مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

چاپ مقاله

از عبارات رابط استفاده کنید.
هر ایده مستقل را با استفاده از رابط مناسب به ایده بعدی ربط دهید تا چاپ مقاله تان به صورت یک قطعه منسجم به نظر بیاید. هر پاراگراف جدید را با رابطی شروع کنید که آن را به پاراگراف قبلی ربط می دهد.
به عنوان مثال، از کلمات و عباراتی مثل "هر چند،..." "نکته مهم دیگر این است که،..." یا "حتما باید به خاطر داشته باشید که..."
به مدل، ساختار و لحن دقت کنید.
قطعا شما می خواهید متنی بنویسید که مدل، ساختار و لحنش برای نوع مقاله ای که می نویسید منطقی به نظر برسد. مخاطب خود را ارزیابی کنید تا تشخیص دهید بهترین روشی که باید به کمک آن اطلاعاتتان را به آن ها ارائه کنید کدام است.
به عنوان مثال، مقاله ای که متعلق به روزنامه است نیاز به ارائه اطلاعاتی دارد که در قالب روایت و به ترتیب باشد. این مقاله باید با زبانی ملموس و مستقیم نوشته شود. یک چاپ مقاله تحصیلی قطعا با زبان رسمی تری باید نوشته شود. مقاله هایی که می گویند چگونه کاری را انجام دهیم و مربوط به مسائل روزمره هستند قطعا زبانی ساده تر و غیر رسمی تری دارند.
زمانی که مقاله خود را می نویسید از یک جمله قوی و "گیر انداز" در ابتدای هر پاراگراف استفاده کنید تا خواننده خود را جلو ببرید. همچنین، طول جملات خود را تغییر بدهید و هم جملات کوتاه داشته باشید و هم بلند. اگر احساس می کنید تعداد کلمات تمامی جمله هایتان یکسانند، احتمالا خواننده شما با آن به صورت لالایی رفتار می کند و ریتم یکنواختتان او را به خواب فرو می برد. از طرف دیگر، جملاتی که به طور مداوم قطعه قطعه و کوتاه هستند ممکن است به خواننده تان این حس را بدهند که دارید تقلیدی تبلیغاتی می نویسید و پشت چاپ مقاله تان فکر زیادی نیست.

انجام پایان نامه

پاراگراف هایمان در انجام پایان نامه باید به چه صورت باشند؟
هر نوع نوشته تحصیلی (که شامل انجام پایان نامه هم می شود) توسط پاراگراف ساخته می شود. تعداد، طول و ترتیب پاراگراف های شما بستگی به چیزی دارد که درباره اش می نویسید- اما هر پاراگراف باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
یکپارچه: تمامی جملات باید به یک نکته یا ایده مرکزی ربط پیدا کنند.
منسجم: جملات باید به صورت منطقی طبقه بندی شده باشند و به وضوح به هم ربط پیدا کنند.
مرتبط: پاراگراف باید از خط فکر اصلی و هدف انجام پایان نامه حمایت کند.
اول- هدف پاراگراف را تشخیص دهید.
دوم- نشان دهید چرا این پاراگراف به قسمت های دیگر مربوط است.
سوم- شواهد بیاورید.
چهارم- شواهید را تفسیر کنید یا توضیح دهید.
پنجم- نتیجه گیری کنید.
ششم- پاراگراف را کاملا بخوانید.
به یاد داشته باشید که ایده مرکزی پاراگراف را منسجم می کند. اگر از قبل برنامه یا چارچوبی برای ساختار کلی انجام پایان نامه تان تهیه کرده اید، شما باید ایده درستی از هدف هر پاراگراف داشته باشید. می توانید با پیش نویس کردن یک جمله که نکته اصلی شما را جمع بندی می کند و تمرکز پاراگراف را معرفی می کند شروع کنید. این جمله معمولا جمله موضوعی اسم گذاری می شود. این جمله باید به اندازه ای مشخص باشد که تنها در یک پاراگراف مطالب را پوشش دهد ولی به اندازه ای کلی باشد که بتوانید آن را به اندازه چندین جمله بیشتر گسترش دهید.
پس هرگز هنگام نوشتن جمله موضوعی این موارد را فراموش نکنید!
از عبارات ربطی برای شروع پاراگراف بعدی استفاده کنید.
تمرکز پاراگراف را به وضوح تشخیص دهید.
پاراگرافی بنویسید که مرتبط با انجام پایان نامه تان به طور کلی باشد.
جا برای شواهد و تفسیر بگذارید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/127/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87+%D9%86%D9%88%D9%8A%D8%B3%D9%8A+%D9%88+%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87+%D8%AA%D9%87%D9%8A%D9%87+%D9%BE%D8%A7%D9%8A%D8%A7%D9%86+%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87/

  • ۹۸/۰۱/۰۲
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی