مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

با این که ممکن است خیلی برای تمیز بودن تلاش کنید، اما باز هم نمی توانید جلو اتفاقات تصادفی و ریخته شدن مواد غذایی روی فرشتان را بگیرید. در این مقاله ما به نکاتی خواهیم پرداخت که به شما کمک خواهند کرد در مواقعی که قربانی این دسته از اتفاقات می شوید حرفه ای تر عمل کنید!

1) فرش را نسابید

با مقداری محلول قالیشویی و یک پارچه تمیز به آرامی روی لکه ایجاد شده روی فرشتان ضربه بزنید و آن را اصلا نسابید. بهترین کار این است که پارچه را مدتی روی لکه قرار دهید تا کثیفی ها به خوردش بروند. سابیدن لکه باعث می شود که ذرات کثیفی بیشتر در فرش پخش بشوند و این اتفاق باعث تخریب الیاف فرش خواهد شد. همینطور، در هنگام تمیز کردن لکه از قسمت بیرون آن به سمت مرکزش حرکت کنید وگرنه لکه بیشتر پخش خواهد شد.

2) روند استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین می تواند به پاک کردن لکه ها کمک کند؛ البته به شرطی که درست از آن استفاده کنید.
ناحیه را با پارچه ای خیس که رویش جوش شیرین زده اید بپوشانید. اگر این کار جواب نداد، مقداری مساوی از آب و سرکه را ترکیب کنید و روی لکه اسپری کنید. بگذارید محلول 10 الی 15 دقیقه در فرشتان بماند. سپس با اسفنجی تمیز لکه و محلول را از فرش جدا کنید.
وقتی که لکه پاک شد، محل آن را با آب گرم آبکشی کنید. سپس قسمت های خیس فرش را با چند لایه حوله سفید بپوشانید و چیزی سنگین روی حوله های بگذارید. حوله ها خیسی فرش را جذب خواهند کرد.

3) از فوم شیو استفاده کنید

بهترین ماده برای قالیشویی فوم شیو معمولی است که احتمالا در دستشویی یا حمامتان دارید. فوم شیو تقریبا هر لکه ای را از بین خواهد برد. آن را مستقیم به لکه بزنید و بگذارید 30 دقیقه بماند. پس از این که به خورد فرش رفت، محل را با پارچه خشک سفید بپوشانید. سپس با محلول سرکه و آب ناحیه را اسپری کنید و بعد به شکل گفته شده در قسمت قبلی آبکشی کنید.

4) آدامس را با یخ جدا کنید

فرض کنید که آدامسی کاملا در الیاف فرشتان فرو رفته و حتی کمی هم پخش شده. برای بیرون آوردن این آدامس چندش آور، به سراغ فریزر بروید و چند تکه یخ در بیاورید. یخ را داخل کیسه ای بگذارید و 30 ثانیه روی آدامس قرار دهید. این کار را آنقدر تکرار کنید که آدامس حالت یخ زده به خود بگیرد. سپس با یک قاشق آن را از الیاف فرش جدا کنید.

5) از مایع ظرفشویی برای لکه های چرب استفاده کنید

بهترین روش برای پاک کردن چربی های سرسخت از فرش استفاده از چند قطره مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی را با یک پیمانه آب در بطری اسپری ترکیب کنید و سپس به لکه اسپری کنید. سپس آن را با پارچه ای بپوشانید. مایع ظرفشویی همانطور که چربی را از ظرف هایتان پاک می کند، لکه چربی فرش را نیز پاک خواهد کرد. ممکن است که برای گرفتن نتیجه مطلوب لازم باشد چندین بار این روند را تکرار کنید.

6) پارافین را گرم کنید

ممکن است چند قطره پارافین از شمعی در حال آب شدن روی فرشتان ریخته باشد. پارافین پس از ریخته شدن روی فرشتان به سرعت سرد و خشک می شود. توصیه می کنیم که برای پاک کردن آن گرمش کنید. پارچه ای سفید روی اتویتان بکشید و سپس اتوی گرم شده را روی فرشتان قرار دهید تا پارافین گرم شود. در نهایت، با یک کارد کره خوری پارافین را جدا کنید.
پس از تمام شدن این کار یک حوله کاغذی روی همان نقطه قرار دهید و این بار حوله کاغذی را اتو بزنید. این کار باعث میشود که هر چه از ذرات پارافین در فرشتان باقی مانده جذب حوله کاغذی بشود.
ادامه دارد...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/134/10+%D8%B1%D8%A7%D8%B2+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87+%D8%A7%D9%8A/

  • ۹۸/۰۱/۰۸
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی