مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

ظرفیت بالا بردن تاور کرین بسته به عوامل مختلفی می باشد.

محدودیت بلند کردن وزن از پایه تاور کرین شروع می شود. همه و هر بخشی از تاور کرین ظرفیت بالا بردن بار تاور کرین را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

برای یک تاور کرین معمولی طول ماکسیمم پشتیبانی نشده- دویست و شصت و پنج فوت (هشتاد متر)، حداکثر کشش- دویست و سی فوت (هفتاد متر)، حداکثر توان بالابری- هجده تن متریک (نوزده و هشت دهم تن)، سیصد تن متر. وزنه های تعادلی- شانزده و سه دهم تن متریک (بیست تن) می باشد.

در صورتی که طول تاور کرین بیش از دویست و شصت و پنج فوت می باشد، حتما حمایت قوی به نوعی مورد نیاز است. این ممکن است برخی سیم های فولادی باشند که از تیرک تاور کرین به قسمت های مختلف ساختمان ثابت شده اند. وزن ماکسیممی که یک تاور کرین می تواند آن را بلند کند هجده تن متریک می باشد.

هر چند که میزان وزنی که باید بالا برود با افزایش فاصله از مرکز تاور کرین کاهش می یابد و این وضع ادامه می یابد. پس همیشه بهتر است بارها را بالا ببریم و این کار را در حالتی انجام دهیم که در نزدیک ترین حالت خود به مرکز باشند.

عامل سیصد تن متر دز فهم محدودیت بار کارآمد است. این لجظه قرار داشتن بار در بالای مرکز تاور کرین می باشد. پس
لحظه= بار* فاصله

یک محدوده سیصد تن متری می تواند به صورت باری تعبیر شود که ده تن وزن دارد و با فاصله سی متر از مرکز تاور کرین بالا برده شده است. پس لحظه حدود مرکز تاور کرین به این صورت خواهد بود:

10 تن* 30 متر= 300 تن متر

هشدارهایی برای استفاده از تاور کرین با توجه به بار در حال بالابری

کلید محدوده بار ماکسیمم

این کلید به همراه تجهیزات دیگرش فشار کابل را اندازه گیری می کند و در نتیجه به محدوده بار ماکسیمم اجازه نمی دهد میزان هجده تن را رد کند و پس از این موتور را نقل مکان داده و هشدارها و زنگ های صوتی و تصویری ایجاد می کند.

کلید محدوده لحظه بار

این کلید محدوده به همراه لوازم جانبیش رتبه گیری لحظه-بار (تن متر) را بررسی می کند و تضمین می کند که این رتبه بندی فراتر از محدوده قید شده نرود و این عدد زمانی است که موتور کشش و موتورهای متقاطع با زنگ خطرها و هشدار های صوتی و تصویری متوقف می شوند.

به طور کلی هر تاور کرینی ظرفیت بار ایمن خود را دارد پس طبق ظرفیت بار ایمن شما قادر خواهید بود تشخیص دهید که آیا تاور کرین برای حمل بار ایمن هست یا لزوما و نتیجتا خیر و پیش از بالا بردن بار باید محدوده ای برای بالا رفتن بار تعیین شود و تمامی مدارک سوم شخص تاور کرین باید تعیین شوند و این لزوما برای اثبات مناسب بودن تاور کرین معتبر است. پیش از بالا بردن بار یک بازرس باید به همراه دو ریگر در مکان قرار بگیرد و این بسته به استاندارد می باشد و دنده های بالابری ای را که بازرسی شده و در پروسه بازرسی قابل تایید دنبال شده و پیروی شده را تضمین کند و این تنها با کمک یک لیست امکان پذیر است. این فرد باید این را تضمین کند که اپراتور تاور کرین به اندازه کافی برای انجام این کار مناسب است و تنها راه فهم این موضوع چک کردن گواهی نامه یا تصدیق وی می باشد. در نهایت باید تمامی قوانین و استانداردهای بالا بردن طبق ملزومات قراردادی باشند و با آن تطابق داشتته باشند و تمام کارها با رعایت قوانین پروژه یا کشور مربوطه انجام شوند.

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/152/%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7+%DA%86%D9%87+%D9%85%D9%8A%D8%B2%D8%A7%D9%86+%D8%A8%D8%A7%D8%B1+%D9%85%D9%8A+%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF+%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF+%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF+%D9%88+%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%8A+%DA%A9%D9%87+%D8%A8/

  • ۹۸/۰۱/۳۰
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی