مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

فرش های تمیز و نرم احساس خوبی به آدم می دهند. بر عکس آن ها فرش هایی هستند که رویشان چربی، ادرار سگ یا گربه، قهوه و سایر چیزهای ناخوشایند دیگر ریخته شده. ممکن است اوضاع فرشتان به قدری بد شده باشد که به فکر این افتاده باشد که به کلی فرشتان را عوض کنید. قبل از این که درست به چنین کاری بزنید، شاید بخواهید که این مقاله را بخوانید تا بفهمید چطور می توانید آسیب های وارد شده به فرشتان را جبران کنید.
در اینجا به ابزار، لوازم و تکنیک هایی خواهیم پرداخت که برای تمیز کردن لکه های بدمنظره و بوهای نامطبوع از فرشتان به آن ها نیاز خواهید داشت. همینطور، خواهید آموخت که پس از این که لکه ای روی فرشتان ایجاد شد چطور می توانید با عکس العمل سریعتان صدمات ناشی از آن را به حداقل برسانید.

روش ابتدایی لکه زدایی

در پاک کردن و قالیشویی لکه های ایجاد شده روی فرشتان، هر چه سریع تر عکس العمل نشان دهید بهتر است. اگر سرعتتان بالا باشد، ممکن است حتی بتوانید از ایجاد شدن لکه به کلی جلوگیری کنید. پس هر وقت لکه ای دیدید سریعا درست به کار شوید.
ابتدا، اگر چیز قابل برداشتنی وجود دارد آن را با چنگال یا قاشق جدا کنید. حواستان باشد که زیادی به فرش فشار وارد نکنید؛ شما نمی خواهید که لکه بیشتر به الیاف فرشتان نفوذ کند. سپس با پارچه ای مرطوب به آرامی به فرشتان ضربه بزنید. از پارچه ای نخی و رنگ روشن استفاده کنید و آن را به آرامی به لکه فشار دهید. این کار ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد؛ صبور باشید.
پس از آن که دیگر چیزی جذب پارچه نشد، با محلول لکه زدا فرش را آماده سازی کنید. شوینده ای انتخاب کنید که مناسب فرشتان باشد. در آخر فرش را با آب سرد آبکشی کنید و دوباره با پارچه ضربه بزنید تا خشک شود. ممکن است لازم باشد این کار را چندین بار تکرار کنید.

قالیشویی ادرار حیوانات خانگی

سگ ها و گربه ها حیواناتی دوست داشتنی هستند اما می توانند کارهای اعصاب خورد کنی انجام دهند: مثل تخلیه مثانه شان روی فرش های شما. چنین لکه هایی می توانند برای سلامت شما و خانواده تان خطرناک باشند و احتیاج به رسیدگی مخصوص دارند. هرگز روی لکه ادرار حیوانات از ماشین های بخارشویی استفاده نکنید: حرارت بالا احتمالا باعث ماندگار شدن لکه و بو آن خواهد شد.
توصیه می شود که قبل از هر روشی به سراغ روش ابتدایی بروید. ادرار را تا حد ممکن جذب پارچه ای رنگ روشن و مرطوب کنید. سپس از لکه زدا مخصوص حیوانتان استفاده کنید. یادتان باشد که به جای مالش لکه آن را با ملایمت فشار دهید تا بیشتر پخش نشود. این کار را چندین بار تکرار کنید تا لکه به کلی پاک شود.
فراموش نکنید که بعضی وقت ها، ضروری است که از کمک قالیشویان حرفه ای استفاده کنید.

از شر بوهای نامطبوع راحت شوید

برای راحت شدن از دست بوهای بد، ابتدا پارچه ای خیس را روی محلی که منشا بو است قرار دهید. سپس با پارچه ای خشک محل را نسبتا خشک کنید. حالا روی محل مورد نظر جوش شیرین بریزید. پس از 30 دقیقه جارو بکشید. اگر بویی باقی مانده بود، باز هم تکرار کنید.

قالیشویی استفراغ

چه منشا آن انسان، سگ و یا گربه باشد، استفراغ بدترین و ناخوشایندترین اتفاقی است که می تواند برای فرشتان بیفتد. در پاک کردن این لکه مهمترین نکته سرعت بالاست. ابتدا قسمت های که ممکن است را از فرش جدا کنید. فراموش نکنید که فشار دادن زیاد لکه باعث فرو رفتن بیشتر آن در فرش می شود. سپس با استفاده از روش پارچه خیس و خشک و همینطور مواد شوینده، مثل بخش قبلی لکه راقالیشویی کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/149/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1+%D9%84%DA%A9%D9%87+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B3%D8%B1%D8%B3%D8%AE%D8%AA+%D8%B1%D8%A7+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%DA%A9%D9%86%D9%8A%D9%85/

  • ۹۸/۰۱/۲۲
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی