مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

تمام کارهایی که برای زدودن لکه روی لباس انجام می دهیم را عینا می توانیم برای قالیشویی فرش از لکه هم پیاده کنیم و قوانین مربوط به لباس شامل حال فرش هم می شوند. در صورتی که سریعا پس از ایجاد لکه به دادش برسید، شانس بسیار بالاتری در کامل از بین بردن لکه از روی فرش خواهید داشت و همین طور هر چه سریع تر با لکه مقابله کنید، روش هایی که باید آن ها را امتحان کنید بسیار راحت تر خواهند شد و پیچیدگی آن ها بسیار کاهش خواهد یافت.

از بین بردن لکه های تازه ی قهوه

یادتان باشد که همیشه از بیرون لکه قهوه و به سمت قسمت وسط آن لکه را پاک کنید و غیر از این جهت دیگری به دست خود ندهید. لکه های قهوه برای پخش شدن زیاد هنگام قالیشویی معروف هستند و ممکن است این روش جواب دهد. نکته دیگر بسیار مهم هم این است که فرش را تحت هیچ شرایطی نباید بسابید. این کار به الیاف فرش آسیب خواهد زد و حتی در مواردی می تواند بخش هایی از فرش را بیرون بکشد. به جای این کار، از یک حرکت فشاری یا ضربه ای استفاده کنید و فکر سابیدن فرش را از سر خود بیرون کنید.

از یک پارچه تمیز و سفید برای جذب کردن و خشک کردن قهوه تا حد ممکن استفاده کنید. قسمت های تمیز جدید پارجه را روی لکه و درون پارچه فشار دهید تا زمانی که دیگر هیچ قهوه ای به آن انتقال نیابد. مقدار کمی آب سرد به لکه قهوه اعمال کنید. از یک پارچه تمیز جدید استفاده کنید و به خشک کردن کامل مایع ادامه دهید. ممکن است نیاز باشد که شما این روند را حداقل دو بار بسته به نوع قهوه و میزان ریختن آن روی فرش تکرار کنید. هیچ وقت فرش را خیس نکنید و در آب غوطه ور نسازید. شما دارید سعی می کنید که قهوه را خشک کنید اما همزمان هم به کمک رطوبت کم پارچه تان این کار را باید انجام دهید.

برای مرحله نهایی، از قالیشوی لکه بر فرش مورد علاقه تان استفاده کنید. از این که این راهنمایی ها را تک به تک و کامل دنبال می کنید اطمینان حاصل کنید. بیش از حد شوینده را روی فرش اسپری نکنید! این را از آن جهت می گوییم که شوینده می تواند به خورد فرش برود و داخل آن قرار بگیرد و حتی کثیفی بیشتری در طولانی مدت به خود جذب کند. راهنمایی های نوشته شده روی جعبه شوینده را حتما عینا تکرار کنید تا به فرشتان اجازه خشک شدن کامل را بدهید.

از بین بردن لکه های قدیمی قهوه

مراحل قالیشویی لکه های قدیمی قهوه بسیار شبیه به مورد قبلی می باشند، اما حتما آگاه باشید که در این مورد نیاز به تلاش و تکرار بسیار بیشتری وجود دارد. تمامی مراحل بالا برای از بین بردن لکه قهوه را تکرار کنید تا جایی که دیگر پیشرفتی در لکه احساس نکنید.

لکه های قدیمی قهوه ممکن است نیاز به کمک بیشتری برای از بین رفتن کامل داشته باشند. در صورتی که فرش شما پشمی است یا ترکیبی از آن است یا حتی در صورتی که شک دارید فرشتان چه نوعی می باشد، سه لکه صابون ظرف شویی ملایم را امتحان کنید که درون یک لیوان آب ترکیب شده است. این ترکیب را درون فرشتان بزنید و به خشک کردن آن ادامه دهید. در صورتی که می دانید فرشتان پشمی نیست یا هیچ اثری از پشم در آن وجوئ ندارد، می توانید یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با یک لیوان آب ترکیب کنید. این ترکیب را روی قسمتی مخفی از فرشتان امتحان کنید و سه تا پنج دقیقه صبر کنید. با استفاده از یک حوله خیس فرشتان را تمیز کنید و با استفاده از یک حوله خشک فرش خود را شسته و خشک کنید. این کار را با خشک کردن فرشتان به کمک یک حوله خشک و اجازه دادن فرش برای خشک شدن کامل به اتمام برسانید.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/181/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D9%84%DA%A9%D9%87+%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87+%D8%B1%D8%A7+%D8%A7%D8%B2+%D8%B1%D9%88%D9%8A+%D9%81%D8%B1%D8%B4%D9%85+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%DA%A9%D9%86%D9%85%D8%9F/

  • ۹۸/۰۲/۲۶
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی