مرجع اطلاعات

  • ۰
  • ۰

معایبی که قالیشویی حرفه ای دارد

واقعیت آن است که قالیشویی حرفه ای معایب چندانی ندارد. ولی قبل از این که به اولین شرکتقالیشویی دم دستتان زنگ بزنید و از آن ها بخواهید بیایند و فرش هایتان را لوله کنند و ببرند، باید چندین نکته را در نظر بگیرید.
اولین نکته این است که سعی کنید از همان اول در باره قیمت نهایی به نتیجه برسید. بعضی از شرکت ها برای لکه زدایی های خاص مبلغی جدا دریافت میکنند و برخی نه. نسبت به این نوع مسائل آگاهی داشته باشید و از این که سوال بپرسید خجالت نکشید. از متخصص بخواهید که فرشتان را همان ابتدا کاملا بررسی بکند تا بعدا شما را با قیمت های عجیب غریب سورپرایز نکنند.
همینطور، ممکن است که فرشتان احتیاج به تعمیر داشته باشد؛ به خصوص اگر فرشی قدیمی باشد یا به خوبی نگه داری نشده باشد. تعمیرات مختلفی روی این گونه فرش ها انجام می شود؛ درباره نوع روند تعمیر و قیمتش سوال کنید.
اگر فرشتان احتیاج به تعمیر دارد حتما با متخصص درباره آن حرف بزنید. سهل انگاری و بی توجهی به خرابی فرش می تواند باعث شود که فرشتان به جای تمیز شدن، بیشتر تخریب شود.

مزایا و معایب قالیشویی در خانه

اگر می خواهید خرج کمتری برای قالیشویی کنید، می توانید به روش های خانگی متوصل شوید. این روش ها به مراتب ارزان تر هستند. حتی اگر یک ماشین بخارشوی قالیشویی اجاره کنید هم، باز هم خرجتان کمتر از سپردن فرش ها به قالیشویی خواهد بود.
درست است که روش های خانگی به مقدار قابل ملاحظه ای ارزان تر هستند، اما اگر می خواهید نتیجه ی مطلوبی از آن ها بگیرید باید آن ها را به درستی انجام دهید.

نکاتی که باید قبل از آن که خودتان دست به کار شوید در نظر بگیرید

در صورتی که کار با ماشین بخارشوی را به درستی بلد نباشید ممکن است دچار مشکلاتی شوید، مثل:

  • بیش از حد خیس کردن فرش
  • مشکل در قالیشویی محیط های کوچک
  • نداشتن تجهیزات کافی

ماشین های بخارشوی برای تمیز کردن عمیق فرشتان از آب استفاده می کنند. اگر نتوانید به درستی از این ماشین ها استفاده کنید، ممکن است که فرشتان را بیش از حد خیس کنید. اگر این اتفاق بیفتد و خشک شدن فرشتان بیش از 24 ساعت طول بکشد، ممکن است فرشتان قارچ بزند.
همینطور، کنترل ماشین های قالیشویی می تواند طاقت فرسا باشد. این مشکل بیشتر در مواردی خود را نشان می دهد که فرش در اتاقی کوچک یا بدشکل است، یا اگر در آپارتمانی کوچک سعی کنید از ماشین قالیشویی استفاده کنید. در این حالت ممکن است فرشتان به صورت کامل و درست تمیز نشود.
به علاوه این ها، ممکن است که ماشینی که اجاره کرده اید قدیمی باشد و آن طور که باید کار نکند.

حقیقت تلخ: روش های خانگی هیچ وقت به تاثیرگزاری قالیشویی حرفه ای نیست

ممکن است که از روش های خانگی نتیجه مطلوبی بگیرید، اما حتی در بهترین حالت هم نتیجه ای که می گیرید به خوبی نتیجه قالیشویی حرفه ای نخواهد بود. همانطور که در بخش قبلی هم گفته شد، قالیشویان حرفه ای از ماشین های سنگینی استفاده می کنند که قدرت بسیار بالایی دارند و قدرت ماشین های خانگی به اندازه حتی نصف این ماشین ها هم نیست.
البته که در نهایت این شمایید که با توجه مزایا و معایب تصمیم میگیرید و اغلب در این نوع موارد جنبه مالی قضیه اهمیت به سزایی دارد.
در صورتی که توانایی مالی قالیشویی حرفه ای را ندارید و به سراغ روش های خانگی رفتید، حتما به نکات و باید ها و نباید های روشتان دقت کنید.

همه قالیشویی های بیرون بر حرفه ای نیستند

هیچ دو شرکتی یکی نیستند. اگر می خواهید فرشتان را به قالیشویان حرفه ای بسپارید، شرکت درستی را انتخاب کنید و انتخابتان را با دقت انجام دهید. فریب قیمت های پایین را نخورید چرا که اغلب به معنی سرویس دهی نامناسب هستند و انتخاب این نوع قالیشویی ها ممکن است منجر به خراب شدن فرش هایتان بشود.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/86/%D8%A2%D9%8A%D8%A7+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%85+%D8%B1%D8%A7+%D8%AA%D9%85%D9%8A%D8%B2+%DA%A9%D9%86%D9%85+%D9%8A%D8%A7+%D8%A2%D9%86+%D9%87%D8%A7+%D8%B1%D8%A7+%D8%A8%D9%87+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%A8%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%9F+(%D9%82/

  • ۹۷/۱۱/۲۵
  • کیانا وکیلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی