مرجع اطلاعات

۱۹ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه اکستنشن مو کلیپسی را به موی خود متصل کنیم؟

اکستنشن های مو راهی ارزان، راحت و ساده برای رسیدن به توهم داشتن گیسوانی بلند و زیبا هستند. این مطلب را بخوانید تا ببینید چگونه باید از این کلیپس ها استفاده کنید.

مدل اکستنشن ها را با موی واقعیتان تطبیق دهید.

اکستنشن های مو باید قاطی موهای طبیعی خودتان شوند و این به این معناست که باید هر دو رنگ و مدلی یکسان داشته باشند.

  • اگر این اکستنشن ها موج دار یا فر هستند، موهای طبیعی خود را با استفاده از فرکننده مو فر کنید. اگر اکستنشن ها به صورت صاف سیخ سیخی هستند، در آن صورت از اتوی مو استفاده کنید تا ظاهری مشابه برای خود ایجاد کنید.

موهای خود را از آسیبی که این نوع وسایل برایش ایجاد می کنند با استفاده از محصولاتی که مو را در برابر دما محافظت می کنند، دور نگه دارید. به عنوان مثال می توانید قبل از شروع به صاف یا فر کردن مویتان از روغن آرگان استفاده کنید.

موی خود را به دو قسمت تقسیم کنید.

از شانه یا انگشتانتان برای ایجاد خطی افقی از طرف راست سرتان تا طرف چپ آن ایجاد کنید و به این ترتیب قسمت بالایی موی خود را دسته بندی کرده و با استفاده از کش سر یا گیره سر آن را کاملا جدا کنید.

  • اگر مویتان جنسی بسیار نازک دارد، از شانه برای پوشدادن نیمه پایینی موهایتان در قسمت های یک اینچی استفاده کنید. این کار به نگه داشتن اکستنشن ها در جای مناسب کمک می کند.

گیره را روی اکستنشن های خود بزنید.

بالای اکستنشن های مو را با آن قسمت افقی که ایجاد کرده اید هم ردیف کنید و به آرامی آن را به سمت پایین فشار دهید تا کلیپس را در جای مناسب قرار دهید.

  • برخی اکستنشن های مو در سایزهای بزرگ موجود هستند و برخی دیگر در چند تکه کوچکتر. اگر شما دارید از کلیپس های نوع دوم استفاده می کنید، در این صورت آن ها را یکی یکی متصل کرده و از این طریق از مساوی پخش شدن موهایتان نسبت به فرق سرتان اطمینان حاصل کنید.
  • در صورتی که کلیپس شما بزرگ است، ابتدا ردیف بالایی کلیپس را نزدیک فرق سرتان متصل کنید و آرام آرام به سمت کلیپس های پایینی حرکت کنید که در نزدیکی گردنتان قرار دارند.

قسمت بالایی موی خود را آزاد کنید.

به آرامی موی طبیعی خود را با اکتنشن های کلیپسی ترکیب کنید.

چگونه باید از اکستنشن کلیپسی نگهداری کرد؟

اکستنشن های موی کلیپسی نسبت به اکستنشن های چسبی قدیمی بسیار سریع تر، ارزان تر و سالم تر هستند. این نوع اکستنشن ها در عرض چند دقیقه موی شما را بلند و پرپشت می کنند. نگهداری از آن ها اصلا کار سختی نیست. (این راهکار ها روی موی انسانی جواب بهتری نسبت به موی مصنوعی می دهند.)

اکستنشن موهای خود را با شانه یا برس شانه کنید؛ از این که تمامی گره ها از بین رفته اند اطمینان پیدا کنید.

به آرامی اکستنشن ها را با آب گرم خیس کنید.

به آن ها شامپو بزنید. لازم نیست خیلی سخت بگیرید.

تنها آغشته کردن انگشتانتان به شامپو و شانه کردن موهایتان به کمک آن کافی است. از شامپویی که سولفات آن بسیار کم است یا سولفات ندارد استفاده کنید.

شامپو را کاملا آب بکشید.

از نرم کننده استفاده کنید.

نرم کننده شانه کردن را زمانی که مو خشک و نرم و براق شده آسان تر می کند.

زمانی که نرم کننده را آب کشیدید و اکستنشن ها خشک شدند، اکستنشن ها را شانه کنید تا گره نخورند. اگر عجله دارید آن ها را در زیر نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند ولی باید حتما صاف شوند.

می توانید اکشتنشن ها را سشوار بکشید ولی اول از محافظت کننده حرارتی برای جلوگیری از آسیب احتمالی به مویتان استفاده کنید.

نیازی نیست هر شب یا حتی دو شب یک بار آن ها را بشورید؛ تنها یک بار در هفته کافیست.

از یک شامپو خشک در صورت نیاز استفاده کنید. مو معمولا در صورت شست و شوی مداوم در خطر آسیب هایی چون ریزش است.

آن ها را زمانی که در آوردید شانه کنید؛ در غیر این صورت باز کردن گره ها سخت تر خواهد شد.

موهایتان را به صورت دم اسبی در اطراف اکستنشن ها جمع کنید تا از گره خوردنشان جلوگیری کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/19/%D9%88%D8%B5%D9%84+%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86+%D9%85%D9%88%D9%8A+%DA%A9%D9%84%D9%8A%D9%BE%D8%B3%D9%8A+%D8%A8%D9%87+%D9%85%D9%88%D9%8A+%D8%B7%D8%A8%D9%8A%D8%B9%D9%8A/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

اگر علاقمند به کارهای عملی هسدتید و در برابر ماشین های سنگین آرامش خود را حفظ می کنید، اپراتور تاور کرین شدن می تواند شغلی رویایی برایتان باشد. برنامه ریزی پیشاپیش می تواند به شما در رسیدن به اهداف شغلیتان کمک کند. برای کار به عنوان یک اپراتور جرثقیل باید دوره حرفه ای گذرانده باشید و به عنوان کارآموز با یک اپراتور دارای مدرک معتبر کار کرده باشید. پس از این که تحصیلات و تجربه کافی را کسب کردید، می توانید برای گرفتن مدرک اقدام کرده و مشغول به کار با آژانس های ساختمانی کار کنید.
مدرک دیپلم خود را اخذ کنید. شاید بسیاری از شغل هایی که در سطح ساخت و ساز هستند نیازی به مدرک دانشگاهی نداشته باشند ولی شما برای داشتن مدرک تاور کرین نیاز به مدرک دیپلم دارید. در غیر صورتی که مدرک دیپلم نگرفته اید، باید دوباره به مدرسه برگردید و تحصیلات دبیرستانی خود را تکمیل کنید.

در کلاس های مربوط به این حرفه شرکت کنید.

این کلاس ها دانشی عملی را برای دانش آموزان خود فراهم می کنند و به آن ها برخی مهارت های ابتدایی ساخت و ساز را می آموزند و همچنین چگونگی کار با ماشین های سنگین را به آن ها آموزش می دهند.
شما مهارت خواندن طرح ها، نصب مصالح ساختمانی و تشخیص کدهای ساخت و ساز را کسب خواهید کرد. معمولا، تکمیل این کلاس ها یک تا دو سال طول می کشد.

  • در صورت داشتن اجازه والدین، می توانید در صورتی که دانش آموز دبیرستانی هستید همزمان در این کلاس ها هم شرکت کنید.

یک برنامه آموزشی کلی اپراتوری جرثقیل را تکمیل کنید.

هر چند شما بخش عمده ای از آموزش هایتان را در کارآموزی دریافت خواهید کرد، باز هم بهتر است در یک برنامه آموزشی جرثقیل شرکت داشته باشید. برنامه های اپراتوری جرثقیل می توانند از چند هفته تا چندین ماه طول بکشند. در این کلاس ها قوانین ایمنی و مراقبت از ماشین های جرثقیل به شما آموزش داده می شود.

  • اکثر برنامه های آموزشی اپراتوری جرثقیل به صورت آنلاین ارائه نمی شوند و دلیل آن هم این است که شما نیاز به کارهای عملی دارید.

کارآموزی را شروع کنید.

پس از اتمام کلاس های مربوط به این حرفه و شرکت در یک برنامه اپراتوری تخصصی، با اپراتورهای محلی تاور کرین تماس حاصل فرمایید و در رابطه با شرایط کارآموزی سوال کنید. کارآموزی به شما کمک می کند تا تجارب شغلی کسب کنید و معلومات ساختمانی شما را نیز افزایش خواهد داد.
کارآموزی می تواند بین یک تا شش سال طول بکشد و زمان آن بستگی به این دارد که تا چه حد کسی را که کار شما را زیر نظر دارد را تحت تاثیر قرار می دهید.

فرم بدن خود را حفظ کنید تا بتوانید در آزمون های فیزیکی پذیرفته شوید.

شما برای کار در این زمینه نیاز به داشتن سلامت بالا و قدرت شنوایی بالا دارید.

  • اگر سابقه صرع یا عدم کنترل فیزیکی دارید، قادر به کسب مدرک نخواهید بود.

امتحان های عملی خود را تکمیل کنید.

پس از قبولی شما در آزمون کتبی، می توانید امتحان عملی خود را شروع کنید. قبل از آزمون، از شما درخواست می شود که یک سری از عملیات را تکمیل کنید. باید جلوی کسی که امتحان شما را کنترل می کند شرایطی را تکمیل کنید که به عنوان یک اپراتور تاور کرین در آن ها قرار خواهید گرفت. حین امتحان، این فرد تمرکز خود را روی اقدامات ناامن شما خواهد گذاشت.

هنگام آموزش کارهای ساختمانی ابتدایی شرکت کنید.

زمانی که دارید کلاس های آموزشی را شرکت می کنید، می توانید به عنوان یک کارگر کلی در یک شرکت ساخت و ساز کار کنید. دریافت تجارب ساختمانی از همان ابتدا به شما در آینده شغلیتان بسیار کمک خواهد کرد. بیشتر پست های کارگران کلی ساختمانی نیازی به مدرک دبیرستانی ندارند (هر چند بیشتر کار آموزی ها به این مدرک نیاز دارند). به همین دلیل است که شما می توانید زمانی که هنوز در مدرسه هستید شروع به کار کنید.

 

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/18/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A7%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%85%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

چگونه لکه های روی فرش را تمیز کنیم؟

هیچ چیز به اندازه لک شدن فرش نمی تواند مهمانی یا وقت آزاد با کودکان و حیوانات خانگی را خراب کند. چه نوشیدنی از دست کسی بیفتد یا چه خطا در دست شویی کردن رخ دهد، شما متوجه هستید که هر چیزی که فرشتان را دارد لک می کند ردی که به جای می گذارد قابل دیدن است و حتی ممکن است باعث شود فرش بوی بدی به خود بگیرد. اقدام سریع با یک شوینده فرش که مخصوص این مورد ساخته شده است بهترین راه برای پاک کردن لکه های فرش است. هر چند که شما می توانید به خوبی و به سرعت انواع لکه ها را با محصولات دیگری چون سرکه سفید، جوش شیرین و حتی صابون معمولی از بین ببرید.

از بین بردن لکه های فرش با استفاده از شوینده فرش

تا حد امکان کثیفی یا مایع را از فرش پاک کنید.

قبل از استفاده از لکه بر، هر نوع ماده ای را که روی لک قرار دارد را پاک کنید. این کار از فرو رفتن بیشتر کثیفی داخل بافت های فرش جلوگیری می کند.

  • موادی را که حالت خرد شده و خشک دارند را با جاروبرقی تمیز کنید. در صورتی هم که مایع اضافه روی فرش مشاهده کردید به کمک دستمال توالت آن را پاک کنید.

ناحیه ای که لک شده است را خشک کنید.

پیش از استفاده از لکه بر، لک را با یک پارچه خشک کنید و جهت حرکت دستتان از خارج به داخل باشد. به آرامی این کار را انجام دهید چون در غیر این صورت لکه می تواند بیشتر در قالی یا فرشتان فرو برود هر چند که خشک کردن به شما کمک می کند تا لکه را از بین ببرید.

  • از یک پارچه سفید یا دستمال توالت که هیچ گونه طرحی ندارد استفاده کنید. هر گونه رنگی روی پارچه یا دستمال توالت باعث پس داده شدن به فرش شده و در نتیجه فرشتان را بیشتر لک خواهد کرد.

برای ناحیه لک شده از یک محصول قالیشویی فرش استفاده کنید که مخصوص لکه بری است.

این محصول را به فرش اسپری کنید ولی از مقدار بیش از حدی برای این کار استفاده نکنید و لک را در آن غرق نکنید. این کار باعث می شود که فرش خراب شود و شما را از هدفتان دور خواهد کرد.

  • محصولات تمیز کننده مورد نظرتان در قسمت های مخصوص شوینده در اکثر مغازه ها یافت می شوند. بیشتر مغازه ها انواع محصولات را دارند و برخی از آن ها برای لک های مخصوصی ساخته شده اند.
  • از استفاده از هر گونه لک بر که شامل وایتکس است در صورتی که فرشتان سفید نیست خودداری کنید.

به شوینده اجازه جذب شدن درون فرشتان را بدهید. معمولا 10 دقیقه برای این کار کافی است ولی حتما زمانی را که روی جعبه شوینده پیشنهاد شده است را رعایت کنید.

  • کودکان و حیوانات خانگی خود را در حین این کار دور نگه دارید تا این مواد شیمیایی به سیستم تنفسی آن ها آسیب نرساند.

ناحیه لک شده را با دستمال توالت، پارچه یا ابزار مخصوص قالیشوییفرش خشک کنید.

لک باید کاملا خشک شود. اگر هنوز هم می توانید آن را ببینید، دوباره از اسپری استفاده کنید و پس از جذب شدن، آن را خشک کنید.

  • یک پارچه خشک را نزدیک دست خود نگه دارید تا در صورتی که مجبور شدید فرآیند را تکرار کنید از آن استفاده کنید. دائم ناحیه را با پارچه خشک خود خشک کنید تا از خیس شدن فرش جلوگیری کنید.

سطح را جارو بکشید.

با استفاده از جاروبرقی کل سطح را صاف کنید. این کار باعث می شود در صورتی که قسمتی از لکه در عمق فرش باقی مانده است قابل رویت شود.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/17/%D8%A7%D8%B2+%D8%A8%D9%8A%D9%86+%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D9%84%DA%A9%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

دنبال گیسوان زیبای بلند هستید ولی زمان یا حوصله کافی برای بلند کردن مویتان را ندارید؟ پس بهتر است به امتحان کردن اکستنشن فکر کنید! اکستنشن مو ظاهری طبیعی را برای شما به ارمغان می آورد ولی آماده کردن آن برای استفاده ممکن است زمان بر باشد.

روش اول :  انتخاب اکستنشن

  • تصمیم بگیرید چه نوع مویی مد نظرتان است.

اکستنشن های مو دو ساختار دارند؛ مصنوعی یا انسانی. اکستنشن های مصنوعی مخلوطی دست ساز از کراتین و پلاستیک هستند که از ظاهر موی انسان تقلید می کنند. موی انسان توسط افراد واقعی اهدا شده و به صورت اکستنشن بازسازی می شود. اکستنشن های موی انسانی درجه های متفاوتی دارند؛ از قبیل برزیلی، هندی، مالزیایی که سه نوع پرطرفدار آن هستند. تمامی بهترین بافت ها و درجات موی انسان در طبیعی ترین حالتشان قرار دارند و این به ما اجازه صاف کردن، فر کردن یا حتی رنگ آن ها را تا اندازه مورد نظر می دهد. موهای طبیعی برزیلی، هندی و مالزیایی درجات مختلفی بافت دارند؛ به عنوان مثال موج دار و فر طبیعی (تقریبا صاف و جنس طبیعی که هر چه به انتهای آن نزدیک تر می شویم پرپشت تر می شود.)

زمان انتخاب اکستنشن موی انسانی همیشه بهتر است مویی را انتخاب کنید که به بافت طبیعی خودتان نزدیک تر است؛ این به ترکیب مناسب در هنگام نصب اکستنشنتان کمک خواهد کرد.

  • اکستنشن های مصنوعی از نظر تقلید از ظاهر موی انسان بسیار پیشرفته هستند ولی فاقد برخی از بافت های موی طبیعی هستند. در عین حال، اکستنشن های مصنوعی بسیار درخشان تر از موی انسانی طبیعی به نظر می رسند.
  • موی انسانی بسیار گران تر از موی مصنوعی می باشد ولی باید این را هم در نظر گرفت که این مو بسیار تطبیق پذیرتر است و ظاهر طبیعی تری دارد. این نوع مو برخلاف اکستنشن های مصنوعی، می تواند با استفاده از ابزار حرارتی مدل داده شود، آغشته به مواد شیمیایی شود، رنگ، شسته و مدل داده شود.
  • در مورد کیلیپس های اکستنشن مو فکر کنید.

این نوع کیلیپس ها موهایی مصنوعی یا انسانی هستند که به پایه یک کیلیپس وصل شده اند و به شما اجازه استفاده از اکستنشن موقت برای مویتان را می دهند. اگر تنها برای یک مناسبت یا روز مشخص به استفاده از اکستنشن فکر می کنید، این گزینه بسیار مناسبی است.

  • این مورد ارزان ترین نوع موجود اکستنشن مو می باشد و همچنین راحت ترین نوع برای به کار بردن است و تنها چند دقیقه طول می کشد تا در جای مناسب قرار گیرد.

 

کیلیپس های اکستنشن معمولا باید به صورت روزمره نصب و جدا شوند و دلیل آن این است که در طول روز چندین بار در می آیند. همچنین، خوابیدن با آن ها کار آسانی نیست.

  • به استفاده از اکستنشن های موی ترکیبی فکر کنید.

اکستنشن های ترکیبی موهایی مصنوعی یا انسانی هستند که از یک سو رویشان چسب مخصوص یا مومی کراتینی کار گذاشته می شود که در موی طبیعی شما ذوب می شود.

  • اکستنشن های ترکیبی با دوام ترین نوع اکستنشن هستند ولی به مراتب از نوع کیلیپسی آن گران ترند.
  • هر چند اکستنشن های ترکیبی از حرارت استفاده می کنند، خیلی برای موی طبیعی شما مضر نیستند. اگر از آسیبی که ممکن است بر مویتان وارد کنند نگران هستید، در مورد اکستنشن های ترکیبی سرد فکر کنید.
  • به دلیل دشواری نصب اکستنشن های ترکیبی به تنهایی، برای نتیجه بهتر از دوست یا آرایشگرتان کمک بگیرید.

روش دوم : به کار بردن کیلیپس های اکستنشن

  • بافت مو خریداری کنید.

بافت مو یک ردیف مو است که بین لایه های خود مویتان کار گذاشته می شود تا طول آن را افزایش دهد. شما می توانید موی مصنوعی یا انسانی را با واحد بافتی خریداری کنید و مد نظر داشته باشید که مورد دوم بین این دو گزینه گران تر است.

  • نزدیک ترین رنگ به موی خودتان را انتخاب کنید. اکستنشن های مو باید طبیعی به نظر برسند و در صورت ناهماهنگی جزئی بین دو رنگ نمی توانند این طور به نظر برسند.
  • طول موی مناسب را پیدا کنید. هر چند شما مشخصا می خواهید اکستنشن هایتان بلند تر از طول موی فعلیتان باشد، از افزودن مقدار بیش از حد تفاوت بین طول موی طبیعیتان و اکستنشن ها پرهیز کنید. این کار نه تنها باعث می شود مویتان غیرواقعی به نظر برسد، بلکه قیمت آن به طرز مشخصی گران تر خواهد بود. سعی کنید نهایتا 4 اینچ (10.2 سانتی متر) دنبال افزایش طول موی خود باشید.

 

ادامه دارد ...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/16/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF+%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%B4%D9%86+%D9%85%D9%88+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87+%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87+%DA%A9%D9%86%D9%8A%D9%85%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

صندلی ماساژور

تکنولوژی به کمک بشر آمده و در سالیان اخیر قادر به طراحی و تولید نسل پیشرفته صندلی ماساژور بوده که می­تواند تمامی عضلات مهم بدن را به تفکیک ماساژ داده و باعث افزایش گردش خون و ترشح هورمون­های مفید ­گردد و حس خوب، شادابی و انرژی بیشتر را به ماساژ گیرنده می­دهد.

در دنیای امروز که زندگی در شهرهای بزرگ سراسر استرس و فشار فکری و جسمی است، اهمیت به آرامش و سلامتی الویت افرادی است که به دنبال زندگی با کیفیت هستند.

ماساژ یکی از روش­های رفع استرس و افزایش نشاط فکری و جسمی است که جدای از فواید ذکر شده تاثیر بسزایی در سلامت جسمانی ماساژ گیرنده دارد، که در مقالات قبلی به صورت مفصل به آن پرداخته­ایم. به دلیل کمبود وقت و مشغله امروزه امکان حضور در SPA به صورت مرتب و مورد نیاز بدن نیست.

بنابراین می­بایست به دنبال راه حل باشیم که بتوانیم ماساژ را در برنامه روزانه خود قرار دهیم تا تاثیر آن را روی حال خوب روحی و جسمی­ خود حس کنیم.

صندلی­های ماساژور میوتو با طراحی و تکنولوژی ایتالیایی یکی از پیشرفته­ترین صندلی­های ماساژور روز دنیاست که توانسته با مدل­های متنوع از نظر طرح و نوع ماساژ انواع سلایق را در برگیرد.

در ادامه مدل­های مبل و صندلی ماساژور میوتو به طور خلاصه توضیح داده شده است، که برای مشاهده اطلاعات کامل هر مدل می­بایست روی لینک پایان متن هر مدل کلیک نمایید.

مبل­ های ماساژور Miotto Z6

Z6 پرچم­دار لاین مبل وصندلی ماساژور میوتو در سال 2018 می­باشد. این محصول از جدیدترین تکنولوژی­های ماساژ برقی بهره می­برد که می­توان از مهم­ترین آنها ماساژ سه بعدی (3D) قابل تنظیم، غلطک­های پشت ساق پا، کیسه ­های هوای کامل و تنوع بسیار زیاد از برنامه­های ماساژ اتوماتیک می­باشد.

Z6 برای علامندان ماساژ تخصصی و کسانی که همیشه بهترین­ها را انتخاب می­کنند طراحی گردیده ­است.

جهت مشاهده اطلاعات کامل مبل ماساژور Z6 اینجا را کلیک کنید.

مبل ماساژور Miotto Z5

پر فروش­ترین محصول از بین مدل های مبل و صندلی ماساژ میوتو در سال 2017 مدل Z5 بوده ­است و علت آن طراحی لوکس، خاص و همچنین مکانیزم ماساژ حرفه­ای آن است. این مبل دارای برنامه­‌های اتوماتیک خاص از جمله حالت گهواره­ای، حالت کششی و … و غلطک­های 3 گانه کف پا، ماساژ 2 بخشی دست و… می­باشد که لذت ماساژ را دوچندان می­کند.

جهت مشاهده اطلاعات کامل مبل ماساژور Z5 اینجا را کلیک کنید.

مبل ماساژور Miotto Z4

طراحی منحصر به فرد Z4 زبانزد بزرگترین طراحان صنعت دکوراسیون دنیاست، این مبل با طراحی 2 تکه و مدرن خود طرفداران جوان بسیاری را جذب کرده­ است.

از موارد دیگری که این مدل را متفاوت مینماید، جایگیری دست عمودی آن و همچنین برنامه کششی خوابیده است که لذت ماساژ آن را نمی­توان توصیف نمود و پیشنهاد می­کنیم به یکی از فروشگاه­های میوتو مراجعه نموده و ماساژ Z4 را تجربه کنید.

Z4 دارای ماساژی نسبتاً محکم در مقایسه با دیگر مدل­ها می­باشد که برای کسانی که  قبل از خرید مبل ماساژور ماساژ میگرفتند بسیار توصیه می­شود.

جهت مشاهده اطلاعات کامل مبل ماساژور Z4 اینجا را کلیک کنید.

مبل ماساژورMiotto G7

G7 پرچم­دار سری G محصولات میوتو است که قیمتی مناسبتر نسبت به مدل های سری Z دارد.

ولی از لحاظ طراحی و مکانیزم ماساژ پیشرفته و حرفه ای می­باشد. طراحی کلاسیک G7 و ماساژ نرم و لذت­بخش آن­ها بسیاری از علاقه­مندان با سنین بالاتر را طرفدار خود کرده­است. بی­صدا بودن این مدل در کنار آپشن­های دیگر از جمله پخش موزیک از طریق بلوتوث و USB و همچنین ماساژ ریتمیک (متناسب با موزیک دلخواه شما) آن را به یکی از مدل­های پرفروش میوتو تبدیل کرده­است.

جهت مشاهده اطلاعات کامل مبل ماساژور G7 اینجا را کلیک کنید.

مبل ماساژور Miotto G5

G5 مدل اقتصادی میوتو از لحاظ قیمت خرید است، با وجود طراحی بسیار شیک و خاص آن و همچنین ماساژ لذت­بخش و دارا بودن 9 برنامه اتوماتیک گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که می­خواهند با قیمت مناسب صندلی ماساژی کامل و شیک داشته باشند.

این مدل با امکاناتی از قبیل حالت بی­وزنی، ماساژ L-Track با طول 120 سانتو… یکی از بهترین گزینه­ها متناسب با مبلغ پرداختی می­باشدو.

جهت مشاهده اطلاعات کامل مبل ماساژور G5 اینجا را کلیک کنید.

مبل ماساژور Miotto G3

G3 المانی دوست داشتنی در دکوراسیون محل کار یا منزل شما خواهد بود. طراحی ساده G3 آن را از بقیه مبل و صندلی­های ماساژور متمایز کرده است. این مدل، ماساژ پشت و نشینمنگاه و همچنین ماساژ پشت پا یا کف پا را داراست.

G3 اولین انتخاب مدیران برتر برای اتاق کارشان است، چرا که طراحی آن به نوعی است که دستان آزاد می­باشد و می­توان با کفش هم از صندلی ماساژور استفاده نمود.

ریموت کنترل بی سیم G3 یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد آن است.

جهت مشاهده اطلاعات کامل مبل ماساژور G3 اینجا را کلیک کنید.

صندلی ماساژور Miotto Magro Rock

سری ماگرو توسط طراح ارشد شرکت میوتو ایتالیا خلق شده ­است و هدف آن ابداع سبک جدیدی از صندلی­ ماساژور بوده­است تا بتوان از آن به شکل المانی از دکوراسیون استفاده نمود. سلیقه برخی از مشتریان با ابعاد و طراحی مبل­های ماساژور برای جانمایی آن در بخش پذیرایی منزل خود در تضاد می­باشد، که برای این دسته از مشتریان صندلی ماگرو ارائه گردیده­است.

ماگرو راک علاوه بر مزایای فوق، حس نوستالژی صندلی­های راکینگ (Rocking Chair) را نیز دارا می­باشد، که باعث تکمیل حس آرامش در حین ماساژ می­گردد.

  جهت مشاهده اطلاعات کامل مبل ماساژور Magro Rock اینجا را کلیک کنید.

 

صندلی ماساژورMiotto Magro Bello

ماگرو بلو برای علاق­مندان سری ماگرو که فرم راکینگ را دوست ندارند، طراحی شده ­است که به صورت ثابت قرار می­ گیرد.

ماگرو بلو در 3 حالت زاویه پشتی قابل تنظیم می­ باشد که گزینه ­ی بسیار مناسبی برای تماشای تلویزیون در حالت دلخواه می­ باشد.

استفاده ماگرو بلو با ماساژور پا Edmonda حس لذت­بخش یک ماساژ کامل و حرفه­ای را القا می­نماید. بنابراین اگر قصد خرید ماگرو بلو را دارید حتماً آن را با ماساژور پا امتحان کنید.

جهت مشاهده اطلاعات کامل مبل ماساژور Magro Bello اینجا را کلیک کنید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/15/%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84%D9%8A+%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DA%98%D9%88%D8%B1/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

اگر تا به حال روش کارکرد تاور کرین ها را زیر سوال برده اید، این مقاله خیلی به دردتان خواهد خورد. در این مقاله جواب تمامی سوالاتی که ممکن است تا به حال به ذهنتان در این مورد رسیده باشد را به علاوه بسیاری مطالب بیشتر خواهید یافت!

یک تاور کرین توانایی جا به جایی چه مقدار بار را دارد؟

یک تاور کرین معمولی به طور متوسط ویژگی های ذیل را دارد:

حداکثر طول بدون پشتیبانی :

265 فوت (80 متر) – جرثقیل می تواند در صورت وصل بودنش به ساختمان در صورت اقزایش طول ساختمان حول جرثقیل مجموع طولی بسیار بیشتر از 80 متر داشته باشد.

حداکثر کشش :

230 فوت (70 متر)

حداکثر قدرت جا به جایی :

19.8 تن (18 تن متریک)، 300 تن متر(متریک تن= تن)

وزنه تعادل :

20 تن (16.3 تن متریک)

حداکثر باری که تاور کرین می تواند حمل کند 18 تن متریک می باشد (39 هزار و 690 پوند)، ولی تاور کرین نمی تواند این حجم بار را در صورتی که بار روی انتهای جیب قرار گرفته باشد جا به جا کند. هر چه بار جایگاهی نزدیک تر به دکل داشته باشد، تاور کرین بار بیشتری را به صورت امن می تواند جا به جا کند. درجه گذاری 300 تن متری می تواند شما را از این رابطه مطلع سازد. برای مثال، اگر راننده تاور کرین بار را 30 متر (100 فوت) با فاصله از دکل قرار دهد، در این صورت تاور کرین می تواند حدودا باری به وزن حداکثر 10.1 تن را حمل کند.

تاور کرین از دو کلید محدود کننده برای اطمینان از عدم اضافه بار تاور کرین توسط راننده استفاده می کند:

  • کلید حداکثر بار کشش روی کابل را مورد بررسی قرار می دهد و از وزن بار کمتر از 18 تن اطمینان حاصل می کند
  • کلید لحظه ای بار از این موضوع اطمینان حاصل می کند که راننده در حال جا به جایی بار روی جیب از حد مورد نظر بر حسب تن متریک بیشتر استفاده نکرده است. نصب سرده در واحد انفجاری می تواند میزان سقوط درون جیب را اندازه گیری و در صورت رخ دادن شرایط اضافه باری این موقعیت را حس کند .

 

حال، مشکل بزرگی به نظر می رسد اگر در یک مکان ساخت و ساز چیزی روی جیب بیفتد. یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که چه چیزی این ساختارهای غول آسا را ثابت و صاف نگه می دارد و سوال دوم این است که چطور ممکن است این ساختار زمین نیفتد؟

 

چرا این ها زمین نمی افتند؟

 

به یک تاور کرین بلند بنگرید. کل داستان به نظر خارق العاده می آید. چطور و چگونه ممکن است این ساختارها سقوط نکنند؟ مخصوصا در شرایطی که دارند که در آن ها هیچ گونه سیم پشتیبانی یافت نمی شود؟
اولین عنصر ایجاد ثبات در یک تاور کرین پد بتنی بزرگی است که شرکت ساخت و ساز هفته ها قبل از رسیدن تاور کرین آن را آماده سازی می کند. این پد معمولا طول 30 فوت (10 متر)، عرض 30 فوت و ارتفاعی به اندازه 4 فوت (1.3 متر) دارد و وزنش 400 هزار پوند یا به بیان دیگر 182 کیلوگرم می باشد. این ها اندازه گیری های پد برای جرثقیل هستند. پیچ لنگرهای بزرگی که در اعماق این پد استفاده می شوند از پایگاه جرثقیل حفاظت می کند.
لزوما این جرثقیل ها برای اطمینان از ثباتشان باید به زمین وصل شوند. اتفاق دیگری نیز که در جرثقیل رخ می دهد رشد کردن آن است.
تمامی جرثقیل ها از اقسام مشترکی برخوردارند و شامل این موارد می شوند:

  • پایگاه که به یک پد بتنی بزرگ نصب شده و از جرثقیل حفاظت می کند.
  • دکل (یا برج) که پایگاه به آن متصل است.
  • واحد انفجاری، دنده و موتور که به جرثقیل قابلیت چرخش را می دهند.

 

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/14/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D9%84%D9%8A+%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

در این قسمت میخواهیم به ادامه جواب سوال چگونه فرش خود را بکشیم بپردازیم

نوارهای تسمه ای جدید را با فاصله حدود یک چهارم اینچ (شش دهم سانتی متر) از دیواری که نوارهای تسمه ای قدیمی را از روی آن کشیدید قرار دهید و با استفاده از تکه های قلع آن ها را به اندازه ای متانسب با طول اتاق کوتاه کنید. آن ها را پهن کنید تا میخ های مخصوص جای دست که بالای آن قرار دارند (میخ های تیزی که فرش را سر جایش نگه خواهند داشت) به سمت دیوار قرار بگیرند. میخ هایی را که برای تنظیم هستند (آن هایی که رو به سمت زمین قرار دارند) را در زمین فرو کنید. شما در صورتی که هنوز نوار تسمه ای را خریداری نکرده اید، قادر خواهید بود آن ها را در مراکز پخش کننده کف پوش و موکت یا ابزارآلات فروشی پیدا کنید. فضای احاطه کننده محیطی را که قصد بر فرش شدنش دارید را اندازه گیری کنید. فکر بدی نیست اگر کمی بیشتر از طول محیط نوار تسمه ای تهیه کنید تا در صورتی که با مشکلی مواجه شدید و به مقدار بیشتری احتیاج داشتید، مسئله ای پیش نیاید.
پس از این که پد فرش را روی نوار تسمه ای که جدیدا نصب کرده اید پهن کردید، می توانید با استفاده از چاقو آن را در امتداد نوار تسمه ای ببرید یا صبر کنید و زمانی که خواستید کاتر فرش و ابزار دیگری را از ابزارآلات فروشی بخرید، این مورد را هم تهیه کنید. در انتها، پد را به زمین با فاصله هر 3 اینچ یا 7.6 سانتی متر در کنار نوار تسمه ای و در امتداد درزها منگنه کنید؛ جایی که یکی اتمام می یابد و دیگری شروع می شود.
در گوشه های اتاق و حول چهارچوب در را به صورت اریب ببرید تا زمانی که مقدار اضافه را می برید کاملا در جای مناسب قرار بگیرد.
در صورتی که فضایی که با آن کار می کنید آن قدر بزرگ است که به چند لایه پد احتیاج پیدا خواهید کرد، می توانید از چسب برای امن کردن درزهای بین آن ها استفاده کنید.
ممکن است شما مجبور شوید به مغازه های متعددی برای تهیه لوازم سر بزنید ولی تا زمانی که نوارهای تسمه ای سر جایشان قرار بگیرند می توانید کرایه کردن این تجهیزات را به تعویق بیندازید. شما معمولا می توانید ابزار را به صورت ساعتی یا روزانه کرایه کنید؛ پس بهتر است از این که زمینتان آماده است و شما نیز آماده استفاده از آن ها به محض رسیدنتان به خانه هستید اطمینان حاصل کنید. اگر در این زمینه سوالی دارید حتما از کارکنان مغازه بپرسید. تنها به تعداد کمی ابزار احتیاج دارید.
در صورتی که پد فرش را با استفاده از چاقو نبریده اید می توانید این کار را با استفاده از کاتر مخصوص فرش انجام دهید. سپس، فرش را روی پد پهن کنید. در صورتی که دارید روی فرش جدیدی کار می کنید آن را اندازه گیری کنید و زودتر آن را ببرید تا پهن کردن فرش آسان تر باشد. توجه داشته باشید که این کار برای کشیدن فرشی که دارید توصیه نمی شود.
پایه کشنده را روی دیواری که فرش به آن تکیه داده شده است قرار دهید. میله تنظیم کننده را در حالتی قرار دهید که سرش حدودا 6 اینچ (15.2 سانتی متر) از گوشه تکیه داده نشده فرش فاصله داشته باشد. اهرم آن را فشار دهید تا چروک های فرش را از بین ببرید.
اگر این اهرم فشار زیادی را برای پایین رفتن نیاز داشت، این بدان معنی است که شما دارید فرش را بیش از حد می کشید. به همین صورت، اگر تقریبا هیچ تلاشی برای پایین آمدن این اهرم نیاز نبود، معنی آن این است که فرش را به اندازه کافی نکشیده اید.

 

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/13/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D8%AE%D9%88%D8%AF+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%DA%A9%D8%B4%D9%8A%D9%85+(%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA+%D8%AF%D9%88%D9%85)/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

آیا موی شما دچار مشکل است؟ چگونه به صورت طبیعی رشد مو داشته باشیم ؟

اگر می خواهید بدانید چگونه رشد موی خود را افزایش دهید تنها نیستید. هر فرد به طور متوسط 70 تا 100 تار از موهایش ریزش می کنند. هر چند که این تعداد معمولا به دلیل ریزش در طول روز قابل تشخیص نیست.
هر تار موی انسان از یک چرخه رشد عبور می کند که به فولیکول های مو اجازه می دهد تا ابتدا رشد، سپس استراحت و در نهایت ریزش داشته باشند. با ریزش یک موی قدیمی موی جدیدی شروع به رویش می کند و این روند دوباره ادامه می یابد.
اگر فکر می کنید دچار ریزش مو شده اید یا می خواهید موهایتان سریع تر رشد کنند، راه های زیادی برای کمک به رشد مویتان وجود دارند .

راه های طبیعی برای کمک به رشد مو

 

  • پوست سر خود را با روغن های تقویت کننده مو ماساژ دهید

این دستور العمل را امتحان کنید: یک قاشق غذاخوری روغن بادام، سه تا چهار قطره روغن تقویت کننده رزماری و روغن تقویت کننده نعنا را با هم ترکیب کنید و برای کمک به رشد مو به پوست سر خود مالش دهید .

همچنین می توانید هر روز صبح پوست سر خود را با ترکیب 90 گرم فلفل قرمز و20 گرم ودکا ماساژ دهید. فقط مقدار کمی از این ترکیب را برای کمک به تقویت فولیکول های مو و افزایش گردش خونتان هر روز صبح به پوست سر خود مالش دهید .

  • از مکمل ویتامین B استفاده کنید

بیوتین ویتامین B برای رشد مو بسیار مهم است و ماده اولیه بسیاری از مکمل های طبیعی سلامت مو می باشد.

  • از روغن کرچک استفاده کنید

این روغن سرشار از اسیدهای چرب Omega-9 و ویتامین E می باشد که به رشد سالم مو کمک می کند. این ماده بسیار چسبنده و غلیظ است و به همین دلیل می توانید میزان تاثیر آن را با ترکیب 30 گرم روغن کرچک با چهار قطره روغن تقویت کننده موی رزماری و ماساژ آن به پوست سر خود افزایش دهید. پس از 30 تا 40 دقیقه موی سر خود را بشویید.

  • تخم مرغ منبع پروتینی است که موی شما به آن احتیاج دارد

دو زرده تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و تند تند هم بزنید. این ترکیب را به پوست سر خود بزنید و آن را ماساژ دهید؛ سپس بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس با آب سرد آن را بشویید و بعد هم به سر خود شامپو بزنید .

  • از آب لیمو استفاده کنید

وقتی آب لیمو به سرتان تماس پیدا می کند، گردش خون را تحریک کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. شما می توانید آن را با روغن ترکیب کرده و برای نیم ساعت قبل از شست و شوی مو برای پوست سر تان استفاده کنید .

آیا می دانستید افزودن آب لیمو به پوسن سر گردش خون را افزایش داده و از این طریق فولیکول های مو را تحریک می کند؟

 

تغییراتی در سبک زندگی که می توانید به فکر ایجاد آن باشید :

برای تحریک رشد مو و داشتن پوست سر سالم بسیار مهم است که از سلامت کلی خوبی برخوردار باشید و شاید نیاز به تغییراتی درونی داشته باشید .

  • اسیدهای مفید معده را افزایش دهید

این ممکن است سخت یا عجیب به نظر برسد ولی با استفاده از غذاهای مناسب می توانید انواع مناسب اسیدهای معده را برای بهبود رشد موی سالم تر افزایش دهید. این از آن جهت است که اسیدهای روده شما مسئول جذب مواد مغذی هستند.

  • کلاژن یا ژلاتین مصرف کنید

ژلاتین شامل ترکیبی از آمینواسیدهاست که به رشد مو و ناخن و همچنین داشتن پوستی سالم کمک می کند. شما می توانید پایه ژلاتین بدون طعم را می توانید در معمولا در بخش پخت فروشگاه مواد غذایی تهیه کنید .

  • هورمون های خود را تنظیم نمایید

کورتیزول، استروژن و تیروئید هورمون هایی هستند که باید متعادل باشند. وفور استروژن عدم تعادلی است که در اکثر خانم ها به چشم می خورد. داشتن استروژن بیشتر از مقدار لازم هم برای مردان و هم برای زنان می تواند منجر به ریزش مو شود. کورتیزول برای رشد مو لازم است. تیروئید هم معمولا با متابولیسم سالم متعادل شده و به رشد سالم مو کمک می کند .

 

رعایت برخی از این نکات می تواند منجر به رشد موی سالم تر شما شود. همه آن ها یا برخی از آن ها را امتحان کنید و ببینید کدامشان روی شما جواب می دهند. از هر درمانی که کمک بگیرید، با کمک زمان و صبر می توانید به مویی با ظاهری سالم تر دست پیدا کنید .

 

منبع : http://baseblog.parsiblog.com/Posts/12/%D8%B1%D8%B4%D8%AF+%D9%85%D9%88+%D8%A8%D9%87+%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA+%D8%B7%D8%A8%D9%8A%D8%B9%D9%8A/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

فرش چروک و شل نه تنها ظاهر ناخوشایندی دارد، بلکه ممکن است باعث شود در هنگام راه رفتن روی آن بیفتید. خوشبختانه، هرفردی می تواند به راحتی خودش فرش را به درستی بکشد. برای این کار باید از مغازه ابزار مخصوصی تهیه کنید. به جز این، تمامی تکنیک هایی که لازم است به کار ببرید بسیار راحت هستند. علاوه بر این که پول کمتری مصرف می کنید، از این که خودتان این کار را به تنهایی  و جای این که به قالیشویی بسپارید انجام داده اید احساس رضایت خواهید کرد .

  • از بین بردن مواد قدیمی

 

فرش را تمیز و شامپو کنید

تمامی مبلمان و اجسام دیگری را که روی فرشی قرار دارند که می خواهید بکشید، جا به جا کنید . فرش را کاملا جارو بکشید و سپس به آن شامپو فرش بزنید. تا زمانی که فرش کاملا خشک می شود صبر کنید (حدود 24 ساعت) و سپس شروع به کشیدن آن کنید . می توانید از قالیشویی های معتبر در این زمینه کمک بگیرید .

 

فرش قدیمی را کنار بزنید

فرش شما توسط نوارهای تسمه ای که در نزدیکی لبه ها قرار دارند در جای درست قرار می گیرند. از یک گوشه شروع کنید و به آرامی فرش را بکشید. اگر به راحتی بالا نیامد، سعی کنید گوشه ی فرش را با انبردست بگیرید و به آرامی آن را بکشید. زمانی که این کار را شروع می کنید باید مثل یک زیپ کشیده شود .

  • فرش را تا تمامی زوایای اتاق نکشید. فرش باید با استفاده از دو دیوار رو به روی هم نگه داشته شود .
  • زیاد از حد آن را نکشید. این کار ممکن است باعث جدایی الیاف شود و به فرش آسیب برساند. اگر با مشکلاتی جدی در کشیدن فرش مواجه شدید با یک متخصص تماس حاصل فرمایید .

 

گیره ها یا پونزهای متصل به پد را قبل از بلند کردن آن از زمین بیرون بکشید

لایه ای نرم زیر فرشی که تازه بالا کشیده اید به وجود خواهد آمد. این لایه را بررسی کنید. در صورتی که به کمک گیره یا پونز نگه داشته شده بود، با استفاده از انبردست و یک پیچ گوشتی تخت جدا کنید. آن را هم به گوشه های دیوارها تکیه دهید تا جای بیشتری برای کار با نوارهای تسمه ای داشته باشید .

 

نوارهای تسمه ای قدیمی را از بین ببرید

از یک پیچ گوشتی قوی تخت، سر یک چکش یا اهرم استفاده کنید .

  • زمان کار با نوارهای تسمه ای قدیمی و جدید از آن جهت که این دو از میخ ساخته شده اند، دستکش کار دست کنید. همچنین فکر خوبی است که از پوشش محافظتی برای چشمانتان استفاده کنید تا از صدمه دیدن توسط تراشه ها جلوگیری کنید .
  • تکه های قدیمی نوارهای تسمه ای را در یک سطل یا جعبه کارتون در نزدیک خود قرار دهید. این باعث می شود محیط کار شما از این گونه اجسام تیز خالی باشد و از گذاشتن زانو یا دست شما روی میخ جلوگیری می کند .

 

زمین را تمیز کنید

زمانی که فرش و لایه کنار گذاشته شدند، کف پوش شما دیده خواهد شد و به تمیز شدن نیاز دارد. ممکن است تراشه ها یا گیره هایی شل به دلیل کشیده شدن مواد روی زمین بیفتند. همچنین ممکن است زمینتان گرد و خاک گرفته باشد. زمین را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید .

 

به هر نقطه ای که به تعمیر احتیاج دارد رسیدگی کنید

اگر تخته ای شل شده است، با استفاده از چکش و میخ آن را محکم کنید .

 

  • آماده سازی برای نصب

 

نوارهای تسمه ای جدید را در جای مناسب بگذارید

نوارهای تسمه ای جدید را با فاصله ی تقریبا 0.6 سانتی متر از دیواری که قبلا نوارهای قدیمی تر را در آن بالا کشیدید تنظیم کنید .

  • نوارهای تسمه ای را از مغازه ابزارآلات تهیه کنید .
  • محیطی را که می خواهید فرش کنید اندازه گیری کنید .

 

پد را دوباره تنظیم کنید

لایه پد فرش را دوباره زیر نوار تسمه ای که به تازگی نصب کرده اید بیندازید .

 

این ابزار فرش را تهیه کنید

کشنده برقی برای تنظیم کشیدگی فرش به اندازه طول اتاق

کاتر فرش برای بریدن تکه های اضافی فرش

 

  • قرار دادن فرش در جای مناسب

 

فرش را پهن کنید

ابتدا لایه پد را با کاتر ببرید و سپس فرش را روی این لایه بیندازید .

 

از کشنده برقی برای کشیدن فرش در جای مناسب استفاده کنید

 

تکه های اضافی فرش را ببرید

گوشه های فرش کشیده شده را به سمت نوارهای تسمه ای فشار دهید تا فرش در فاصله بین نوارهای تسمه ای و دیوار قرار گیرد. سپس از کاتر برای تکه هایی که گوشه آن ها به دیوار رسید استفاده کنید .

 

منبع: http://baseblog.parsiblog.com/Posts/11/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D8%AE%D9%88%D8%AF+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%DA%A9%D8%B4%D9%8A%D9%85+%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

در ایام قدیم مخصوصا نزدیک ایام عید که اکثر خانه ها ویلایی بود رسم بر این بود که همه اعضای خانواده فرشها را در حیاط خانه پهن کرده و به روش سنتی می شستند ولی این روزها دیگر خیلی کم پیش میاید که با همچین صحنه هایی روبرو بشویم به این دلیل که اکثر خانه ها اپارتمانی است و دیگر فضایی برای شستشوی فرش ها نیست علاوه بر ان هزینه اب و خشک شدن فرش ها نیز کار دشواری شده است به این خاطر دیگر مردم به دنبال قالیشویی های مطمئن برای شستن فرش های خود هستند و شستشوی فرش در قالیشویی را ترجیح میدهند. با صرف هزینه ای فرش های خود را تمیز و خشک شده تحویل میگیرند

شستشوی فرش ماشینی

شستشوی فرش ماشینی مواد شوینده ، ماشین آلات و روش خاص خود را می طلبد . در این میان بسته به نوع بافت فرش ، نوع نخ و تراکم بافت ، میزان کثیفی فرش و … شستشو متفاوت می شود . برخی از فرشهای ماشینی دست کمی از فرشهای نفیس دستباف ندارند و دقت و ظرافت خاصی در بافت آن بکار رفته است این فرشهای دستباف گونه در هنگام شستشو نیز دقت بیشتری نیاز دارند

شستشوی فرش دستباف

شستشوی فرش دستباف عموما حساس تر از شستشوی نوع ماشینی آن است . فرشهای نفیس دستباف که ظرافت و دقت خاصی در هر تار و پود آن خرج شده در اثر کوچکترین سهل انگاری در هنگام  شستشو می توانند به راحتی دچار فرسایش ، پارگی و یا در هم رفتن رنگهای آن شود . بهتر است شستشوی این فرشهای نفیس را به قالیشویی های مجهز و معتبر سپرده و از شستشوی غیر کارشناسانه آن در منزل خودداری کنیم .

 

منبع:

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/10/%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A/

  • کیانا وکیلی