مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

مثل خیلی از مردم، صبحانه من تقریبا فاقد پروتئین است. پس از این که درباره اهمیت مصرف میزان مناسب پروتئین در هر وعده آموختم، سعی کردم که دنبال روش هایی بگردم که از طریق آن ها بتوانم مصرف پروتئینم را در وعده صبحانه افزایش دهم. تخم مرغ و گوشت منابع عالی پروتئین هستند، اما هیچ کس نمی خواهد در طول هفته برای وعده صبحانه آن قدر وقت برای آشپزی بگذارد. مکمل های قطعه ای و کیک های پروتئین ابتدا ایده مناسبی به نظر می رسیدند، اما اینجور مکمل بدنسازی شکر زیادی دارند و در کل برایم دلنشین نیستند. برای همین هم به سراغ اسموتی ها و شیک های پروتئین رفتم، اما مصرف آن همه مایعجات سر صبح، به علاوه قهوه ام، باعث شد که معده ام حس چندان مطلوبی نداشته باشد.

پس از این ها بود که به نظرم رسید که منطقی است که پودر مکمل پروتئین داخل قهوه ام حل کنم تا مطمئن شوم صبحانه ام به اندازه کافی حاوی پروتئین است. یک روز صبح، یک اسکوپ پودر مکملپروتئین را داخل قهوه داغم ریختم و هم زدم. قهوه داغ باعث شد که پروتئین گلوله گلوله بشود و به هیچ وجه داخل قهوه حل نشود. این شد که مصمم شدم راهی برای درست کردن قهوه پروتئین دار پیدا کنم.

در اینجا به روش های خواهم پرداخت که از طریق آن ها میتوانید به قهوه یا سایر مایعات داغ پودر مکملپروتئین اضافه کنید:

هم زدن

اگر به جای یک جا ریختن یک اسکوپ پر ذره ذره داخل قهوه پودر مکمل بدنسازی را اضافه کنید و قهوه را مدام هم بزنید، بیشتر پودر حل خواهد شد. با این روش در نهایت فقط چند گلوله پودر در قهوه ام باقی ماند که آن ها نیز با فشار پشت قاشق حل شدند.

مخلوط کردن

قهوه تان را داخل مخلوط کن بریزید و پس از روشن کردن مخلوط کن پودر مکمل پروتئینتان را اضافه کنید. قهوه من تقریبا یک چهارم مخلوط کن را پر کرده بود و من پلاستیک سر مخلوز کن را برداشتم تا بخار قهوه بتواند خارج شود. نتیجه کارم قهوه ای فوم دار و شبیه کاپوچینو بود. زمان کل مخلوط کردن: 8 تا 10 ثانیه. نکته: مایعات داغ می توانند برای مخلوط کن ها سر بسته خطرناک باشند، چرا که بخار از آن ها نمی تواند خارج شود و تا به حال نیز گزارش شده که مخلوط کن به خاطر مایعات داغ بترکد و به افراد آسیب بزند.

استفاده از همزن برقی

قهوه را در ظرفی بریزید و همزن برقی را روشن کنید. پودر مکمل پروتئین را پس از آن که قهوه به تنهایی هم خورد اضافه کنید تا قهوه تان فوم دار بشود.

پودر مکمل پروتئین را به کریمر یا شیر اضافه کنید

اگر از شیر یا کریمر استفاده می کنید این روش برایتان مناسب است: ابتدا پودر مکمل پروتئین را در شیر یا کریمر حل کنید و سپس آن را به قهوه اضافه کنید. البته که می توانید کریمر یا شیرتان را از همان اول به قهوه اضافه کنید و سپس طبق روش های قبلی پودر مکمل بدنسازی را اضافه کنید.

پودر مکمل پروتئین را به قهوه سرد اضافه کنید

پودر مکمل پروتئین به راحتی با قهوه سرد ترکیب می شود و از این طریق می توانید آیس کافی درست کنید. همینطور می توانید قهوه سردتان را دوباره در ماکروویو گرم کنید.

یادتان باشد که تکان دادن قهوه داغ و پودر مکمل پروتئین در یک محفظ بسته اصلا روش مناسبی نیست و می تواند خطرناک نیز باشد. ریختن قهوه داغ روی پودر مکمل بدنسازی نیز روش خوبی نیست و فقط باعث می شود که کل پودر مکمل بدنسازی تان گلوله شود و به ته لیوانتان بچسبد.

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/168/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1+%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87+%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A6%D9%8A%D9%86+%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA+%DA%A9%D9%86%D9%8A%D9%85%D8%9F/

  • ۹۸/۰۲/۱۲
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی