مرجع اطلاعات

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بعضی از افراد می گویند که کلا قید قالیشویی را زده اند، چرا که فرش هایشان مدتی بعد از قالیشویی حتی از قبل هم کثیف تر می شود. البته این حرف کاملا بی اساس نیست، اما دلیلی برای "کثیف تر شدن فرش پس از قالیشویی" وجود دارد. در اینجا به شما خواهیم گفت که این دلیل چیست و چرا شما نباید به کلی قید قالیشویی را بزنید! به علاوه به نکاتی خواهیم پرداخت که بهتان کمک خواهند کرد فرش هایتان را تمیزتر نگه دارید.
اهمیت قالیشویی حرفه ای

فرش ها باید به صورت حرفه ای قالیشویی بشوند. هیچ کاری نیست که شما بتوانید با انجام آن در خانه نیازتان به قالیشویی حرفه ای را از بین ببرید، چرا که شما نمی توانید هیچ جایگزینی برای دستگاه های قالیشویی پر قدرت و حرفه ای در خانه داشته باشید.

شامپو فرش زدن یا حتی استفاده از ماشین های قالیشویی خانگی به کلی توصیه نمی شود: این ماشین ها (یا توان دست های شما در شامپو فرش کشیدن) قدرت کافی برای بیرون کشیدن همه مواد شیمیایی وارد شده به فرش را ندارند و قطعا مقداری شوینده در الیاف فرشتان باقی خواهد ماند. شاید با خود فکر کنید که اهمیتی ندارد که کمی صابون در فرشتان باقی مانده باشد، اما باید بدانید که صابون یا شوینده های باقی مانده در فرشتان پس از خشک شدن چسبناک شده و همه کثیفی های اطرافشان را شدیدا به خود جذب می کنند. اصلا به همین دلیل است که برخی ادعا میکنند که قالیشویی باعث می شود که فرش هایشان پس از مدتی کثیف تر بشوند. پس توصیه ما به شما آن است که قید قالیشویی خانگی را بزنید، ولی قالیشویی حرفه ای داستانی جدا دارد.

در قالیشویی حرفه ای تجهیزات و ماشین هایی استفاده می شوند که جایگزین خانگی آن ها وجود ندارد. همینطور، موادی که قالیشویان حرفه ای برای شست و شوی فرشتان استفاده می کنند تنظیم شده و با شوینده های خانگی متفاوتند. در نتیجه پس از قالیشویی حرفه ای هیچ ماده ای که به فرشتان آسیب بزند در آن باقی نخواهد ماند.

نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم آن است که لفظ "قالیشویی حرفه ای" به معنی "هر شرکتی که فرش هایتان را می تواند بشورد" نیست. بسیاری از شرکت های قالیشویی اصلا حرفه ای نیستند و نه نیروی کار آموزش دیده دارند و نه دستگاه ها و تجهیزات مناسب. البته که قیمت های چنین شرکت هایی به طرز چشمگیری از شرکت های قالیشویی حرفه ای پایین تر هستند و تخفیف ها فوق العاده ای نیز به شما می دهند. اما اگر دوست ندارید که فرش هایتان کاملا آسیب ببینند و یا "خیلی زود پس ازقالیشویی باز کثیف شوند"، توصیه می کنیم که فرش هایتان را به اینجور مکان ها نسپارید، با تحقیق جلو بروید و دنبال شرکت هایی باشید که واقعا "حرفه ای" هستند.

درست و صحیح جارو بکشید

حالا که می دانید نباید خودتان فرشتان را قالیشویی کنید، این سوال پیش می آید که پس چطور فرش هایتان را در طول سال و بین قالیشویی ها تمیز و مرتب نگه دارید؟ جواب ما به شما این است که یاد بگیرید چطور درست جارو بکشید!

باید بدانید که سریع حرکت دادن جارو روی فرش ها شاید وقت کمی بگیرد و کار نسبتا راحتی باشد، اما روش غلطی برای جارو کشیدن است. شما با حرکت دادن سریع جارو روی فرشتان به مرور زمان باعث ساییده شدن الیاف آن خواهید شد و به علاوه 75 درصد کثیفی ها و گرد و غبار موجود میان الیاف فرش را به حال خود رها خواهید کرد. جارو کشیدن صحیح یعنی این که جارو را با آرامش و به آرامی روی فرش حرکت دهید تا همه کثیفی ها فرصت بیرون کشیده شدن را داشته باشند. به علاوه مهم است که از جارویی با قدرت مکش مناسب، کیسه ای خالی و فیلتری تمیز استفاده کنید!

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/187/%DA%86%D8%B1%D8%A7+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%85+%D8%B2%D9%88%D8%AF+%DA%A9%D8%AB%D9%8A%D9%81+%D9%85%D9%8A+%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

شاید برایتان پیش آمده باشد که مدتی پس از خریداری فرش های نوتان به توصیه شرکتی که فرشتان را از آن خریدید، فرشتان را به قالیشویان حرفه ای سپرده باشید و هزینه زیادی نیز کرده باشید، اما نتیجه نهایی به نظرتان ارزش تلاش ها و هزینه هایتان را نداشته باشد. چنین تجربه ای ممکن است این فکر را در ذهنتان شکل دهد که دفعه بعد وقتی فرشتان را به قالیشویی خواهید سپرد که "واقعا کثیف باشد". این فکر را دور بیندازید. فرش های شما بین هر 12 تا 18 ماه یک بار احتیاج به قالیشویی حرفه ای دارند، حتی اگر ظاهرشان "کثیف" نباشد. فرش دارای الیاف متراکمی است که شما نمی توانید داخل و میان آن ها را ببینید، و صرفا چون فرشتان "تمیز به نظر می رسد" دلیل نمی شود که واقعا نیز تمیز باشد. رها کردن فرش هایتان به حال خودشان برای چندین سال (حتی اگر ظاهرشان نهایتا قابل قبول به نظر برسد) باعث خواهد شد که گرد و غبار گیر کرده میان الیاف آن ها عمرشان را نصف کنند و به علاوه فرش هایتان را به منبع حساسیت یا حتی جایی برای رشد قارچ ها مبدل خواهد کرد. موارد زیر فوایدی هستند که قالیشویی حرفه ای برای شما، خانواده و محیط زندگیتان دارند.

رنگ و روی اتاق هایتان بهتر خواهد شد

هر چقدر هم که فرشتان از قبل تمیز به نظر برسد، نمی توانید انکار کنید که قالیشویی حرفه ای باعث می شود که رنگ و روی فرشتان باز شده و فضای اتاق هایتان دلچسب تر و تمیزتر از قبل به نظر برسند. همین تاثیر باعث می شود که قالیشویی حرفه ای با وجود هزینه هایش باز هم ارزشش را داشته باشد!قالیشویی حرفه ای همه کثیفی های در دیدرسی که شاید خیلی به نظرتان نیایند را نیز کاملا تمیز می کند و می تواند باعث شود فرشتان کاملا نو به نظر برسد.

بلند شدن طول عمر فرشتان

همان طور که گفتیم گرد و غبار عمر فرش را نصف می کند. ذرات کثیفی گیر کرده میان الیاف فرش، الیاف فرش را به مرور زمان تکه تکه و خراب می کنند و باعث می شوند فرشتان کم کم ساییده شده و از بین برود. فرش های شما سرمایه گزاری های بلند مدت شما هستند و طبیعتا می خواهید عمر آن ها به حداکثر برسانید. جارو کشیدن در روند جدا کردن گرد و غبار از میان الیاف بسیار مهم است اما تنهاقالیشویی حرفه ای می تواند این ذرات را به صورت تمام و کمال بیرون بکشد.

جلوگیری از حساسیت و بیماری ها

این نکته در صورت که کودک یا حیوان خانگی داشته باشید اهمیتی چند برابر پیدا می کند. کودکان و حیوانات خانگی سیستم تنفسی حساس تری دارند و فرش ها کثیف می توانند در دراز مدت زمینه ایجاد شدن حساسیت ها و بیماری هایی را در آن ها ایجاد کند. میان الیاف فرش جایی مناسب برای رشد قارچ و باکتری هایی است که عوامل این حساسیت ها و بیماری ها هستند. قالیشویان حرفه ای در تمیز کردن فرش هایتان از روش بخارشویی استفاده می کنند و دمای بالای این روش قارچ ها و باکتری های موجود در فرشتان را از بین خواهد برد. قالیشویی حرفه ای برای حفظ سلامت شما و اعضای خانوادتان کاملا ضروری است.

هوای اتاق ها بهتر خواهد شد

البته این نکته در باره قالیشویی فرش های کاملا کثیف بیشتر ملموس خواهد بود. حتی اگر فرشتان را همیشه با دقت لکه زدایی کنید نیز باز هم پس از چند بار ایجاد شدن لکه قطعا بوی فرشتان تغییر خواهد کرد؛ حتی اگر در ظاهر لکه ای دیده نشود. بهترین راه حل برای این مشکل قالیشویی حرفه ای است.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/186/%D8%A7%D9%87%D9%85%D9%8A%D8%AA+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87+%D8%A7%D9%8A+%D8%AF%D8%B1+%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B2+%D9%85%D8%AF%D8%AA/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

انجام پایان نامه

طرح کلی

طرح کلی دیدی کامل و کلی از نکات اصلی انجام پایان نامه شما ارائه می کند. این قسمت ساختار انجام پایان نامه تان را روشن و واضح می سازد و به شما کمک می کند تا تمرکز اصلی و درست کارتان را پیدا کنید. طرح کلی همچنین می تواند در جلسات تز مورد استفاده قرار بگیرند مخصوصا در اوایل کارتان. ممکن است شما احساس کنید که باید انجام پایان نامه تان را دوباره طرح ریزی کنید. در این صورت کار روی طرح کلیتان می تواند راه خوبی برای معنادار ساختن تغییرات لازم باشد. یک طرح کلی خوب نشان می دهد که چگونه قسمت های محتلف به هم مربوط شده اند و راهنمایی مفید برای خواننده می باشد. معمولا کار منطقی این است که طرح کلیتان را در انتهای مقدمه قرار دهید اما قانون این قضیه مثل یک مجسمه ثابت و غیر قابل انعطاف نیست. از احتیاط بیشتری استفاده کنید: چه چیزی بیشتر به درد خواننده می خورد؟ اطلاعات باید در جای درست بیاید- نه زیادی دیر و نه زیادی زود.

چاپ مقاله

با یک جمله جدید و جهت دار چاپ مقاله تان را شروع کنید. با یک جمله قوی شروع کنید. مقالات روزنامه ای با یک جمله قوی شروع می شوند که به منظور جلب توجه خواننده و ایجاد علاقه در وی به وجود آمده اند. این یکی از مهم ترین قسمت های نوشته شماست پس با قسمت های خوب زمان نوشتن یک مقاله خبری شروع کنید. زاویه و جهتتان یادتان نرود!

  • این جمله باید فقط و فقط به اندازه یک جمله باشد و باید به سادگی اما در نهایت کاملی موضوعچاپ مقاله تان را نام ببرد.
  • زمانی را که باید برای مدرسه انشا می نوشتید یادتان می آید؟ آن موقع هم باید جمله های گیرا و گویا می نوشتید و مگر چه فرقی با الان داشت؟
  • به خوانندگانتان اجازه دهید بدانند موضوع چاپ مقاله خبریتان چیست، چرا مهم است و بقیهچاپ مقاله تان شامل چه چیزهایی می شود.

تمامی جزئیات را ارائه کنید. قدم بسیار مهم بعدی برای چاپ مقاله خبری شامل ساختن تمامی اطلاعات و شواهد و جزئیاتی است که به جمله شما مرتبط هستند. نکات ابتدایی این که چه اتفاقی رخ داده است را شامل سازید و این که کجا و کی این اتفاق رخ داده است، چه کسی در آن نقش داشته و چرا این قضیه حائز اهمیت می باشد.

  • این جزئیات مهم هستند و دلیلش هم این است که این ها نقاط مرکزی چاپ مقاله شما هستند که به طور کامل به خواننده تان اطلاعات می دهند.
  • در صورتی که متنی نظری دارید تهیه می کنید، این جا جایی است که شما باید نظرتان را هم ثبت کنید.

اطلاعات اضافه را به همراه شواهد اصلی بیاورید. پس از این که تمامی شواهد اولیه را لیست کردید، هر نوع اطلاعات اضافی را که ممکن است به خواننده تان کمک کنند تا بیشتر بیاموزند، شامل سازید. به عنوان مثال راه های ارتباطی، شواهد بیشتر در مورد موضوع یا مردم دخیل در آن و همچنین سخنان دیگران در مصاحبه هایشان شامل این موارد می شوند.

  • این اطلاعات بیشتر به جمع بندی چاپ مقاله کمک می کنند و می توانند به شما در افزودن نکات جدید در حالی که پیش می روید کمک کنند.
  • در صورتی که نظری دارید، این جا جایی است که دیدگاه های متضاد را شناسایی می کنید و مردمی که این دیدگاه ها را دارند معرفی می کنید.
  • یک چاپ مقاله خبری خوب طرح کلی از شواهد و اطلاعات ارائه می کند. چنین چاپ مقاله ای همچنین به خوانندگان اجازه می دهد در سطحی احساسی با آن رفتار کنند.
  • برای این که خوانندگان خود را درگیر کنید، باید اطلاعات را به اندازه ای کافی ارائه کنید که هر کسی که چاپ مقاله خبری شما را می خواند بتواند یک نظر درست بدهد حتی اگر با شما مغایرت داشته باشد.

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/185/%D8%AA%D9%87%D9%8A%D9%87+%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+%D9%88+%DA%86%D8%A7%D9%BE+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

اگر دارید روی عضله سازی کار می کنید، حتما خودتان می دانید که تنها ورزش های بدنسازی کافی نیستند و لازم است که تغذیه و رژیم خود را نیز تنظیم کنید. بدنسازان تلاش خود را بر این می گذارند که چربی بدنشان را پایین تر از حد نرمال نگه دارند: بین 3 تا 8 درصد برای مردان و 10 درصد برای زنان. این کار برای ان است که عضلات دیده شوند و زیر لایه ای از چربی پوشانده نشوند. غذا خوردن مثل یک بدنساز به شما کمک خواهد کرد که عضله سازی کنید و از شر چربی های اضافه تان خلاص شوید. خلاصه این رژیم و روش آن به این صورت است که میزان مصرف پروتئین و فیبرتان بالا برده و در عوض کربوهیدرات یا چربی ناچیزی مصرف می کنید. در این رژیم تعداد وعده های غذایی بیشتر از حالت معمول است.

به اندازه کافی پروتئین بخورید

حتما می دانید که رژیم بدنسازان سرشار از مکمل پروتئین است. عضله سازی به پروتئین بالایی نیاز دارد و پروتئین اضافی نیز تبدیل به کالری خواهد شد. برای بیشتر مردم 0.8 گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن در روز پروتئین بالایی محسوب می شود ولی بدنسازان باید این میزان را به چیزی بین 1.2 الی 1.7 برسانند.

از مایعات مقوی در بین وعده ها استفاده کنید

شیک های مکمل بدنسازی پروتئین که از پودرهای مکمل بدنسازی پروتئین درست می شوند، راهی عالی برای گرفتن انرژی بیشتر میان وعده ها هستند. این شیک ها برای از بین بردن هوس غذاهای نامناسب بسیار پر کاربرد هستند.

هیچ وعده ای را جا نیندازید

جا انداختن وعده های غذایی به بدی جا انداختن یک سری از تمرینات ورزشیتان است. بدن شما برای عضله سازی به مواد غذایی نیاز دارد.

تعادل را حفظ کنید

درست است که مکمل پروتئین بخش مهمی از رژیمتان را تشکیل می دهد، اما استفاده از کربوهیدرات های مناسبی که در سبزیجات یافت می شوند نیز بسیار مهم است و باید بخشی از رژیمتان باشد. برخی از بدنسازان بروکلی، اسفناج و مارچوبه را پیشنهاد می دهند، اما گزینه های متعددی هستند که می توانید از میان آن ها انتخاب کنید.

به اندازه کافی آب بنوشید

بیشتر بدن شما از آب تشکیل شده. برای این که بدنتان عملکرد درستی داشته باشد، لازم است به اندازه کافی آب بنوشید. این نکته برای همه افراد مهم است، ولی برای کسانی که تمرینات سخت ورزشی انجام می دهند مهم تر است.

چربی رژیمتان را تنظیم کنید

کمی چربی اشکالی ندارد ولی از غذاهایی که چربی اضافی مثل کره دارند یا غذاهای سرخ شده شدیدا بپرهیزید.

غذای پروسس شده نخورید

بدنسازان سعی می کنند "غذای تمیز" بخورند. این یعنی نباید غذاهای فست فود یا پروسس شده بخورید. این غذا ها به چربی تبدیل می شوند، نه عضله.

شیرینی نخورید

در اغلب موارد کلا از مصرف هر چیزی که حاوی شکر سفید و سایر کربوهیدرات های ساده است بپرهیزید. این غذاها کالری های توخالی هستند که جایگزین غذاهای مناسب تر و عضله ساز می شوند. چنین غذاهایی را کلا از خانه تان بیرون ببرید که مبدا وسوسه نشوید از آن ها بخورید. قبل از خواب به هیچ وجه کربوهیدرات نخورید. از آنجایی که قرار نیست تا چند ساعت بعد هیچ ورزشی بکنید بدنتان این کربوهیدرات را به عنوان چربی جذب خواهد کرد. تنها یک استثنا وجود دارد: اگر بلافاصله بعد از ورزش هوس یک کربوهیدرات ساده (مثلا بیگل) کردید، اشکالی ندارد که بعضی اوقات از اینجور چیز ها بخورید؛ البته به شرطی که مصرف پروتئینتان فراموش نشود.

زیادی غذا نخورید

برخی تصور می کنند رژیم بدنسازی یعنی هرچقدر که می خواهند باید بخورد. این تصوری غلط است. بدنسازان باید به میزان تغذیشان درست مثل هر کس دیگری توجه داشته باشند.

ادامه دارد...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/184/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1+%D9%85%D8%AB%D9%84+%D9%8A%DA%A9+%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2+%D8%BA%D8%B0%D8%A7+%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%85/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

فکر می کنم شما نیز موافق باشید که بازاریابی دیجیتالی و همه زیر شاخه هایش (سئو، شبکه های اجتماعی، تولید محتوا، ایمیل و غیره) در این دوره و زمانه برای موفقیت و بزرگ شدن هر شرکتی لازم است. در دنیا حدود 4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند و 3.4 میلیارد نفر به صورت فعال در شبکه های مجازی عضو هستند. با در نظر گرفتن این آمار، می توان درک کرد که روش های بازاریابی دیجیتالی می توانند چندین برابر روش های سنتی موثر باشند.

با همه این اوصاف، فعالیت موثر در فظای مجازی و مشاور تبلیغات مناسب، به خصوص برای شرکت های کوچک تر یا تازه تاسیس، می تواند کار طاقت فرسایی باشد.

در این مقاله ما با ارائه مشاور تبلیغات و نکات مهم تبلیغات دیجیتالی به شما و تیمتان کمک خواهیم کرد.

مشتری خود را بشناسید

بزرگ ترین منبع الهام بخش تبلیغات شما مشتریانتان هستند. این مشتریانتان هستند که تعیین می کنند تبلیغاتتان باید به چه صورت، چه زمانی و چطور تولید و پخش شوند. خودتان را مسئول خواسته مشتری بدانید و طبق آن خواسته جلو بروید.

برای هر مرحله از فرآیند خرید محتوا بسازید

برای یک مشتری احتمالی که در باره نوع محصول یا خدمات شما هیچ نوع اطلاعاتی ندارد، برخورد با تبلیغاتی که به او پیشنهاد تخفیف می دهد هیچ معنی ندارد. از طرفی دیگر، اطلاعات ابتدایی نیز برای کسی که آماده برای خرید است کاربردی ندارند. تمرکز خود را روی یک مرحله از فرآیند خرید نگذارید و توجه داشته باشید که افراد مختلفی تبلیغات شما را خواهند دید که خیلی از آن ها خریداران احتمالی هستند؛ اما در صورتی که اطلاعات درست و مناسب را در اختیارشان قرار ندهید ممکن است این مشتریان احتمالی را از دیت بدهید.

فقط درباره محصول یا خدمتتان ننویسید

وبلاگتان را پر از مطالبی نکنید که همگی مربوط به محصول یا خدماتتان باشند. این کار میتواند باعث شود که کسانی را که به وبلاگتان برخورد می کنند را از وبلاگتان برانید. در عوض، دنبال این باشید که بفهمید مخاطبینتان چه علایقی دارند، و این که چطور می توانید محتوایی تولید که هم علایق آن ها را در نظر بگیرد و هم زمان نیز تبلیغاتی برای محصولات یا خدماتتان باشد. برای مثال، اگر می خواهید قهوه جوش بفروشید، می توانید در چند قسمت محتوایی تولید کنید که مربوط به بهبود بخشیدن و بالا بردن سرعت کار های روتین صبح باشد.

روی بلند مدت تمرکز کنید

دنبال موفقیت های دم دستی نباشید. ما به عنوان مشاور تبلیغات درک می کنیم که روند مشاور تبلیغاتدیجیتالی تا چه حد می تواند طاقت فرسا باشد. اما به کار بردن راه حل های کوتاه مدتی که می توانند در حد یک جرقه برایتان ایجاد موفقیت کنند راه درستی نیست. یادتان باشد که هدفتان بلند مدت باشد، و روشتان مشتری مداری.

از سئو در استراتژیتان استفاده کنید

درباره سئو آموزش ببینید و استراتژی های آن را در انتخاب موضوع و انتشار محتوا پیاده کنید. این کار بهترین راه برای افزایش ترافیک در بلند مدت است.

هنگام تحلیل عملکرد یک تبلیغ همه جوانب را در نظر بگیرید

وقتی که یک تبلیغ بد را می بینید، به این فکر کنید که چرا این تبلیغ "بد" یا نامناسب است. در نظر بگیرید که افراد عملا چطور با آن تبلیغ برخورد می کنند؛ مثلا تبلیغات گوگل با جستجو کلمات کلیدی توسط افراد بالا خواهند آمد و همین دلیل هم این تبلیغات متناسب و مربوط به نیاز فرد هستند.
اگر تبلیغتان عملکرد خوبی نداشته لزوما به این معنی نیست که خود تبلیغ خوب نبوده است. برای درک عملکرد تبلبغاتتان به دنبال آن باشید که بفهمید تبلیغاتتان به چه نحوی به افراد می رسند. تنها با در نظر گرفتن همه نکات می توانید به تبلیغتان بهبود ببخشید.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/183/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1+%D8%AA%D8%A8%D9%84%D9%8A%D8%BA%D8%A7%D8%AA+%D8%AF%D9%8A%D8%AC%D9%8A%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%8A/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

یک تاور کرین تا چه میزان بار می تواند بالا ببرد؟

یک تاور کرین معمولی ویژگی های زیر را دارد:

  • ماکسیمم طول محافظت نشده- هشتاد متر یا همان دویست و شصت و پنج فوت. یک تاور کرینمی تواند طولی کلی به اندازه بسیار بیشتر از هشتاد متر/دویست و شصت و پنج فوت داشته باشد و این تنها در صورتی امکان پذیر است که به یک ساختمان در حالی که حول تاور کرین بلند می شود، بسته شده باشد.
  • ماکسیمم عرض- هفتاد متر یا به عبارت دیگر دویست و سی فوت.
  • ماکسیمم توان بالابری- نوزده و هشت دهم تن یا همان هجده تن متریک، سیصد تن متر
  • وزنه های تعادلی- بیست تن (شانزده و سه دهم تن متریک)

باید بدانید که ماکسیمم باری که یک تاور کرین می تواند بالا بکشد هجده تن متریک می باشد (چیزی حدود سی و نه هزار و ششصد و نود پوند)، اما یک تاور کرین نمی تواند وزن بسیار بیشتری را در صورتی که این بار در انتهای جیب قرار داشته باشد بالا ببرد. هر چه بار به دکل نزدیک تر جای گرفته باشد، وزن بیشتری را تاور کرین می تواند به طور ایمن بالا ببرد. رتبه بندی سیصد تن متری به شما این رابطه را به وضوح نشان می دهد. به عنوان مثال، در صورتی که اپراتور بار را به صورت سی متر (صد فوت) با فاصله از دکل قرار دهد، تاور کرین می تواند ماکسیمم باری در حدود ده و یک دهم تن بالا ببرد.

یک تاور کرین از دو سویتچ محدودیتی استفاده می کند تا مطمئن شود که اپراتور تاور کرین را بیش از حد از بار پر نمی کند. این دو شامل موارد ذیل می شوند:

  • سویتچ بار ماکسیمم کشش روی سیم را بررسی می کند و از این که بار حد هجده تن را رد نکرده است اطمینان حاصل می کند.
  • سویتچ لحظه بار از این که اپراتور هنگام خارج شدن بار روی جیب رتبه بندی تن متر تاور کرین را رد نکرده است اطمینان حاصل می کند.

یک بخش داخل واحد کششی وجود دارد که بسیار نقش مهمی را ایفا می کند و آن هم این است که میزان فروریختگی درون جیب را اندازه گیری می کند و زمانی که شرایط اضافه بار ایجاد می شود این را احساس می کند.

خب، حالا به همه این ها می خواهیم به این جا برسیم که قطعا این مشکل بزرگی خواهد بود اگر یکی از این چیزها در یک محل ساخت و ساز زمین می افتاد. بیایید با هم ببینیم که چه چیزی این ساختارهای غول پیکر را به طور صاف و ایستاده نگه می دارد.

حالا وقت پرسش سوال اصلی فرا رسیده است:

چرا تاور کرین ها به زمین نمی افتند و پخش زمین نمی شوند؟

زمانی که یک تاور کرین را می بینیم، شاید با کمی تفکر همه ما به این سوال برسیم. همه چیز در مورد تاور کرین خارق العاده به نظر می رسد! واقعا این چه چیزی است که باعث می شوند این ساختارهای عظیم الجثه روی زمین نیفتند؟ مخصوصا با توجه به این که هیچ گونه کابل محافظتی به هیچ طریق و اصلا و ابدا ندارند!

اولین و یکی از مهم ترین عناصر ثبات یک تاور کرین پد بتنی بسیار بزرگی می باشد که شرکت ساخت و ساز هفته ها پیش از فرا رسیدن تاور کرین آن را می ریزد. این پد بتنی به طور معمول ده متر در ده متر در یک و سه دهم متر (سی فوت در سی فوت در چهار فوت) ابعادش می باشد و وزنی معادل چهارصد هزار پوند (صد و هشتاد و دو هزار کیلوگرم) دارد. این ها ابعاد یک پد بتنی در یک تاور کرین می باشند.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/182/%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%D8%A7+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7+%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%DA%A9%D8%A7%D8%B1+%D9%85%D9%8A+%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

تمام کارهایی که برای زدودن لکه روی لباس انجام می دهیم را عینا می توانیم برای قالیشویی فرش از لکه هم پیاده کنیم و قوانین مربوط به لباس شامل حال فرش هم می شوند. در صورتی که سریعا پس از ایجاد لکه به دادش برسید، شانس بسیار بالاتری در کامل از بین بردن لکه از روی فرش خواهید داشت و همین طور هر چه سریع تر با لکه مقابله کنید، روش هایی که باید آن ها را امتحان کنید بسیار راحت تر خواهند شد و پیچیدگی آن ها بسیار کاهش خواهد یافت.

از بین بردن لکه های تازه ی قهوه

یادتان باشد که همیشه از بیرون لکه قهوه و به سمت قسمت وسط آن لکه را پاک کنید و غیر از این جهت دیگری به دست خود ندهید. لکه های قهوه برای پخش شدن زیاد هنگام قالیشویی معروف هستند و ممکن است این روش جواب دهد. نکته دیگر بسیار مهم هم این است که فرش را تحت هیچ شرایطی نباید بسابید. این کار به الیاف فرش آسیب خواهد زد و حتی در مواردی می تواند بخش هایی از فرش را بیرون بکشد. به جای این کار، از یک حرکت فشاری یا ضربه ای استفاده کنید و فکر سابیدن فرش را از سر خود بیرون کنید.

از یک پارچه تمیز و سفید برای جذب کردن و خشک کردن قهوه تا حد ممکن استفاده کنید. قسمت های تمیز جدید پارجه را روی لکه و درون پارچه فشار دهید تا زمانی که دیگر هیچ قهوه ای به آن انتقال نیابد. مقدار کمی آب سرد به لکه قهوه اعمال کنید. از یک پارچه تمیز جدید استفاده کنید و به خشک کردن کامل مایع ادامه دهید. ممکن است نیاز باشد که شما این روند را حداقل دو بار بسته به نوع قهوه و میزان ریختن آن روی فرش تکرار کنید. هیچ وقت فرش را خیس نکنید و در آب غوطه ور نسازید. شما دارید سعی می کنید که قهوه را خشک کنید اما همزمان هم به کمک رطوبت کم پارچه تان این کار را باید انجام دهید.

برای مرحله نهایی، از قالیشوی لکه بر فرش مورد علاقه تان استفاده کنید. از این که این راهنمایی ها را تک به تک و کامل دنبال می کنید اطمینان حاصل کنید. بیش از حد شوینده را روی فرش اسپری نکنید! این را از آن جهت می گوییم که شوینده می تواند به خورد فرش برود و داخل آن قرار بگیرد و حتی کثیفی بیشتری در طولانی مدت به خود جذب کند. راهنمایی های نوشته شده روی جعبه شوینده را حتما عینا تکرار کنید تا به فرشتان اجازه خشک شدن کامل را بدهید.

از بین بردن لکه های قدیمی قهوه

مراحل قالیشویی لکه های قدیمی قهوه بسیار شبیه به مورد قبلی می باشند، اما حتما آگاه باشید که در این مورد نیاز به تلاش و تکرار بسیار بیشتری وجود دارد. تمامی مراحل بالا برای از بین بردن لکه قهوه را تکرار کنید تا جایی که دیگر پیشرفتی در لکه احساس نکنید.

لکه های قدیمی قهوه ممکن است نیاز به کمک بیشتری برای از بین رفتن کامل داشته باشند. در صورتی که فرش شما پشمی است یا ترکیبی از آن است یا حتی در صورتی که شک دارید فرشتان چه نوعی می باشد، سه لکه صابون ظرف شویی ملایم را امتحان کنید که درون یک لیوان آب ترکیب شده است. این ترکیب را درون فرشتان بزنید و به خشک کردن آن ادامه دهید. در صورتی که می دانید فرشتان پشمی نیست یا هیچ اثری از پشم در آن وجوئ ندارد، می توانید یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با یک لیوان آب ترکیب کنید. این ترکیب را روی قسمتی مخفی از فرشتان امتحان کنید و سه تا پنج دقیقه صبر کنید. با استفاده از یک حوله خیس فرشتان را تمیز کنید و با استفاده از یک حوله خشک فرش خود را شسته و خشک کنید. این کار را با خشک کردن فرشتان به کمک یک حوله خشک و اجازه دادن فرش برای خشک شدن کامل به اتمام برسانید.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/181/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D9%84%DA%A9%D9%87+%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87+%D8%B1%D8%A7+%D8%A7%D8%B2+%D8%B1%D9%88%D9%8A+%D9%81%D8%B1%D8%B4%D9%85+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%DA%A9%D9%86%D9%85%D8%9F/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

فرشهای دیوار تا دیوار مدت طولانی است که محبوب شده اند و برای آن چند دلیل وجود دارد. در کشورهای سردسیر، مفروش کردن به گرم کردن و عایق کردن از آب و هوای بیرون کمک میکند. در خانوارهای دارای فرزند، مفروش کردن کلی از سرخوردن روی کف و پله ها جلوگیری میکند و اگر کودکان در اثر سر خوردن زمین بخورند لایه محافظی به وجود می آورد. مفروش کردن همچنین دارای مزایای آکوستیک است: صدا های داخل خانه را خفه می کند. آخرین نکته اینکه، مفروش کردن می تواند یک عامل مهم در طراحی خانه باشد: نه تنها می تواند رنگ و بافت را به همراه داشته باشد بلکه فضای مطلوب را ایجاد می کند - همچنین می تواند بخش های ناخوشایند یا بخش های آسیب دیده کف را پنهان کند.

تمیز کردن پله های پلاستیکی - آیا واقعا بدون زحمت است؟

چگونگی قالیشویی روی پله ها

خانه های با بیش از یک طبقه که کلا مفروش شده اند معمولا روی پله ها نیز دارای قالی هستند. در حالی که این کار می تواند باعث زیبا دیده شدن پله ها شود، و همچنین از لغزش در پله ها جلوگیری کند، قالی کشیدن روی پله ها مشکلاتی نیز ایجاد می کند. پله های معمولی برای تمیز کردن به اندازه کافی دشوارهستند ، پس چگونه باید پله های دارای فرش را قالیشویی کرد؟ به نطر میرسد، آنقدر که فکر می کنید سخت نیست. اگر شما همیشه از خودتان پرسیده اید که چگونه پله های فرش دار را بخار شویی کنید، چگونه لکه هارا از رو یفرش های چسبیده به پله ها پاک کنید، چگونگی تمیز کردن پرده های فرش هنگامیکه فرش به پله هایی که می شود و غیره – بهتر است نکات زیر را بخوانید.

راه هایی برای تمیز کردن پله های مفروش

در اینجا چند راه برای قالیشویی پله های داری فرش معرفی میشوند. همانطور که مخواهید دید ، بعضی از از روش ها برای قالیشویی سریع روزانه توصیه می شوند، در حالی که بقیه به موقعیت هایی اشاره می کنند که در آن پله ها باید کاملا تمیز شوند. به طور کلی توصیه می شود از ترکیبی از روش های زیر برای نتایج مطلوب استفاده کنید.

آماده اید که فرش های خود را براق و درخشان کنید؟

از یک جارو دستی / برس برای از بین بردن گرد و غبار و آشغال استفاده کنید - ما همه می دانیم که پله ها معمولا به یکباره کثیف نمی شود؛ در طول زمان گرد و غبار و لکه ها انباشته می شوند تا فرشی که زمانی دارای رنگ روشن و الیاف قوی بودبه تکه پارچه ای رنگ و رو رفته تبدیل شود. یک ترفند ساده که به جلوگیری از بیشتر آن کمک می کند تمیز کردن پله ها با استفاده از یک جارو سفت و برس یه طور مرتب است. برای رسیدن به حداکثر اثر، پله ها را از بالا به پایین جارو کنید یا برس بکشید، به طوری که تمام گرد و غبار و ذرات ریز در پایین جمع شوند و شما بتوانید آنهارا با خاک انداز جمع کنید..

لکه ها را تک تک با استفاده از شامپو فرش و پارچه تمیز کنید – اگرمیخواهید بدانید که چگونه باید فرش لکه دار را به صورت دستی پاک کنید، یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد. شامپو فرشی خوب تهیه کرده و با آب مخلوط کنید. سپس از یک برس استفاده کنید تا مخلوط را به لکه بمالید و آن را به شدت بسابید. در این مرحله از پارچه یا حوله استفاده کنید تا آب و شامپو را پاک کنید. پس از خشک شدن، لکه ها از بین می روند.
برای تمیز کردن کامل از جاروبرقی استفاده کنید - تمیز کردن فرش به طور منظم و ملایم بسیار عالی است، اما گاه به گاه نیز لازم است آن را کاملا تمیز کنید. در این موارد بهتر است از یک جارو برقی استفاده کنید. موثر ترین جاروبرقی برای پله های مفروش، یک جاروبرقی سبک وزن (که دارای سیم طولانی است) یا یکجارو برقی که توسط باتری کار می کند است؛ شما می توانید آن را به راحتی حرکت دهید و در معرض خطر سقوط جارو (یا سقوط شما) نباشید. ابتدا از یک برس برای تمیزکاری قوی استفاده کنید، سپس از یک شلنگ استفاده کنید تا تمام گرد و غبار (و همچنین قارچ، باکتری، حشرات کوچک و غیره) را که عمیقا درون بافت ها قرار دارند به داخل بکشد.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/180/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87+%D8%AA%D9%85%D9%8A%D8%B2+%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D8%AF%D8%B1+%D9%BE%D9%84%D9%87+%D9%87%D8%A7/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم ترین مسائل افراد دارای فرزند خردسال پاک کردن انواع ردهای وسایل نقاشی از روی فرش می باشد. بلد بودن این که چگونه فرش خود را در این موارد قالیشویی کنیم از آن جا که این حادثه ها در خانه ای که کودک در آن زندگی می کند زیاد اتفاق می افتند، بسیار مفید است. پس بیایید با هم به بررسی روش قالیشویی یکی از این موارد بپردازیم.

چگونه فرش را از مداد شعمی پاک کنیم؟

لکه های مداد شمی در فرش یکی دیگر از حقایق تلخی هستند که در صورتی که بچه دارید با آن مواجه هستید. البته اصلا نگران نباشید، چون روش های مختلفی وجود دارند که به کمک آن ها می توانید تلاش کنید و مداد شعمی را از روی فرشتان پاک کنید. اولین روش از یک محلول ساده مایع ظرف شویی برای قالیشویی فرشتان استفاده می کند. گزینه دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که از یک اتو برای انتقال مداد شعمی از فرش به یک حوله تمیز استفاده کنید. در صورتی که این لکه نسبتا سرسخت بود، یک محلول قالیشویی که می توانید در هر مغازه ای آن را پیدا کنید ممکن است مفیدتر واقع شود و لکه را به راحتی از بین ببرد.

استفاده از صابون مایع ظرف شویی

مداد شعمی اضافی را با استفاده از یک چاقوی کند جدا کنید.

با استفاده از یک چاقوی کره به عنوان مثال می توانید این کار را انجام دهید. در صورتی که مداد شعمی نرم است (و به راحتی جدا نمی شود)، پس در این صورت یک قطعه یخ را در یک کیسه فریزر بپیچید و آن را در نزدیکی مداد شعمی نگه دارید. این یخ مداد شعمی را سفت کرده و جدا کردن و پاک کردن را برای شما آسان می سازد. از یک جارو برقی برای تمیز کردن قطعات مداد شعمی ای که از روی فرش جدا کرده اید استفاده کنید.

صابون مایع ظرف شویی را با آب ترکیب کنید.

یک چهارم قاشق چایخوری مایع ظرفشویی ملایم را با یک لیوان آب داغ ترکیب کنید. از یک قاشق برای هم زدن مواد با هم تا زمانی که خوب ترکیب شده اند استفاده کنید.

این محلول را روی یک قسمت کوچک امتحان کنید.

برای قالیشویی، ابتدا این محلول را به یک نقطه کور و کوچک و دور از دید اعمال کنید. به محلول حداقل به مدت یک دقیقه اجازه استراحت روی فرش را بدهید. از یک پارچه تمیز و خیس برای پاک کردن ناحیه استفاده کنید. دنبال هر نوع نشانه از رنگ و رو رفتگی یا لکه بگردید. در صورتی که قسمتی را کم رنگ یا دارای لکه یافتید، سپس از روش دیگری استفاده کنید.

همیشه تمامی محصولات و روش ها را روی ناحیه کوچکتری از فرش پیش از اعمال آن به ناحیه اصلی امتحان کنید.

محلول را به لکه بزنید.

این کار را با ریختن محلول روی ناحیه مورد نظر تا زمانی که کل ناحیه تحت پوشش قرار گرفته انجام دهید. به محلول حداقل به مدت پنج دقیقه اجازه استراحت دهید. زمانی که محلول کاملا در فرش نشست، شروع به خشک کردن آن با یک پارچه یا دستمال تمیز و خشک کنید. آن قدر آن را خشک کنید تا مداد شعمی کاملا از بین برود.

لکه را نسابید و آن را محکم خشک نکنید.

این کار می تواند باعث شود رنگ عمیق تر از قبل وارد فرشتان فرو برود و از بین بردن و جداسازیش سخت تر شود. این کار همچنین می تواند الیاف فرشتان را از بین ببرد.

ناحیه را با آب بشویید.

زمانی که لکه کامل مداد شعمی جدا شد، ناحیه مورد نظر را با یک پارچه تمیز خشک کنید. تا زمانی که محلول از فرش جدا شود این کار را تکرار کنید. سپس، این ناحیه را با یک پارچه کاملا خشک در ناحیه مورد نظر خشک کنید. ناحیه را زمانی که این نقطه کاملا خشک شد جاروبرقی بکشید تا سطح فرش به حالت قبلی خود برگردد.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/179/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA+%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A/

  • کیانا وکیلی
  • ۰
  • ۰

چگونه پایان نامه خود را انجام دهیم؟

قابلیت انجام پایان نامه قوی مهارتی ضروری است که بین دانشجویان تمایز ایجاد می کند. نگارش در کل مهارتی است که در تمامی مراحل تحصیلی شما، از کارهای کلاسی گرفته تا کاری مثل انجام پایان نامه به شما کمک خواهد کرد. کمکی که این مهارت به شما می تواند بکند این است که در صورتی که هدفتان داشتن شغلی در حوزه آموزشی و تحصیلی باشد، یا هر نوع حوزه دیگری که مربوط به نوشتن آنالیزی باشد، بسیار در آن زمان برایتان مفید واقع خواهد شد. برای نگارش مطالب مناسب و انجام پایان نامه ای قابل قبول و موفق، باید تمامی دستورات و توصیه ها و آموزش های مسئول پروژه تان را جدی بگیرید. پیش از شروع نوشتن، موضوع خود را با استفاده از منابع خوب و مورد اعتماد تحقیق کنید. مطالب خود را به وضوح طبقه بندی کنید و از بحث هایی که ایجاد می کنید با مثال ها و شواهد قوی دفاع کنید. زمانی که در هر قسمت چرک نویس خود را آماده ساختید، با کمک چک کردن مطالب به طور کامل و انجام هر گونه تغییرات ضروری ای از این که بهترین کار ممکن را دارید ارائه می کنید اطمینان حاصل کنید.

دنبال کردن دستورات و آموزش ها برای انجام پایان نامه

دستورات را با دقت بخوانید. پیش از این که کار روی پایان نامه تان را شروع کنید، بسیار ضروری است که بدانید چه کاری باید انجام دهید و موضوعتان را باید به چه سمت هدایت کنید و در صورتی که قوانین خاصی را باید دنبال کنید، در مورد آن بیاموزید. کار خود را با دقت مرور کنید و متوجه شوید که چه کار باید انجام دهید. به عنوان مثال:

  • آیا پایان نامه تان دارد به سوال یا سوالات خاصی جواب می دهد؟
  • آیا پایان نامه تان قرار است بررسی نقدی از یک منبع را ارائه کند؟
  • آیا در کار خود می خواهید دو ایده، واقعه یا کارهای ادبی یا هنری را می خواهید مقایسه کنید یا خیر؟

نکاتی برای چاپ مقاله

اثبات کردن مقاله تان

شواهد و اطلاعات را پیش از چاپ مقاله تان حتما چک کنید. چه مشغول نوشتن حرفه ای مقاله ای خبری باشید و چه در حال نوشتن مقاله ای برای تکلیف مدرسه تان، این مقاله تا زمانی که تمامی شواهد و مطالب و اطلاعات را دقیق چک نکرده باشید کامل نخواهد شد. داشتن نکات و اطلاعات غلط سریعا مقاله شما را فاقد ارزش خواهد کرد و ممکن است باعث شود شما دیگر به شما نشود به چشم یک نویسنده نگاه کرد.

  • حتما تمامی اطلاعات چاپ مقاله خبری خود را پیش از تثبیت بارها مرور و چک کنید. این کار شامل تمامی نام ها، تواریخ، اطلاعات تماس یا آدرس ها می شود. نوشتتن دقیق یکی از بهترین راه ها برای تثبیت خودتان به عنوان یک نویسنده مقالات خبری حرفه ای می باشد.
  • حتما چارچوب چاپ مقاله خود را رعایت کنید و در مدل و طرز نگارش خود منسجم عمل کنید. طرز نگارش شما می تواند انواع مختلفی داشته باشد به خصوص این که شما در حال نوشتن یک مقاله خبری هستید.
  • در صورتی که چاپ مقاله خبری شما برای منتقل ساختن شواهد مستقیم است، و نه نظرات شخصی نویسنده، از این که تمامی مطالب را بی جهت و بدون موضع گیری نوشته اید اطمینان حاصل کنید. از هر گونه طرز بیانی که زیادی مثبت یا منفی هستند و جملاتی که می توانند دفاع یا انتقاد تلقی شوند بپرهیزید.
  • در صورتی که چاپ مقاله شما قرار است بیشتر در حالت تفسیری نگارش شود پس حتما توضیحات کامل و دقیقی از داستان کلی تر و اصلی ترتان باید ارائه کنید و این نکته را فراموش نکنید که باید حتما دیدگاه های مختلفی را در آن شامل سازید.

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/178/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA+%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85+%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+%D9%88+%DA%86%D8%A7%D9%BE+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87+(+%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA+%D8%AF%D9%88%D9%85+)/

  • کیانا وکیلی