مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

در دوره و زمانه مدرن، زندگی بیشتر اشخاص پرمشغله تر از آن که وقت برای قالیشویی در خانه داشته باشند. احتمالا وضعیت شما نیز همینطور است. نتیجه آن می شود که فرش هایتان پر می شوند از گرد و غبار ‌و ذرات آلرژی زا و باکتری و بعضا حتی قارچ و کپک.
اوضاع وقتی که بچه دار باشید بدتر هم می شود. فرش های کثیف باعث ایجاد بیماری و محیط ناسالم می شوند و برای همین هم برخی افراد بچه دار ترجیح می دهند به کلی فرش نداشته باشند. خطری که فرش های کثیف برای سلامتی دارند تنها منحصر به کودکان نیست. البته کودکان و سالمندان بیشتر از همه در معرض این نوع خطرات هستند. کثیفی فرش ها می تواند منجر به بیماری هایی مثل آسم شود.
البته که وجود فرش در خانه لازم است و به کلی کنار گذاشتن فرش ها در بیشتر مواقع گزینه خوبی نیست، اما باید فرش هایتان را تمیز نگه دارید. برای این که بتوانید با خیال راحت به فرزندانتان اجازه دهید که روی فرش هایتان بازی کنند، باید ابتدا از تمیز بودن کامل آن ها مطمئن شوید.
به علاوه، این قضیه برای حیوانات خانگی نیز صدق می کند.
جدا از بحث سلامت و محیط پاکیزه تر، باید در نظر گرفت که فرش های تمیز باعث می شوند محیط زندگیتان زیباتر و دلبازتر به نظر برسد. پس وقتش رسیده که دست به کار شوید!

در اینجا چند نکته قالیشویی برایتان ذکر خواهیم کرد که به شما کمک خواهند کرد که فرش هایی سالم و عاری از کثیفی داشته باشید.

1- لکه ها را نسابید!

فرش از اسباب و اثاثیه ای است که در هر خانه ای پیدا میشود. اما جالب است که بدانید، بیشتر مردم فرش هایشان را تمیز تر از چیزی که در واقعیت هستند تصور می کنند. از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در. قالیشویی انجام می دهند، پخش کردن لکه ها روی فرش با همان سابیدن است!
شما نمی توانید تضمین کنید که فرزند کم سن و سالتان روی فرش مواد غذایی یا رنگ نریزد، مگر نه؟ اگر حیوان خانگی داشته باشید تعداد لکه هایی که باید با آن ها‌ برخورد کنید بیشتر هم می شود. کاری که می توانید در قبال این لکه ها انجام دهید آن است که آن ها بیشتر در فرش پخش نکنید.
به جای سابیدن لکه ها، کاری که باید انجام دهید آن است که با فشار ملایم پارچه یا حوله روی فرش از گسترش لکه و جذب شدن بیشترش به فرش جلوگیری کنید. همینطور، به یاد داشته باشید که هیچ وقت نباید بلافاصله پس از ایجاد شدن لکه هیچ نوع مایع دیگری روی لکه بریزید. ابتدا بایستی لکه ایجاد شده را تا حد ممکن جذب پارچه کنید و سپس به سراغ مراحل بعدی بروید و با آب و مواد شوینده دست به کار شوید. اگر نتوانستید به تنهایی از پس لکه ای بر بیایید نگران نباشید. در اینجور مواقع می توانید از قالیشویان حرفه ای‌ کمک بگیرید!

2- برای آدامس از یخ کمک بگیرید

بی‌ توجهی به آدامسی که روی فرشتان افتاده می‌ تواند فاجعه به بار آورد. آدامس می تواند جذب الیاف فرش شده و در آوردنش‌ می‌ تواند بسیار‌ مشکل شود. البته اگر‌ روش درست را در پیش بگیرید مشکلی پیش نمی آید.
آدامس یخ زده سفت و غیر چسبناک است. برای‌ این که آدامس‌ چسبیده روی فرشتان جدا شود، تنها کاری که باید بکنید کمک گرفتن از یک تکه یخ است. یخ آدامس‌ را به صورت کامل از فرشتان جدا می‌کند و لکه ای‌ به جا نمی گذارد.

3- قالیشویی عمیق‌ واجب است

به خاطر هزینه های بالا، بعضی افراد سعی میکنند که از قالیشویی حرفه ای فرار کنند. باید به این افراد یادآوری کرد که هزینه ای که بی توجهی آن ها نسبت به فرش هایشان برایشان‌ به بار خواهد آورد از هزینه قالیشویی حرفه ای بیشتر است...

ادامه دارد...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/129/%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%AA%D9%85%D9%8A%D8%B2%D8%AA%D8%B1%D8%8C+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85+%D8%AA%D8%B1/

  • ۹۸/۰۱/۰۲
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی