مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

اسباب و اثاثیه را جا به جا کنید

در صورتی که اسباب و اثاثیه روی فرشتان سنگین هستند، زیر پایه هایشان پلاستیک، فویل آلمینیوم یا چوب بگذارید تا با فرش در تماس نباشند و با این کار از زنگ زدن قطعات فلزی و لکه شدن فرشتان جلوگیری کنید.

فرش را بیش از حد خیس نکنید

ماشین های خانگی بعضی اوقات بیش از حدی که میتوانند آب را بمکند فرشتان را مرطوب خواهند کرد. برای این که از خیس شدن بیش از حد فرشتان جلوگیری کنید، فرش‌ را یک بار با محلول آب و شوینده با دستگاه بکشید. سپس باری‌ دیگر ماشین را روی فرشتان با محلول آبکشی بکشید. پس از آن، ماشین را روی تنظیمات مکندگی قرار دهید و مخزن آب را خاموش کنید، و فرشتان را دو بار با دستگاه قالیشوییجارو بزنید.

اجازه دهید فرش کاملا خشک شود

فرش خیس محیطی مناسب برای رشد قارچ ها و باکتری ها است. پس از قالیشویی پنجره هایتان را باز بگذارید و پنکه‌ روشن کنید. استفاده از دستگاه های کاهش رطوبت نیز توصیه می شود. خشک شدن کامل فرش پس از قالیشویی با دستگاه های خانگی می تواند تا 12 ساعت طول بکشد، اما در حالت معمول این زمان بین 6 تا 8 ساعت خواهد بود.

بخش چهارم: لکه ها را حتما بلافاصله پاک کنید

اگر ماده ای غذایی روی فرشتان ریخته با پارچه روی آن را نکشید تا لکه بیشتر پخش نشود. با قاشق یا یک کارد با احتیاط قسمت های ماده
که جذب فرش نشده اند را جدا کنید و اجازه ندهید فرش لکه دار تر از چیزی که هست بشود.

سریع عکس العمل نشان دهید

اگر بلافاصله به لکه رسیدگی کنید به احتمال 99 درصد می توانید آن را کاملا پاک کنید. هر چه لکه بیشتر روی فرش بماند بیشتر جذب الیاف آن شده و واکنش های شیمیایی بیشتری بین ماده ریخته شده و الیاف فرش رخ می دهد.

ابتدا به تنهایی از آب کمک بگیرید

هشتاد درصد لکه ها تنها با استفاده از آب از بین می روند. برای از بین بردن لکه ها، پارچه ای سفید، تمیز و خشک را به لکه با ملایمت فشار دهید تا ماده ریخته شده روی فرش تا حد ممکن جذب پارچه شود. چندین بار تکرار کنید. سپس از پارچه ای خیس کمک بگیرید و آن را بدون مالش روی لکه قرار دهید. در صورت نیاز پارچه را تعویض کنید. اگر لکه سرسخت بود، باید به سراغ روش های بعدی بروید. در صورتی که فرش بیش از حد‌ خیس شد برای خشک کردنش از پنکه کمک بگیرید.

لکه را نسابید

ساییدن و مالش لکه باعث پرزدار شدن و تخریب الیاف فرش می شود و همینطور لکه را در فرش بیشتر پخش میکند. به یاد داشته باشید که به جای مالش لکه، تنها حوله ای خیس را روی آن قرار دهید.

صبور باشید

آب را به آرامی در فرش عبور داده و سپس با حوله ای خشک روی‌ آن را پوشانده و به آرامی فشار دهید‌ و به تعداد دفعات لازم این فرایند را تکرار کنید. اگر صبور باشید، بیشتر اوقات می توانید لکه به وجود آمده را پاک کنید.

روی لکه های سرسخت از آب گازدار‌ یا سرکه استفاده کنید

قبل از استفاده از محصولات قالیشویی و پاک کننده ها از ترکیب نصف نصف آب و سرکه و یا از آب گازدار کمک بگیرید.

قبل از استفاده از شوینده ها آن ها را امتحان کنید

برخی مواد شوینده به بافت و رنگ فرش آسیب میزنند. برخی نیز به خوبی از فرش پاک نمیشوند و باعث کثیف تر شدن فرش خواهند شد. در انتخاب شوینده دقت بالایی داشته باشید و بدون امتحان آن روی گوشه ای از فرش از آن استفاده نکنید.

منبع :
http://baseblog.parsiblog.com/Posts/122/%D8%AA%D9%88%D8%B5%D9%8A%D9%87+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%A7%D9%8A%D9%86+%DA%A9%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D8%AF+(%D9%82%D8%B3%D9%85/

  • ۹۷/۱۲/۲۳
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی