفاده از پودر بدین شرح است، چه پودری که استفاده می‌کنید جوش شیرین، و چه تمیز کننده فرش پودری باشد:

  • پودر را روی فرش بپاشید.
  • بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند. اگر این زمان را به اندازه یک شب تا صبح افزایش دهید بهتر است. هرچه پودر بیشتر بماند، بیشتر و بو و لکه‌ها را به خود جذب می‌کند.
  • وقتی کارتان تمام شد، پودر را جارو کنید.

استفاده از شامپو فرش

استفاده از شامپو فرش روشی معروف برای تمیز کردن فرش است. مارک‌های مختلفی از شامپو فرش وجود دارند، پس حتما به راهنما استفاده درج شده روی شامپو توجه کنید.

  • محلول را همان طور که روی بطری توضیح داده شده درست کنید. در بیشتر موارد لازم است که شامپو با مقداری آب مخلوط شود.
  • با مقداری مناسب از شامپو فرش محل مورد نظر را بپوشانید.
  • فرش را زیادی خیس نکنید؛ این کار نه تنها باعث به هدر رفتن شوینده میشود، بلکه زمان خشک شدن فرش‌ها را نیز افزایش می‌دهد.
  • با برس فرش قسمت‌هایی را که کثیف‌تر هستند را بسابید.
  • اجازه دهید فرش خشک شود.
  • پس از خشک شدن فرش آن را جارو بکشید.

پودر بهتر است یا شامپو؟

قالیشویی کاری نیست که بشود با آب و صابون انجامش داد. به خصوص اگر سر و کارتان با لکه‌های سرسخت و بوهای نافذ باشد. بیشتر مردم برای این کار از پودر فرش یا شامپو فرش استفاده میکنند.
چنانچه می‌خواهید کارتان را با سرعت پیش ببرید پودر فرش انتخاب بهتری است. خشک شدن شامپو می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد. محصولات پودری خیلی سریع‌تر جارو می‌شوند و عملکردشان نیز به همان خوبی شامپو است.
در هر حال، از هر محصولی که استفاده میکنید، به راهنمای استفاده روی بسته آن توجه کنید.

استفاده از محصولات طبیعی برای تمیز کردن فرش

احتمالا درباره فایده استفاده از آب گازدار در پاک کردن لکه قهوه شنیده‌اید. نمک هم برای پاک کردن لکه و کثیفی جایگزین خوبی است. همینطور جوش شیرین، که در از بین بردن بوهایی که به عمق فرش نفوذ کرده کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که هروقت می‌خواهید روش جدیدی را برای تمیز کردن فرش به کار بگیرید، ابتدا روی قسمتی کوچک از فرش امتحانش کنید.
چند نکته کاربردی در تمیز کردن فرش
بهتر است که لکه‌هایی که روی فرش‌تان به وجود آمده اند را پیش از آن که جذب و خشک بشوند پاک کنید. حواستان باشد که وسوسه نشوید که با دستمال روی لکه را بکشید: با دستمالی که قدرت جذبش بالاست روی لکه فشار وارد کنید که تا حد ممکن جذب دستمال شود. همیشه می‌توانید از مواد شوینده استفاده کنید، اما برخی نکات هستند که می‌توانند به لکه‌زدایی کمک کنند:

  • برای از بین بردن لکه‌های چسبناک، مثل آدامس چسبیده به فرش، از یخ استفاده کنید.
  • برای لکه‌های بودار، دو بخش مساوی آب گرم و سرکه را ترکیب کنید و با یک تکه پارچه به ناحیه مورد نظر بزنید.

به همین راحتی! از اتاق‌هایتان که تمیز شده‌اند و روشن‌تر از قبل به نظر می‌رسند لذت ببرید!

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/27/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D8%B1%D8%A7+%D8%AA%D9%85%D9%8A%D8%B2+%DA%A9%D9%86%D9%8A%D9%85+%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

شما می توانید هر گونه لکه چربی را با استفاده از یکی از روش های ذکر شده در این مقاله از روی فرشتان پاک کنید. پیش از شروع کار، یک پارچه یا دستمال توالت را روی لکه قرار دهید و آن را به آرامی خشک کنید. مواظب باشید که چربی را بیشتر درون الیاف فرش فرو نبرید. جهت دستتان در حین این کار از خارج لکه به طرف مرکز آن باشد. نوع لکه ای که روی فرش ریخته شده است فرقی نمی کند چون تمام این روش ها برای روغن موتور، روغن زیتون، روغن بچه و هر نوع روغن دیگری پاسخ گو هستند.

روش اول: استفاده از جوش شیرین یا نشاسته ذرت

ناحیه لک شده را با جوش شیرین یا نشاسته ذرت بپوشانید. این پودر را به راحتی روی فرش بپاشید و نگران این که زیاد از حد ریخته باشید نباشید. هم جوش شیرین و هم نشاسته ذرت جاذب هستند و رطوبت را "بیرون می کشند." مخصوصا اگر با روغن سر و کار داشته باشیم. این مواد به فرش آسیب نمی زنند و آن را لک نمی کنند.
یکی از محاسن استفاده از جوش شیرین یا نشاسته ذرت این است که آن ها خیلی ارزان هستند.
حسن دیگر آن ها این است که این مواد غیر سمی بوده و از مواد طبیعی ساخته شده اند. جوش شیرین یا نشاسته ذرت هیچ کدام تاثیر بدی روی محیط زیست یا بدن شما نمی گذارند.
جوش شیرین یا نشاسته ذرت را درون فرش بمالید. این کار را زیاد از حد آرام یا بیش از حد محکم انجام ندهید. به میزان کافی زورتان را در این کار استفاده کنید تا جوش شیرین یا نشاسته ذرت بتواند به درستی وارد الیاف فرش شود. می توانید از یک برس برای لکه های چرب بزرگ تر و از یک مسواک قدیمی برای لکه های کوچکتر استفاده کنید.
به جوش شیرین یا نشاسته ذرت زمان بدهید و سپس با جارو برقی آن را تمیز کنید. این به این معنی است که به پودر حداقل به مدت یک ربع دست نزنید. زمانی که جوش شیرین یا پودر ذرت روغن را جذب کرد، از یک جارو برقی برای بیرون کشیدن آن از فرشتان استفاده کنید. با دقت جارو کنید تا بتوانید تک تک ذرات پودر را جدا کنید.
چند قطره مایع ظرف شویی در ناحیه ای که لک شده است بریزید. مایع ظرف شویی را با استفاده از برس یا مسواک قدیمی به فرش بزنید. مقدار کمی آب گرم روی این ناحیه بریزید و به آرامی مایع را با یک پارچه تمیز یا اسفنج خشک کیند.
اگر این روند باعث شد کف صابون ایجاد شود نگران نباشید و فقط به خشک کردن ادامه دهید تا زمانی که این مایع کاملا از بین برود و فرش نسبتا خشک شود.
هر چه مایع ظرف شویی و آب بیشتری استفاده کنید، این روند بیشتر طول خواهد کشید.
به فرش اجازه خشک شدن کامل فرش را بدهید. به دقت الیاف فرش را برای یافتن رده روغن بررسی کنید. در صورتی که این لکه هنوز هم دیده می شود این روند را تکرار کنید.

روش دوم: استفاده از الکل مالشی

مقدار کمی الکل مالشی را با استفاده از پارچه ای تمیز یا دستمال توالت به فرش بمالید.
الکل مالشی را به فرش لکه دار خود فشار دهید.
الکل مالشی اضافه را از فرش جدا کنید.
حواستان باشد که الکل مالشی سمی و قابل اشتعال است. همیشه از الکل مالشی در شرایطی استفاده کنید که جایی که در آن مشغول به کار هستید تهویه مناسبی داشته باشد و دست خود را پس از استفاده کاملا بشویید. این ماده را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
اگر با دقت از الکل مالشی استفاده کنید این ماده کاملا امن است.
یکی از محاسن الکل مالشی این است که اکثر مردم آن را همیشه در خانه نگه می دارند و تهیه آن دردسری ندارد.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/26/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D9%84%DA%A9%D9%87+%DA%86%D8%B1%D8%A8%D9%8A+%D8%B1%D8%A7+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%BE%D8%A7%DA%A9+%DA%A9%D9%86%D9%8A%D9%85+%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

جرثقیل چیست ؟

جرثقیل نوعی ماشین است که عموما به طناب سیمی یا زنجیر مجهز شده و هم برای بالا و پایین بردن مصالح و هم برای حرکت دادن آن ها در جهت افقی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به طور کلی برای بلند کردن اجسام سنگین و انتقال آن ها به مکان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از یک یا چند دستگاه ساده استفاده می کند و بارهایی را جا به جا می کند که بسیار از سطح تحمل انسان بالاتر است. جرثقیل ها معمولا در صنعت حمل و نقل برای بارگیری و تخلیه بار استفاده می شود؛ در صنعت ساخت و ساز به منظور جا به جایی مواد و در صنعت تولید برای نصب تجهیزات سنگین.
اولین جرثقیل های مخصوص ساخت و ساز توسط افراد ساکن یونان باستان اختراع شده بودند. این جرثقیل ها برای ساخت ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گرفتند. جرثقیل های بزرگتر بعدها توسعه یافتند. در قرون وسطا، جرثقیل های بندر برای بارگیری و تخلیه بار کشتی ها و کمک در ساختشان معرفی شدند. برخی از آن ها درون برج های سنگی برای ایجاد قدرت و ثبات بیشتر ساخته شده بودند. اولین جرثقیل ها از چوب ساخته شده بودند ولی چدن، فولاد و آهن پس از شکل گیری انقلاب صنعتی جایگزین چوب شدند.
برای قرن های بسیاری تنها یروی فیزیکی مردان و حیوانات در کارها استفاده می شد. اولین نیروی مکانیکی توسط ماشین بخار ارائه شد و اولین جرثقیل بخار نیز در قرن هجدهم یا نوزدهم معرفی شد. جرثقیل های مدرن معمولا از موتورهای احتراق داخلی یا موتورهای الکتریکی و سیستم های هیدرولیکی برای ارائه توان بسیار بیشتر نسبت به چیزی که قبلا امکان پذیر بود استقاده می کنند. هر چند جرثقیل های دستی هنوز در جاهایی که تامین قدرت به صرفه نیست مورد استفاده قرار می گیرند.
جرثقیل ها تنوع بسیار زیادی دارند و هر کدام برای استفاده به خصوصی طراحی شده اند. محدوده سایز آن ها از کوچکترین جرثقیل های جیب شروع شده (که در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند) و به بلندترین تاور کرین ها ختم می شود. تاور کرین ها برای ساخت ساختمان های بلند استفاده می شوند. جرثقیل های مینی هم برای ساختن ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرند و دلیل استفاده از آن ها راحت کردن ساخت و ساز از طریق دسترسی به فضاهای بسته و تنگ است. نهایتا، می توانیم جرثقیل های شناور را نام ببریم که معمولا برای ساخت سکوهای نفتی و نجات کشتی های در حال غرق شدن مورد استفاده قرار می گیرند.
برخی ماشین ها کاملا با تعریفی که در بالا از جرثقیل آورده شد مطابقت ندارند ولی معمولا به عنوان جرثقیل شناخته می شوند، مانند جرثقیل های لودر و جرثقیل هایی که برای پشته کردن به کار می روند.
تاور کرین ها صورت مدرنی از جرثقیل ها هستند که شامل قسمت های پایه ای یکسانی هستند. تاور کرین ها، چسبیده به زمین روی دال بتنی (و برخی اوقات متصل به کناره های ساختارها)، معمولا بهترین ترکیب طول و توان بلند کردن را ارائه می کنند و برای ساخت ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرند. سپس پایه به دیرک متصل شده و این قسمت است که طول جرثقیل را ایجاد می کند. در نهایت، این دیرک به دنده و موتور متصل می شود که به جرثقیل اجازه چرخش را می دهد. بالای این قسمت سه قسمت اصلی وجود دارند که شامل جیب بلند افقی (بازوی متحرک)، جیب کوتاه تر و اتاق راننده جرثقیل می شوند.
تاور کرین ها به صورت عمده در ساخت و ساز و در صنایع دیگر برای جا به جایی مواد استفاده می شوند. تاور کرین ها انواع زیادی دارند. هر چند انواع آن ها زیاد و متفاوت است، قسمت های اصلی آن ها یکسان است.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/25/%D8%AC%D8%B1%D8%AB%D9%82%D9%8A%D9%84+%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA+%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

قدم دوم: بافت آفریقایی

1) از یک سمت سر شروع کنید. دقت کنید که چنانچه قرار است در نهایت موهای شخص بالای سر بسته شوند، به هیچ وجه تمام عرض سر را از چپ به راست نبافید، بلکه با حدود یک و نیم سانت فاصله از انتهای محل رشد مو شروع کنید. در غیر این صورت اکستنشن‌ ها قابل دیدن خواهند بود.
2) سه قسمت مساوی مو جدا کنید و شروع کنید به بافتن.
اگر حجم مویی که میبافید زیاد از حد باشد، بافت زیر موهایتان برجسته به نظر خواهد رسید.
ضخیم بودن بیش از حد بافت ممکن است منجر به این شود که پس از آن که موهایتان را می‌شورید قسمت بافته شده به خوبی خشک نشود.
3) انتهای بافت را محکم ببندید. میتوانید بافت را از دو طرف شروع کرده و در وسط ببندید و یا یک دست از سمتی به سمت دیگر پیش بروید. در هر حال از ثبات بافت اطمینان حاصل کنید.

قدم سوم: دوخت مو

1) سوزنتان را نخ کنید. حدود 120 سانتی‌متر نخ اکستنشن جدا کرده و یک سر آن را از یه سوزن خمیده رد کنید. دو انتهای نخ را به هم گره بزنید.
2) سوزن را از یک قطعه از اکستشن‌ها رد کنید. ممکن است لازم باشد طول موی اکستنشن یا عرضش را با توجه به خواسته خودتان کم کنید. همینطور، اگر به دنبال حجم موی زیاد هستید میتوانید اکستنشن را از بالا تا بزنید.
3) اولین کوک را بزنید. قطعه‌ی اکستنشن را زیر بافت آفریقایی نگه دارید و سوزن که به اکستنشن متصل است را از زیر بافت وارد کرده و از بالا بیرون بکشید. این کار با استفاده از سوزن خمیده کار سختی نیست.
4) اکستنشن را متصل کنید. سعی کنید که اکستنشن را بالا نگه دارید و جوری کوک بزنید که روی بافت را بپوشاند. چنانچه قطعه اکستنشن را تا زده‌اید، دقت کنید که سوزن از زیر هر دو لایه آن رد شود. کوک‌ها را سفت نکنید و پس از هر یک از آن‌ها سوزن را از درون حلقه‌ای که با کوک درست شده رد کنید تا کوک گره خورده و محکم شود.
5) به دوختن ادامه دهید. فاصله کوک‌ها از یک دیگر باید حدود یک و نیم سانت باشد.
6) ردیف را تمام کنید. زمانی که به اندازه یک کوک با انتهای اکستنشن فاصله دارید، سوزن را به جای وارد کردن به بافت تنها وارد دو لایه‎‌ی تا کنید و خود به هم محکمشان کنید. سپس آخرین کوک را بزنید و با چند گره ( رد کردن سوزن از داخل حلقه کوک) از استحکامش اطمینان حاصل کنید. نخ باقی مانده را ببرید.
7) در صورت لزوم کوتاه کنید. با توجه به آرایش موهایتان و برای آن که اکستنشن‌ها کاملا بخشی از موهایتان به نظر برسند، ممکن است لازم باشد که اکستنشن‌ها کوتاه شوند.

قدم چهارم: مراقبت از اکستنشن مو

1) اکستنشن‌ها را با ملاحظه و دقت بشورید. اکستشن‌ مو کاملا قابل شست و شو هستند اما باید مراقب باشید. چنانچه اکستنشن‌ها بیرون از موهایتان هستند حتما دقت داشته باشید که باید از بالا به پایین شسته شوند نه برعکس. شامپو یا نرم‌کننده را کف دستتان ریخته و با آرامش روی موها بکشید.
از شامپوها یا نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که مرطوب کننده باشند. استفاده از ماسک موهای خارج از حمام به خصوص روی ساقه موها نیز عالی است.
در هنگام برس یا شانه زدن مو خیلی دقت کنید. از ساقه موها گره هایشان را به آرامی باز کنید و به سمت ریشه‌ها بروید. از کشیدن یا بهم زدن موها شدیدا خودداری کنید.
2) حواستان به نوع موادی که روی موهایتان می‌زنید باشد. میتوانید از ماسک، اسپری و ژل مو استفاده کنید، البته باید دقت کنید که در محتویاتشان الکل نباشد. بهتر است از روغن‌ها و مواد براق کننده نیز استفاده نکنید.
3) با حواس‌ جمع بخوابید! میتوانید موهایتان را در دو رشته ببافید که به هم گره نخورند. اگر موهایتان را فر کرده‌اید میتوانید برای جلوگیری از درهم پیچیدن فرها از روبالشی ساتنی استفاده کنید.
4) موقع شنا حواستان جمع باشد. آب شور و آب کلردار موها را شدیدا خشک میکنند و علل اصلی کم‌رنگ شدن یا از بین رفتن رنگ مو هستند. اگر قرار است شنا کنید حتما از کلاه شنا استفاده کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/24/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87+%D8%AF%D9%88%D8%AE%D8%AA+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86+%D9%85%D9%88+(+%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA+%D8%AF%D9%88%D9%85+)/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

این که نسبت به موهای پرپشت و خوش‌حالت مدل‌ها احساس حسادت کنید ابدا چیز عجیبی نیست! استفاده از اکستنشن مو به شما کمک میکند که موهای پرپشت‌تر و بلندتری داشته باشید. اگر طرز استفاده از نخ و سوزن را بلد باشید (یا اگر به یادگیری متمایل باشید)، میتوانید اکستنشن‌های مو را لا‌به‌لای موهای خود بدوزید.

قدم اول: آماده سازی

  • 1 - تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از موی انسان استفاده کنید یا خیر

دو نوع اکستنشن مو وجود دارد: طبیعی و مصنوعی. اکستنشن موی طبیعی از معروفیت خاصی برخوردار است چرا که مراقبت از آن تفاوتی با مراقبت از موهای خودتان ندارد و این که بخشی از موهایتاناکستنشن است، چنانچه به خوبی جاسازی شده باشد، قابل تشخیص نیست. اکستنشن طبیعی را میتوانید مثل موهای خودتان بشورید و حالت دهید؛ میتوانید از اتوی مو استفاده کنید یا حتی رنگش کنید.

  • طبعا اکستنشن تولید چربی نمی‌کند و خشک‌تر و شکننده‌تر از موی خودتان است و بایستی با لطافت با آن برخورد کنید.
  • اکستنشن موی انسان گران‌تر از اکستنشن مصنوعی است و ممکن است هزینه هنگفتی روی دستتان بگذارد. دقت داشته باشید که قیمت، لزوما به معنی کیفیت نیست و در انتخاب خود حتما دقت کنید.
  • اکستنشن‌های مویی که تا به حال رنگ نخورده و به طور کلی با مواد شیمیایی برخوردی نداشته اند بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. البته باید در نظر داشت که گران‌تر نیز هستند.

 

  • 2 - امکان استفاده از اکستنشن مصنوعی را نیز در نظر بگیرید

اگر به دنبال افزایش حجم موهای خود هستید، استفاده از اکستنشن مصنوعی گزینه خوبیست. اکستنشن مصنوعی اغلب به صورت آماده حالت‌دار است و از موی طبیعی ارزان‌تر می‌باشد. با این حال، بیشتر اکستنشن‌های مصنوعی قابل شست و شو نیستند و استفاده از اتوی مو روی آن‌ها باعث می‌شود که خراب شوند.

  • 3 - یک رنگ انتخاب کنید

به جز در صورتی که عمدا می‌خواهید از رنگ‌های فانتزی مثل صورتی، آبی یا بنفش استفاده کنید، رنگی را انتخاب کنید که از همه به رنگ موهای خودتان نزدیک‌تر است. اگر بین دو سایه رنگ شک دارید، رنگ روشن‌تر را انتخاب کنید. بعضی وقت‌ها ممکن است پیدا کردن اکستنشنی با رنگی عین رنگ موهای خودتان دشوار شود و لازم باشد که اکستنشن را رنگ کنید.

  • 4 - حساب کنید که چقد مو لازم دارید

مقدار مویی که لازم دارید بستگی به حجم یا طولی دارد که می‌خواهید به موهای خود اضافه کنید. اگر قصدتان تنها اضافه کردن حجم است و طول اکستنشن برابر طول موهای خودتان است، بین 60 تا 120 گرم اکستنشن کافی است. اگر طول‌ موهای خودتان از اکستنشن‌ها کوتاه‌تر است، چنانچه بخواهید به ظاهری طبیعی دست بیابید به بین 180 تا 240 گرم مو احتیاج خواهید داشت.

  • 5 - در نظر داشته باشید که در نهایت چه مدل مویی می‌خواهید

این قدمی مهم است، چرا که نحوه‌ای که اکستنشن در میان موهایتان قرار می‎گیرد تعیین کننده مدل نهایی موهای شما خواهد بود.

  • 6 - موهای خود را بشورید

موهایتان را بشورید و نرم کننده بزنید. کاملا مطمئن شوید که موهایتان گره خورده نیستند.

  • 7 -  فرق باز کنید

فرق خود را در قسمت(ها)یی که میخواهید اکستنشن بدوزید باز کنید. مثلا اگر میخواهید با دوخت اکستنشن به طول موهای خود اضافه کنید، فرقی بین شقیقه‌هایتان و/یا از گوش چپ تا گوش راستتان باز کنید.

  • برای این کار یا از آینه کمک بگیرید، و یا اگر بیش از حد برایتان دشوار بود از یک دوست یا آرایشگر خود کمک بخواهید.
  • پس از آن که فرق را باز کردید، موهای بالای فرق را با یک گیره در جای خود ثابت کنید.
  • با فاصله‌ای بسیار کم با فرق اولی و در زیر آن، فرقی دیگر باز کنید. در واقع بایستی خطی بسیار نازک ایجاد کنید که بتوان آن را آفریقایی بافت و موهای زیر فرق دوم را نیز با کش ببندید.
  • این خط نازک بافته شده، در واقع جایی است که اکستنشن را به موی خود می‌دوزید.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/23/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87+%D8%AF%D9%88%D8%AE%D8%AA+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86+%D9%85%D9%88/



  • کیانا وکیلی