مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

اگر تا به حال روش کارکرد تاور کرین ها را زیر سوال برده اید، این مقاله خیلی به دردتان خواهد خورد. در این مقاله جواب تمامی سوالاتی که ممکن است تا به حال به ذهنتان در این مورد رسیده باشد را به علاوه بسیاری مطالب بیشتر خواهید یافت!

یک تاور کرین توانایی جا به جایی چه مقدار بار را دارد؟

یک تاور کرین معمولی به طور متوسط ویژگی های ذیل را دارد:

حداکثر طول بدون پشتیبانی :

265 فوت (80 متر) – جرثقیل می تواند در صورت وصل بودنش به ساختمان در صورت اقزایش طول ساختمان حول جرثقیل مجموع طولی بسیار بیشتر از 80 متر داشته باشد.

حداکثر کشش :

230 فوت (70 متر)

حداکثر قدرت جا به جایی :

19.8 تن (18 تن متریک)، 300 تن متر(متریک تن= تن)

وزنه تعادل :

20 تن (16.3 تن متریک)

حداکثر باری که تاور کرین می تواند حمل کند 18 تن متریک می باشد (39 هزار و 690 پوند)، ولی تاور کرین نمی تواند این حجم بار را در صورتی که بار روی انتهای جیب قرار گرفته باشد جا به جا کند. هر چه بار جایگاهی نزدیک تر به دکل داشته باشد، تاور کرین بار بیشتری را به صورت امن می تواند جا به جا کند. درجه گذاری 300 تن متری می تواند شما را از این رابطه مطلع سازد. برای مثال، اگر راننده تاور کرین بار را 30 متر (100 فوت) با فاصله از دکل قرار دهد، در این صورت تاور کرین می تواند حدودا باری به وزن حداکثر 10.1 تن را حمل کند.

تاور کرین از دو کلید محدود کننده برای اطمینان از عدم اضافه بار تاور کرین توسط راننده استفاده می کند:

  • کلید حداکثر بار کشش روی کابل را مورد بررسی قرار می دهد و از وزن بار کمتر از 18 تن اطمینان حاصل می کند
  • کلید لحظه ای بار از این موضوع اطمینان حاصل می کند که راننده در حال جا به جایی بار روی جیب از حد مورد نظر بر حسب تن متریک بیشتر استفاده نکرده است. نصب سرده در واحد انفجاری می تواند میزان سقوط درون جیب را اندازه گیری و در صورت رخ دادن شرایط اضافه باری این موقعیت را حس کند .

 

حال، مشکل بزرگی به نظر می رسد اگر در یک مکان ساخت و ساز چیزی روی جیب بیفتد. یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که چه چیزی این ساختارهای غول آسا را ثابت و صاف نگه می دارد و سوال دوم این است که چطور ممکن است این ساختار زمین نیفتد؟

 

چرا این ها زمین نمی افتند؟

 

به یک تاور کرین بلند بنگرید. کل داستان به نظر خارق العاده می آید. چطور و چگونه ممکن است این ساختارها سقوط نکنند؟ مخصوصا در شرایطی که دارند که در آن ها هیچ گونه سیم پشتیبانی یافت نمی شود؟
اولین عنصر ایجاد ثبات در یک تاور کرین پد بتنی بزرگی است که شرکت ساخت و ساز هفته ها قبل از رسیدن تاور کرین آن را آماده سازی می کند. این پد معمولا طول 30 فوت (10 متر)، عرض 30 فوت و ارتفاعی به اندازه 4 فوت (1.3 متر) دارد و وزنش 400 هزار پوند یا به بیان دیگر 182 کیلوگرم می باشد. این ها اندازه گیری های پد برای جرثقیل هستند. پیچ لنگرهای بزرگی که در اعماق این پد استفاده می شوند از پایگاه جرثقیل حفاظت می کند.
لزوما این جرثقیل ها برای اطمینان از ثباتشان باید به زمین وصل شوند. اتفاق دیگری نیز که در جرثقیل رخ می دهد رشد کردن آن است.
تمامی جرثقیل ها از اقسام مشترکی برخوردارند و شامل این موارد می شوند:

  • پایگاه که به یک پد بتنی بزرگ نصب شده و از جرثقیل حفاظت می کند.
  • دکل (یا برج) که پایگاه به آن متصل است.
  • واحد انفجاری، دنده و موتور که به جرثقیل قابلیت چرخش را می دهند.

 

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/14/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA+%DA%A9%D9%84%D9%8A+%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D9%8A%D9%86+%D9%87%D8%A7/

  • ۹۷/۰۷/۲۰
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی